Mag het reisbureau annuleringskosten aftrekken van de voucher
Bij annulering van onze geplande reis naar Kreta door het reibureau kregen we de volgende optie.
Een voucher voor volgend jaar,terugbetaling volgend jaar of terugbetaling binnen 14dagen.Bij de laatste optie kost dat €39.Maar bij alle opties krijgen we de annulerigskosten €110,niet terug.Bij navraag zei men er is gebruik gemaakt van de polis dus moet er betaald worden.Maar wat als je geen verzekering neemt of bij een andere maatschappij?Mag dit?
Topantwoord
Hallo Brighetta ,
Lees deze informatie eens door , zie ook de voorbeeldbrief , klik op de rode regels .
https://www.eccnederland.nl/index.php/nl/nieuws/coronavouchers-en-administratiekosten-dit-moet-u-weten
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/alles-over-vouchers-tegoedbonnen-en-compensaties
Dank je wel!
Graag gedaan , suc6
U bedoelt dat u de kosten van de annuleringsverzekering niet terugkrijgt?
Dat is inderdaad correct.
De kosten van de annuleringsverzekering moeten ook worden terugbetaald als het reisbureau de reis annuleert. Immers, het verzekerde risico is wel gevallen. Daarnaast bestaat er een belangrijke samenhang tussen de twee overeenkomsten, zodat deze hetzelfde lot delen.
Het verzekerde risico vervalt inderdaad met de annulering, maar dat risico bestond al in de periode vóórdat geannuleerd werd en dat risico was gedekt. Daar betaal je dus voor.
Je beweert toch niet dat risico met terugwerkende kracht vervalt zodra bekend wordt dat de organisator annuleert?
Misschien dan toch maar eens de premies van de opstalverzekering van mijn vorige huis terugvragen. Volgens de kronkel van Alfatrion moet dat kunnen....
@rjw. Ik zie ineens dat ik nog heel wat kan binnenharken met @alfatrions advies
De anulering verzekering loopt vanaf de dag dat u die afgesloten heeft, dus niet vanaf de dag dat u met vakantie gaat. U was dus verzekerd en dienst dus te betalen. Ik begrijp niet dat dit niet duideijk is.
@alfatrion: helaas weer eens onjuist geklets.
Stilte.
Nee dat mag niet, niet jij hebt geannuleerd maar het reisbureau, ergo, jij hebt dus geen gebruik gemaakt van JOUW verzekering....
onzin. vanaf het moment van boeken heeft de verzekeringsmaatschappij risico gelopen, dus de verzekering is wel gebruikt.
je hebt gelijk Koekeloer!!!!
Als het reisbureau annuleert heeft u recht op het volledige bedrag terug.
Klopt, maar zonder de annulerings verzekering. Of denkt u dat die verzekering ingaat op het moment dan men op reis gaat??
Brigetta, denk nu even lochies na. Wanneer is de verzekering ingegaan?? En als je geen verzekering neemt hoef je niets te betalen en en krijgt dus ook niets terug, neemt bij een adere maatschappij daan krijgt u ook niets teerug.
Je hebt GEEN annuleringskosten van € 110.
Neem aan dat je de premie voor een annuleringsverzekering bedoelt.
En ja, het is correct dat deze niet terugbetaald wordt.
Vanaf het moment van afsluiten heeft de verzekeringsmaatschappij namelijk dekking geboden voor het geval dat jij de reis zou moeten annuleren omdat zich één van de redenen - genoemd in de polisvoorwaarden - zou voordoen.
Natuurlijk krijgt u de premie voor de annuleringsverzekering niet terug. Die liep immers al vanaf de datum van boeken? De premie van bijv. een brandverzekering of wat voor verzekering ook krijgt u toch ook niet terug als er geen beroep voor schade op de verzekering gedaan is?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer