Uit eten 1 man krijgt hartaanval en moest wel betalen ook voor zijn vrouw
uit eten met groep van 80 man bij binnenkomst krijgt 1 man een hartaanval is met de ziekenwagen opgehaald en samen met zijn vrouw naar het ziekenhuis gebracht. nu krijgen ze de rekening van het restaurant van 60 euro dat ze moeten betalen omdat er voor hen gereserveerd was. is dit normaal en wat kunnen we hier aan doen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Vriendelijk is het niet en of het normaal is maakt niet uit. Het mag, dus er valt weinig aan te doen. Zoals aangeven als alle andere gast anderhalve euro lappen, dan is het gedeelde smart. En dan maar niet meer bij dat restaurant gaan eten in het vervolg...
Mijn eerste zorg is hoe het met de man is afgelopen. Verder is er gereserveerd voor 80 personen, dat wil zeggen dat er voor 80 personen betaald moet worden. Coulance zou op z’n plek zijn, maar dat is geen verplichting. Een beetje restaurant zou het geld in mindering brengen en zelfs nog een etentje aanbieden aan meneer en mevrouw. Helaas kiest dit restaurant voor de koude aanpak en vraagt er om om niet meer bezocht te worden.
is dit normaal Tja, wat is 'normaal'..... Er was gereserveerd en dan dient er ook betaald te worden. Maar ... er is ook nog zoiets als coulance, medeleven, gevoeligheid.
wat kunnen we hier aan doen. Niets. Maar ik zou toch wel even bij de leiding van die eetgelegenheid informeren of ze wel weten wat er aan de hand is geweest. Wellicht is er een administratief persoon op de administratie die de rekening 'op de automatische piloot' heeft opgestuurd.
Overigens: hopelijk goed afgelopen met de patiënt? Een etentje om dat te vieren? ;-) (maar dan wel in een andere gelegenheid).
Ze hebben ingekocht naar de hoeveelheid reserveringen. Netjes is het niet van dat restaurant, voortaan onder voorwaarde afspreken dat er alleen betaald wordt voor de echte aanwezigen en dus niet voor degene die niet komen of ziek zijn. De kans is namelijk altijd aanwezig bij zo'n hoeveelheid personen dat er een paar niet komen. Geef een recentie bij maps over dit feit, dan kun je ook gelijk hier je mening over het eten geven. Mensen kunnen dan zelf een conclusie trekken over dit restaurant.
Deel die € 60.00 over de overige personen dat is een extra €0,77 pp, zo erg is het in dit geval niet en ontlast de twee ongelukkige die niet mee hebben kunnen doen.
78 man vinden het toch ook normaal om gezellig het etentje voort te zetten? Iemand krijgt een hartinfarct en u maakt zich druk om een paar centen? Zo druk zelfs dat u hiervoor een account aan maakt.
Wat u daaraan kunt doen? Als u het zo enorm onrechtvaardig vindt dan had u als groep toch allang dat bedrag bijeen gelapt? De man 1 euro lappen en het is betaald met nog geld over voor een troostbloemetje. Er was immers voor 80 personen gereserveerd, eten ingekocht etc., dus logisch dat dat betaald moet worden. En als men het allemaal zo hevig vreselijk vindt/vond, dan begrijp ik niet dat men het etentje gewoon liet doorgaan. Ik begrijp net zomin dat u hier deze vraag stelt.
Hoe gaat het met de man die een hartaanval kreeg? Ik zou me eerlijk gezegd in zo'n situatie het minst druk maken over die rekening. Maar kennelijk is een paar tientjes voor sommige mensen belangrijker dan de gezondheid van een goede bekende.
Kreeg iedereen dan apart een rekening? Dus 40 rekeningen zijn verstuurd? Zo niet, dan heb je voor een groep van 80 mensen gereserveerd en betaald. Het is dan aan de organisatie die gereserveerd heeft hoe dit op te lossen. Dus de rekening delen door 80 of 78.personen. Waarom vind je dat dit voor rekening van het restaurant is?
door panter22Nov 21, 2019 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen
Het is gelukkig niet iets alledaags. En als zoiets gebeurt in je restaurant, dan bel je 112 en sta je te trillen op je benen. Dan moet je ook nog eens direct een groep van 78 mensen bedienen En wie denkt dan aan de rekening?
Ik ga zonder extra info toch meer voor de reactie van Edric: De boekhouder weet niets van wat er gebeurt is en schrijft gewoon een rekening voor 80 personen.
Wat zei het bedrijf toen u op nette toon contact opnam met de vraag of u inderdaad voor beide couverts moet betalen of heeft u het bedrijf totaal niet benaderd?
door panter22Nov 21, 2019 om 10:40
6599 Antwoorden / Vragen
Precies. Er is alleen maar een rekening onvangen en dan wordt het al klagen.
ho
door hontsveld7Nov 21, 2019 om 11:58
1 Antwoorden / 2 Vragen
het bedrijf zij dat het was afgesproken voor 80 personen en dat er extra personeel was opgeroepen en het eten besteld het was trouwens een uigebreide lunch met een kop soep en kroket ik vond dit al aan de dure kant voor 30euro per persoon.we waren met een vereniging die heeft alles betaald wij kregen de rekening van de vereniging van 60 euro dit is automatisch afgeboekt.
door panter22Nov 21, 2019 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen
Dat het restaurant wil dat de rekening zoals afgesproken moet worden betaald, daar kan ik mij iets bij voorstellen.Het restaurant heeft een afsprak gemaakt met het bestuur van de vereniging. Het kan de afspraak van de vereniging zijn dat je ondanks dat je door ziekte verhinderd bent, toch moet betalen voor de lunch. Maar als je ter plekke een hartaanval krijgt en de vereniging je dan nog laat betalen, dat is echt erg. Het bestuur had in dit geval kunnen zeggen dat die €60 door de vereniging zou worden betaald. En moest je nu zelf aan het resturant vragen om jouw bijdrage niet in rekening te brengen? Dat had het bestuur moeten doen, jij bent geen partij in deze.Soms overkomt het je, het is niet anders. Ik hoop dat het nu weer beter gaat met je gezondheid,
Ook mijn eerste vraag: hoe is het gesteld met de man van de hartaanval? En dan of het normaal is? Ik vind het evenals al hiervoor ook opgemerkt niet normaal en als men dat bij een restaurant kennelijk wel normaal is is mijn idee, zeg het voort opdat dit handelen in brede kring bekent wordt en het restaurant dat goed zal gaan voelen.
Gezien het karakter van het etentje en de grootte van de groep, wordt er ingekocht op basis van het opgegeven aantal. Er is hiervoor vooraf een offerte met een totaalbedrag verstuurd aan het 'hoofd van de groep', en deze heeft daarop akkoord gegeven. Vaak is in de voorwaarden opgenomen dat een afwijking van maximaal 10% in het aantal deelnemers kan worden doorgegeven tot bijvoorbeeld 48 uur voor het etentje. En dat daarna het aantal niet meer gewijzigd kan worden.
De factuur wordt vervolgens gewoon opgemaakt aan de hand van het door de klant ingekochte arrangement. Al zouden er maar 10 personen komen opdagen, dat maakt niets uit.
En ja, het voelt best lullig dat je moet betalen voor een arrangement wat niet meer zal worden afgenomen. In de familie kunnen we daarover helaas mee praten.
Betalen en niet druk over maken. Voordat er nog iemand een hartaanval krijgt. Het gaat om tientjes werk...
Gaar het geld naar het restaurant of het bedrijf via wie jullie uit eten zouden gaan. Ga met de juiste partij in overleg en kijk of er n coulanse mogelijk is. Maar ja, het mag wel -mits er iets in de voorwaarden voor gelijke situaties is opgenomen
Maar je bent met z'n grote groep. Is het niet gewoon optie allemaal 2 euro extra op te betalen ? Dan houdt je nog zelfs geld over voor mooie bos bloemen en fruitschaal voor de man en zijn vrouw
door Grunnen.Nov 22, 2019 om 15:01
509 Antwoorden / Vragen
Onzin Je hebt duidelijk nooit in een restaurant gewerk.Je betaald ten alle tijde voor het aantal aanwezige personen .
ne
door neodutchioNov 22, 2019 om 20:46
5157 Antwoorden / 12 Vragen
Nee Grunnen, bij groepen regel je vooral alles. Je geeft het aantal eters door en het menu. In geen enkel restaurant kan je even met 80 man binnenlopen om a la carte te gaan eten. Je bespreekt vooraf met hoeveel mensen je komt en wat het menu zal zijn. Op een bepaald moment moet je de totaal aantal gasten doorgeven zodat het restaurant rekening kan houden met de inkoop. U bent duidelijk nooit met een groep op stap geweest.
door 1paulNov 23, 2019 om 14:14
3161 Antwoorden / 0 Vragen
er word gereserveerd en deze "moet je betalen, nakomen dus...
of er gegeten word of niet maakt niets uit, het gaat erom dat er een afspraak ligt tussen degene die gereserveerd heeft en het bedrijf...
Ligt er aan of het gebeuren voor of na de maaltijd was. Is er na het sturen van de rekening contact geweest met het restaurant dat er maar 78 personen waren i.p.v.80 ? Als er 78 personen gegeten hebben hoef je niet voor 80 te betalen tenzij het een all in prijs is.
door hontsveld7Nov 22, 2019 om 15:22
1 Antwoorden / 2 Vragen
het was voor het brood eten het was namelijk een uigebreide broodmaaltijd met soep en kroket
ne
door neodutchioNov 22, 2019 om 20:43
5157 Antwoorden / 12 Vragen
Grunnen, als je met een groep gaat eten geef je van te voren de wensen door. Ook geef je het aantal personen door dat tot 1 of 2 dagen van te voren, mits overlegd, aangepast kan worden. Het bedrijf koopt in voor 80 personen en heeft voor 80 personen werk. Op het laatste moment aantallen aanpassen is altijd voor rekening van de klant.
door Grunnen.Nov 28, 2019 om 15:18
509 Antwoorden / Vragen
@ Neoduthio
Wat een onzin .Ik kan wel merken dat je niet in de HORECA werkt.Als je met 85 man komt , eten die 5 man extra ook mee tegen betaling
Wat uit uw verhaal niet blijkt of deze mensen een eigen rekening ontvangen hebben of dat er een rekening binnen gekomen is voor 80 personen en dat die afzonderlijk betaald dient te worden aan degende die het etentje georganiseerd heeft.
door panter22Nov 22, 2019 om 15:17
6599 Antwoorden / Vragen
DOOR HONTSVELD721 NOV. 2019 OM 11:58 1 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN
het bedrijf zij dat het was afgesproken voor 80 personen en dat er extra personeel was opgeroepen en het eten besteld het was trouwens een uigebreide lunch met een kop soep en kroket ik vond dit al aan de dure kant voor 30euro per persoon.we waren met een vereniging die heeft alles betaald wij kregen de rekening van de vereniging van 60 euro dit is automatisch afgeboekt.
Ik lees dit met verbazing, dat er altijd weer mensen tussen zitten die de vraag niet eens goed lezen. En dan ook nog bepalen of die vraag hier wel of niet gesteld mag worden. Voor diegenen ; alleen de vraag beantwoorden en niet iemand afkraken omdat de vraag JULLIE niet past
door diumengeNov 22, 2019 om 19:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen
En ik lees dit met verbazing...
ma
door malhy2Dec 14, 2019 om 17:13
309 Antwoorden / 13 Vragen
Helaas dat is praten tegen dovemansoren. Er zitten mensen op dit forum die leven om andere mensen af te branden en overal op MOETEN antwoorden. Nee beter gezegd die op elk bericht moeten reageren.
Bijzonder onsympathiek van betrokken restaurant. Zet het op facebook en nagel ze aan de schandpaal. Of aardiger: de groep haalt geld op voor de 60 euro en maakt er actie van de in het openbaar aan het restaurant te geven mert de vermelding dat de gast nog leeft.......
door diumengeNov 22, 2019 om 19:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Dat is tegenwoordig de moraal hè, zonder beide kanten van het verhaal te kennen direct het bedrijf op social media aanpakken. Sneu en middeleeuws gedrag.
ne
door neodutchioNov 22, 2019 om 20:40
5157 Antwoorden / 12 Vragen
Het restaurant is niets verplicht Patricaadeheid. Op basis van fatsoen en moraal iemand aan de schandpaal nagelen is niet netjes.
Nog even voor de duidelijkheid. Het restaurant wilde de rekening voor 80 personen volledig betaald hebben. Mogelijk op basis van een afgesproken prijs. Vervolgens deelde de vereniging de rekening door 80 personen en bracht de €60 bij ts in rekening, ondanks de hartaanval in het restuarant. Dus je kunt niet alleen wijzen naar het restaurant, maar ook de vereniging had anders kunnen beslissen.
Wat ik begrijp is dat de vereniging een offerte voor 80 leden was overeengekomen. De factuur daarvoor is nu door het restaurant vverstuurd. De vereniging incasseert nu bij u 60 euro. Ik vind dat de vereniging hierin toch ook wel meer voor zijn leden had mogen opkomen en dit op zich had mogen nemen. Had u immers wel gegeten dan was de prijs toch gelijk gebleven voor ze?
Ja, op zich is dat normaal: er zijn kosten gemaakt. Een beetje inlevingsvermogen en souplesse zou het restaurant echter wel gesierd hebben. Ik hoop voor het echtpaar ze daar niet te lang bij stil blijven staan. Er zijn belangrijker dingen. En wilt u persé er werk van maken. Schrijf dan op persoonlijke titel een brief aan de eigenaar waarin u uw verbazing en teleurstelling uitspreekt over de bekrompen, weinig empathische handelwijze. Of het vergoeding oplevert, geen idee En als het écht om die 60euro gaat... 78 man bleven over.. iedereen één euro....???Dan heeft u naast compensatie van het bedrag voor de patiënt en zijn vrouw genoeg voor ook nog een mooie bos bloemen voor beterschap en als troost voor het gemiste etentje.
Niet mee levend van dat bedrijf,maar ze doen helemaal niets verkeerd. De toko moet draaien ,en ja,gereserveerd he ze hadden er andere betalende gasten aan tafel kunnen zetten.
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma
...
Lees meer
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld
...
Lees meer
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer