Vakantie annulering
Afgelopen zomer heb ik via Kras een vakantie geboekt. Echter....mijn moeder overleed in die periode en ik heb de vakantie afgezegd.
Ik was wel in het bezit van een doorlopende reisverzekering (ING) maar niet van een annuleringsverzekering. Kan ik alsnog een vergoeding vragen van Kras?
Natuurlijk kunt u het vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen. Vragen staat vrij. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat Kras een vergoeding geeft. Voor dit soort gevallen sluit men juist een annuleringsverzekering af.
Vragen staatvrij, maar waarom zou Kras u iets moeten vergoeden? Als u ging vliegen, kunt u hooguit de luchthavenbelasting terug vragen.
Helaas heeft u niet de juiste verzekering voor een vergoeding van Kras, dat has een annuleringsverzekering moeten zijn.
Gecondoleerd met het verlies van uw moeder. Vraag me alleen in gemoede af dat u wel een doorlopende reisverzekering had waarbij geen annuleringsverzekering. Misschien is Kras coulant, geen idee, maar zou het probleem voorleggen. Ook trouwens aan ING, ook daar: misschien coulant.
Mijn huis brandt af, maar ik heb geen brandverzekering, maar wel mijn auto verzekerd bij ING. Misschien is ING coulant en dekken zij ook mijn brandschade.
Ja, auto is te vervangen, moeder niet. Maar begrijp wel wat je bedoelt, ben dus echt verbaasd dat men een doorlopende reisverzekering afsluit zonder annulering. Hoop dat de TS (de naam is te lang) nu ook weet dat doorlopend ook niet "echt" doorlopend is. 90 Dagen en dan weer terug op stek. Daarna weer 90 dagen elders. Mocht de TS denken dat hij/zij dan het hele jaar constant verzekerd is. Maar kan natuurlijk niet in denkhoofd TS kijken.
@tenormin , de doorlopende reisverzekering van ING is max 45 dagen , je kunt wel uitbreiden , wat Ts niet gedaan heeft . https://www.ing.nl/particulier/verzekeren/reisverzekering/doorlopende-reisverzekering/index.html##het-product
Uw opvatting van doorlopend is niet hetzelfde als doorlopend in verzekeringstermen. En een reisverzekering dekt hele andere zaken dan een annuleringsverzekering. Als je het één verzekert, hoef je het andere nog niet te willen verzekeren. Ik heb altijd een doorlopende reisverzekering van ING gehad, maar had geen annuleringsverzekering nodig.
Jullie hebben de reis bij Kras geannuleerd?
Geen bericht gehad van Kras over mogelijk nog iets van je reissom terug?
Kijk in de algemene reisvoorwaarden bij artikel 5:
https://www.kras.nl/download/algemeneinfoenreisvoorwaarden.pdf
maar niet van een annuleringsverzekering.
En dus .... geen aanspraak op vergoeding via de verzekering.
V.w.b. Kras:
Het kan zijn dat u een reis heeft geboekt en dat u niet meer in staat bent om deze te maken. Dan bieden wij de mogelijkheid om uw reis te annuleren. Daar zijn wel kosten aan verbonden. De hoogte daarvan is een percentage van de reissom en is afhankelijk van het moment waarop u uw reis annuleert. Hoe dichterbij uw vertrek, hoe hoger de kosten. Bij annulering brengen wij de volgende kosten in rekening:
- Tot 42 dagen voor vertrek: 15% van de reissom
- 42 tot 21 dagen voor vertrek: 30% van de reissom
- 21 tot 14 dagen voor vertrek: 50% van de reissom
- 14 tot 5 dagen voor vertrek: 75% van de reissom
- 5 t/m na vertrekdag: 90% van de reissom
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Instelling WTW unit
De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer