mt
door mtlbergkamp Jun 24, 2015 om 12:10
Vakantie & reizen

Vakantie Kos?

Beste allen,

Mijn partner en ik willen op vakantie naar Kos gaan. Het is echter geen geheim dat er vluchtelingen zijn op Kos. Is er iemand de afgelopen weken op Kos (of omliggende eilanden geweest) die ons kan vertellen hoe 'erg' dit is? Ik wil absoluut niet discriminerend zijn!

Ik hoor graag van jullie.

1373 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 24, 2015 om 12:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mtlbergkamp schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:10]Beste allen,

Mijn partner en ik willen op vakantie naar Kos gaan. Het is echter geen geheim dat er vluchtelingen zijn op Kos. Is er iemand de afgelopen weken op Kos (of omliggende eilanden geweest) die ons kan vertellen hoe 'erg' dit is? Ik wil absoluut niet discriminerend zijn!

Ik hoor graag van jullie.

Als je gaat, neem dan de nodige verzorgingsproducten mee en kleding/schoenen enz. enz. die je toch niet meer gebruikt. Daar zijn deze mensen erg mee geholpen.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En contant geld voor als de pinautomaat het niet meer doet.

Cookies
door Cookies - Jun 24, 2015 om 12:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb wel gehoord dat op Kos veel Duitsers zijn, maar ja, ik wil absoluut niet discrimineren.

Cookies
door Cookies - Jun 24, 2015 om 12:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry hoor, maar je vraag schiet me echt in het verkeerde keelgat. Maar om even je vraag te beantwoorden, wellicht heb je hier wat aan webcams op Kos.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de link van Carola is er "niets van angst of onzekerheid" te merken.

Ook niet onder de bootvluchtelingen vraag ik mij af.;-(((

Maar ja, zolang je als toerist maar niet gestoord wordt door een aanspoelend lijk. ;-(( Fijne vakantie gewenst.

Cookies
door Cookies - Jun 24, 2015 om 15:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 jun 2015, 13:56]
Maar ja, zolang je als toerist maar niet gestoord wordt door een aanspoelend lijk. ;-(( Fijne vakantie gewenst.

OT @tijger1: wat je schrijft, doet mij denken aan de tsunami jaar of 10 terug: toeristen lagen gewoon te zonnebaden tussen de overledenen. Ronduit schokkend!

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@varola.83

U hebt volkomen gelijk. Ik begrijp niet dat iemand nu nog overweegt naar een Grieks eiland te gaan.

Heel naar voor de broodwinning van de "normale" bewoners, maar het is niet anders.

Je gast nu ook niet kamperen in Calais zou ik zeggen.

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2015 om 17:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een wonderlijke vraag is dit. Dat u zelfs overweegt om nog naar een Grieks eiland te gaan vind ik net zo apart.

fe
door festinger - Jun 28, 2015 om 01:38
410 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 24 jun 2015, 12:37]Ik heb wel gehoord dat op Kos veel Duitsers zijn, maar ja, ik wil absoluut niet discrimineren.

Topreactie!!!!?! Echter er is nog een maar en die is best serieus ernstig. Je gaat met vakantie naar een land met problemen. Geboekt en gepakt kom je voor de vraag of het wel vakantie wordt? Want je kunt niet annuleren . Of beter gezegd je kunt wel annuleren ,maar geen geld terug. Zolang het kan draait de toeristenfabriek volop.

hansje klein
door hansje klein - Jun 28, 2015 om 10:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Aanbevolen: een bordje om de nek hangen met de tekst "ik ben géén duitser", want naast metaxa kunnen de grieken duits bloed ook wel drinken......en u wordt meteen niet aangeklamt door vluchtelingen die naar germany willen.

Fijne vakantie!! Op de Veluwe is het ook mooi....alleen maar lastige hollanders!

me
door mein33 - Jun 28, 2015 om 14:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op zondag 28 jun 2015, 10:50]

Op de Veluwe is het ook mooi....alleen maar lastige hollanders!

Dit kan ik alleen maar onderstrepen, op de Veluwe is het heel mooi en gelukkig verdwijnen die "lastige" Hollanders, die overigens wel geld in de Gelderse economie pompen, weer zodra de R van rust weer in de maand is teruggekeerd. ;-))))

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2015 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=festinger schreef op zondag 28 jun 2015, 01:38]. Zolang het kan draait de toeristenfabriek volop.

En daar is toch niets mis mee....

pi
door pieterwolters - Jun 28, 2015 om 20:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is behoorlijk erg dat vluchtelinggedoe. Niemand gaat immers voor z'n lol op een gammel bootje z'n land ontvluchten.

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2015 om 10:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Vrienden van me zijn net terug van Kos. Zijn dus wel gegaan met extra spullen voor de vluchtelingen. Maar desalniettemin en ondanks hun deernis voor deze mensen was het "geen mooie vakantie". Het normale gevoel van vakantie was er dit maal niet bij.

fe
door festinger - Jul 4, 2015 om 01:33
410 Antwoorden / 18 Vragen

Erger me aan de georganiseerde blindheid van mensen en bedrijven en overheid. En ja je kunt ook anders denken. Zou zelf ,als ik vakantie zou vieren, niet naar griekenland/italie/turkeije/tunesie/israel/marokko of egypte of spaanse eilanden en heel veel andere bestemmingen gaan.

En dat is niet opdat ik iemand een vakantie misgun. Vind bijvoorbeeld het advies extra cash mee te nemen heel dubieus. Elke slechterik weet dat ook en de paar hollandse oplichters ook.

edrick3
door edrick3 - Jul 4, 2015 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Zou zelf ,als ik vakantie zou vieren, niet naar griekenland/italie/turkeije/tunesie/israel/marokko of egypte of spaanse eilanden en heel veel andere bestemmingen gaan......
Er blijft weinig over. Dat wordt dus toch vakantie in eigen land.

tenormin
door tenormin - Jul 4, 2015 om 15:43
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 4 jul 2015, 15:15].....
Er blijft weinig over. Dat wordt dus toch vakantie in eigen land.

Valt toch nog best mee: Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië, zat landen...