Verplichte melding touroperator accomodatie niet geschikt voor minder validen?
Afgelopen december zijn wij met vier personen op vakantie gegaan. Mijn vader is tijdelijk slecht ter been. Dit is ook aangegeven bij het hotel ter plaatste (Cuba), en de touroperator voor een melding naar het hotel toe en de vliegmaatschappij. In het hotel was een lift aanwezig, dit is ook vermeld door het hotel.
Ter plaatste bleek dat er inderdaad een lift was van de hotelkamer naar de eerste verdieping, om alle restauarants, bars, het zwembad of de zee te bereiken moest men de trap(pen) nemen.
Is de touroperator verplicht om melding te maken dat een accomodatie niet geschikt is voor minder valide personen?
Nee, dat is een touroperator niet verplicht. Als je vader niet kan lopen, had je dit duidelijk aan moeten geven; had men waarschijnlijk wel voor een rolstoel kunnen zorgen.
Slecht ter been, lees ik als: iemand kan lopen, maar niet zo makkelijk.
Dank voor je reactie. er is aangegeven dat trappen lopen geen mogelijkheid zijn. We hebben zelf maar ter plaatste een rolstoel geregeld. Blijkt dat je ipv een preferentie een essentie moet opgeven (ANVR)
Dank voor je reactie. er is aangegeven dat trappen lopen geen mogelijkheid zijn. We hebben zelf maar ter plaatste een rolstoel geregeld. Blijkt dat je ipv een preferentie een essentie moet opgeven (ANVR)
Topantwoord
Sorry, link werkt niet. Probeer nog eens, later. http://www.abto.be/FAQ_nl.htm
Onder nummer 22.
De link werkt goed. Dank je wel.
En onder nummer 22 zou het niet onderlijnd en rood moeten zijn. Snap er niets van! Sorry, Kroko75!
Als u "Onder nummer 22" selecteert en dan het 5e, laatste, icoontje klikt, is dat gedeelte geen link meer.
Het is wat u onder minder valide verstaat. Iemand die slecht ter been is kan nog, zij het misschien moeizaam, trappen lopen.
Voor iemand die afhankelijk is van de rolstoel zal betreffende hotel niet geschikt zijn. Dit zal voor de boeking kenbaar gemaakt moeten worden aan de touroperator die dan de juiste informatie dient te verstrekken.
Dank voor de reactie. In dit geval niet mogelijk om trappen te lopen, dit is aangegeven bij touroperator.
Dank voor de reacties. Het is gemeld bij de touroperator, op het vliegveld en in het vliegtuig was alles ook goed geregeld alleen het hotel dus niet. Ook niet tegen bijbetaling. Wij hebben zelf als oplossing een rolstoel maar gehuurd en via de dienstgangen en dienstlift (leuke uidaging in Cuba :-)) gegaan. Had wel verwacht dat een touroperator nadat je een melding maakt dat iemand geen trappen kan lopen iets had gezegd over de situatie in deze.
Volgens de ANVR is een essentie wel een reden om van de reis af te zien maar een preferentie niet. Volgende keer dus vragen naar de "essentie" mogelijkheid.
De tour operator heeft nu wel de omschrijving van de vakantie aangepast en de opmerking gemaakt dat het niet voor minder validegeschikt is.
hallo kroko75 ,
lees dit ook eens , wat uw rechten zijn .
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/accommodatie/klacht-over-accommodatie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer