mi
door miekie311 May 26, 2009 om 17:18
Vakantie & reizen

Vliegtax, hoge of lage bedrag

Mijn vriend en ik hopen op 22 augustus a.s. naar Vancouver, Canada te vliegen. Deze reis hebben we al in december 2008 geboekt. We moeten echter een overstap maken in Londen. Nu kregen we van de reisorganisatie bericht, dat we €11,- vliegtax per persoon retour krijgen. Weet iemand of dit klopt en of onze vlucht door de overstap in Londen terecht wordt gezien als een vlucht binnen Europa, waardoor we inderdaad geen recht hebben op een teruggave van €45,- per persoon?

326 4 Rapporteer

matusso
door matusso - May 26, 2009 om 17:41
191 Antwoorden / 4 Vragen

Als het goed is heeft u van het reisbureau een nota gehad met daarop onder andere het bedrag dat voor de vliegtax in rekening is gebracht. U heeft recht op volledige teruggave van dat bedrag.
Dit zou in uw geval €11,25 per persoon moeten zijn.
De vliegtax is alleen van toepassing op vluchten vanuit Nederland.

stacey
door stacey - May 26, 2009 om 18:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Weet iemand of dit klopt en of onze vlucht door de overstap in Londen terecht wordt gezien als een vlucht binnen Europa --

Of de vlucht binnen of buiten europa is maakt geen bal uit, vliegtax is geheel afgeschaft dus zou je het geheel Betaalde bedrag gewoon retour moeten krijgen, heb je E11,- betaald dan zou je dat terug moeten krijgen, heb je E 45,00 betaald zou je dat terug moeten krijgen.......je kunt toch op je reisbescheiden zien voor welk tarief je destijds aangeslagen bent.

ca
door carlito - Jun 2, 2009 om 22:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt recht op 45 euro KV tax. (zoals de vliegtax in iata termen heet)
Dat je eerst naar LON vliegt, en dan pas door, doet er voor de kv tax neit toe. Vlieg je wel dezelfde dag door naar YVR?

Ik zou de reisorganisatie vragen om uitleg, en aangeven dat je wel degelijk recht hebt op 45 euro pp restitutie.

mi
door miraltje - Jun 2, 2009 om 23:06
462 Antwoorden / 0 Vragen

welk tarief heb je betaalt bij het boeken van de vlucht.

11 euro nog wat of 45 euro pp.

als je bij het boeken 11 euro vliegtax pp hebt betaalt krijg je ook 11 euro pp terug en geen 45€ pp.