Ma
door Marga41 May 6, 2017 om 21:59
Voeding & gezondheid

Als een thuiszorg verpleegkundige je slaat Wat moet je dan zonder bewijzen

Als een thuiszorg verpleegkundigge je staat en tegen je schreeuwt en klappen geeft en dreigt,
En je dient een klacht in bij de  ministerie van volks gezondheid ,en inspectie
En hun gaan het  in onder zoeken van de inspectie.
Maar ik ben zo bang dat ik hem niet meer thuis wil hebben.
Mogen ze dan je gewoon aan het lot over laten, Als die persoon die  dreigt en slaat enz ik die weiger hun  zeggen  dat ik als ik hem niet toe laat ik geen zorg krijg , En dus mijn medicijnen niet krijg en ook niet naar bed word gebracht en gewassen helemaal niemand komt. terwijl ik  een alarmerings pieper heb van 24 uur zorg komt er niemand omdat ik die persoon niet meer  wil toe laten in mijn huis. heb geen problemen met andere mensen van zorg Maar hij  speeld steeds de baas en zegt tegen zijn colegas dat hun niet naar mij mogen gaan als hij werkt en ik dan geen hulp krijg ik ben verlamd en heb  bloedverdunners en heb ook een hartkwaal
Nu krijg ik soms dagen en nachten geen zorg en moet dat slapen in rolstoel of mij trekken op bed wat moeilijk gaat en ik nog meer pijn krijg en niet meer van kan slapen.en ik dus vele nachten niet op bed kom. Ik laat niet toe dat men mij slaat en dreigt. maar dat ik mij steeds moet bewijzen. geeft je het gevoel van eenzaamheid en vertrouwd niemand meer Mijn man is overleden. En die was vaak boos op mensen van de zorg hoe somige mensen van de zorg mij behandelen mijn man kreeg kanker en in 4 weken tijd is hij heen gegaan. ook doen ze net alsof mijn man niet heeft bestaan terwijl ik hem zo mis.Word er gezegt. Ja nu is jou mannetje er niet meer he. Die kan jou nu niet meer helpen he. En wat wil jij nu doen!!! Ze geloven jou tovch niet en al mijn colegas staan achter mij. En mijn angs is zo groot nu door die dreigingen en dat men hem  ook nog stuurd ik weet me geen raad meer  En  word  gewoon helemaal  psychies kapot gemaakt omdat ik geen slaap meer krijg. En men mij aan lot overlaten als hij werkt. Doordat men mij niet gelooft  en ik smeek hun om iemand anders te sturen. ze gewoon niet komen.En  als hunzelf werken  ben ik met hun overal mee eens als hun mij vragen   mogen we morgen wat later komen zeg ik altijd het is goed En s avond s komen ze me  soms om 12 a 1 uur in de nacht naar bed brengen omdat hun het te druk hadden En ik zeg daar nooit iets van Terwijl ik om  22uur 30 naar bed  sta op de lijst. dus ik moet wel zo als hun het willen maar brengen mij niet naar bed als die persoon werkt. HELP MIJ en zeg me wat ik moet doen. Want ik wil nu naar mijn man omdat men mij zoveel verdriet enpijn doet En niemand doet iets met groet Marga

2511 13 Rapporteer

fa
door familyman - May 6, 2017 om 22:04
888 Antwoorden / 1 Vragen

Melden aan een vertrouwenspersoon.

hansje klein
door hansje klein - May 6, 2017 om 22:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dien eens ergens anders een klacht in die niet onder de pet gehouden kan worden:

1 - bij voorbeeld HIER

2 - bij voorbeeld HIER

3 - bij voorbeeld HIER

tijger1
door tijger1 - May 6, 2017 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem ook direct contact op met uw huisarts.

marita5
door marita5 - May 7, 2017 om 00:10
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marga41 ,

Neem eens contact op met Landelijk Meldpunt Zorg , klik op de rode regel .

https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/vragen

Ho
door Hoihoihallo - May 7, 2017 om 01:16
2 Antwoorden / Vragen

Hoi Marga, wat enorm verdrietig wat ik van je lees. Heb je al contact gezocht met de teamleider of manager? Daar mag je altijd je klacht neerleggen en graag zelfs, soms is de organisatie niet op de hoogte van mistanden van een medewerker. Mocht je er niet uit komen met de organisatie dan heb je het recht een andere leverancier te kiezen van zorg. Er zijn tal van thuiszorgorganisaties. Bespreek het met uw huisarts, deze kan uw woordvoerder zijn in de overstap en een hulp bieden in de angstverwerking. Ik wens u veel sterkte en kracht toe.

sjjoppy
door sjjoppy - May 7, 2017 om 07:31
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u als hulpbehoevende overkomt is verschrikkelijk en de kans dat men u niet geloofd is niet te pruimen.Hier moet inderdaad iets aan gedaan worden. Ik heb de redactie van uw schrijnende verhaal op de hoogte gesteld in de hoop dat zij er met hun bereik mede invloed op hebben door er ruchtbaarheid aan geven.
Marga, hopelijk wordt het beter voor u. Mvrg.

hansje klein
door hansje klein May 7, 2017 om 09:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Goed te combineren met de opmerking van @Frans56

sjjoppy
door sjjoppy May 7, 2017 om 09:30
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat vind ik ook en hopelijk wordt er dieper op ingegaan want er kunnen  meerdere slachtoffers zijn die denken dat zij toch niet geloofd worden omdat gesuggereerd wordt dat collega's elkaar altijd de hand boven het hoofd houden.

fr
door frans56 - May 7, 2017 om 07:45
230 Antwoorden / 9 Vragen

Verborgen cameratje plaatsen met behulp van iemand de je wel vertrouwd. zodat je echte bewijzen hebt.???

hansje klein
door hansje klein May 7, 2017 om 09:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Goed te combineren met de opmerking van @Sjoppie.

boppe1943
door boppe1943 - May 7, 2017 om 10:34
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Beste Marga, wat een verschrikkelijk naar bericht. U heeft al een hoeveelheid goede tips gekregen waar u uw beklag kunt doen, maar het vervelende is dat u bewijzen nodig heeft. Anders is het zijn woord tegen het uwe. Het idee van Frans56 om een verborgen camera'tje te laten plaatsen is heel goed. Mocht dit lastig uitvoerbaar zijn kunt u zijn dreigementen e.d. opnemen. Ik hoop dat u een smart phone heeft om dat te doen. Of misschien heeft een kennis, een buur of een familielid zo'n telefoon heeft die u mag lenen en die u eventueel kan uitleggen hoe u een gesprek opneemt. Wellicht heeft iemand nog een opname/dicteerapparaat dat u kunt aanzetten. En als u echt niemand in de buurt heeft om u te helpen met het opnemen van een gesprek kunt u "Student aan Huis" eventueel inschakelen om u te helpen. Kost niet veel en binnen een half uur heeft zo'n student u uitgelegd hoe u het apparaat moet bedienen. Een andere mogelijkheid is om aan een buur, kennis, familielied te vragen om verdekt opgesteld aanwezig te zijn als die verpleegkundige komt. Dan heeft u een getuige. Zoals al door anderen aanbevolen: neem contact op met uw huisarts en met de teamleader van dat onmens, maar zorg voor bewijzen en/of getuigen. Heel veel sterkte en succes.

Ma
door Marga41 - May 8, 2017 om 18:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nu word er door de verpleging gezegt we geven u nu  de recht in eigen handen vraag aan u wat betekent dat eigelijk.
Recht in eigen handen??
Men mag toch zelf geen politie mannetje spelen. En ik ben bang
En waarom willen ze nu ineens mij de recht in mijn eigen handen geven
Dat is mij verteld door de leiding gevende van thuiszorg, die opdracht kregen van de ministerie van volksgezondheid van de inspectie voor de onderzoek .
Maar de inspectie die waren er zelf niet eens bij  bij me thuis.voor gesprek
Vertel mij wat hun hier mee bedoelen. En waarom hun van de thuiszorg hun nu ineens met die woorden komen en dat zeggen
Want ik ben geen mens die anderen iets aan doet of pijn wil doen.
Zeg me ASTUBLIEFT wat dat betekent .
Toen ik mijn verhaal aan hun deed aan de zorg op verzoek vam inspectie van gezondheid zorg
met groet Marga

Ma
door Marga41 - May 10, 2017 om 18:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hulp is er niet!!. Zelfs de inspectie doet er niks.aan Komt ook niet even bij me thuis om de bewijzen te beluisteren Als mensen in de zorg  een mens wat aandoen, en je meld dat dan  Willen ze eerst dat er meer mensen  met zelfde klachten komen .  , En dan pas gaan ze de instantie van die  bedrijf op hoogte stellen.
Maar weet men wel hoe lang dat duurd in die tijd ben je al dood of kapot gemaakt.
Want ze laten het gewoon aan de bedrijf zelf over.
En die mederwerkers zijn al op hoogte gebracht dat er een klacht binnen is gekomen aan de lijding gevende.
En die spelen onder een hoedje en houden echt mekaar de handen boven hun hoofd.
En politie zeg;t dat men pas moet bellen als ze voor je staan met een pIstool of mes
Dan bel maar
Daarom zijn veel mensen bang
En melden  het geweld niet, ook niet wat er in de zorg gebeurd.
Want ze pakken je gewoon weer terug
Als hun er achter komen  dat men een klacht heeft in gedien ook al heb je bewijzen.Op bandje of op  je mob . en opgenomen die willen ze niet eens horen.
Bedankt voor jullie inff .
Maar dat ik hier het even van mij af heb kunnen praten en schrijven Hoe het er toe gaat ook in de thuiszorg .Bij mensen die afhankelijk zijn van hulp en ouderen
.En wat men mij aan doet En aan heeft gedaan.Groetjes Marga

boppe1943
door boppe1943 - May 12, 2017 om 15:01
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Met recht in eigen handen nemen bedoelt men eigenmachtig optreden, met andere woorden: doe er zelf wat aan. Wat kunt u doen? Neem telefonisch kontakt op met het Meldpunt Ouderenmishandeling. Klik met de muis op:

https://www.huiselijkgeweld.nl/interventies/aanpak/meldpuntenouderenmishandeling

Heeft u uw huisarts ingelicht?

po
door postduif54 - May 12, 2017 om 15:05
51 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt ook gewoon een klacht indienen bij de politie wegens huiselijk geweld. Een arts kan dan aan uw lichaam zien, qua blauwe plekken en zo. Dit als bewijsmiddel. De politie neemt dat in het algemeen hoog op.

boppe1943
door boppe1943 May 12, 2017 om 16:20
1129 Antwoorden / 98 Vragen

TS meldde al:

En politie zeg;t dat men pas moet bellen als ze voor je staan met een pIstool of mes

ha
door halex - May 12, 2017 om 18:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Marga,

Ga naar uw huisarts. Als ik uw bijdragen hier zo lees, is er meer aan de hand dan een probleem met de thuiszorg. Uw huisarts kan voor u passende hulp zoeken.
U schrijft dat de politie zegt dat u pas moet bellen als ze met mes of pistool voor u staan. Dat kan ik bijna niet geloven. Tenzij er dus veel meer aan de hand is. Ook met uw gezondheid.