gerdaterhaar
door gerdaterhaar Jan 19, 2009 om 11:22
Voeding & gezondheid

Bedplassen behandelen door chiropractor

Hallo,

Mijn zoon van 8 plast elke nacht nog in zijn bed. Heb van alles geprobeerd, plaswekker, wakker maken om te plassen, homeopatische druppels, niks werkt. Nu heb ik gelezen op internet dat een chiropractor kan helpen bij bedplassen. Heeft iemand hier vervaring mee?

3943 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Misschien moet je maar helemaal even niets meer proberen, als een kind onder druk bedplassen `af moet leren ` lukt het veelal juist niet, de stress hierom heen zal het probleem enkel verergeren.

Maak er geen drukte meer over, in de meeste gevallen gaat het dan vanzelf over.

Succes,

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak u niet druk doe niets, gaat van zelf over tussen 10de en 12de levens jaar.

Dit komt n.l. veel voor bij jongens en verdwijnt nagenoeg altijd spontaan rond die leefttijd.

Groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al een aantal maanden niks geprobeerd, maar elke dag het beddegoed wassen dat word je wel zat. Ik ga nu weer aan de luiers. Dat scheelt in ieder geval wasgoed. Mijn zoon baalt er zelf ook van. Ik vraag me af of het inderdaad vanzelf overgaat. Hij plast altijd al in zijn bed. Dus het is niet op latere leeftijd begonnen.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Ik ga nu weer aan de luiers. --

Dat moet je dus juist Niet doen, hoe vervelend die was ook is ;-(

  • --Doe uw kind geen luier om; leg een zeil onder het laken.

  • Laat uw kind zonder luier slapen, zodat het zich beter bewust wordt van het plassen. Leg een plastic zeil onder het laken om de matras te beschermen.

  • Bijna alle kinderen worden na verloop van tijd vanzelf zindelijk, ook zonder behandeling.---  Bedplassen - artsennet

 Succes,

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist omdat uw zoon het altijd heeft gedaan is het een klassiek probeem, als het spontaan zou beginnen na jaren droog te zijn geweest, is er iets mis.

Het gaat echt spontaan over hiervan zijn tienduizende voorbeeld bekent en het zijn bijna altijd jongens.

Tegen de puber tijd veranderd er het e.e.a. zodat dit spontaan verdwijnt.

U kunt tot die tijd uiteraard wel blijven aanmoedigen met "belonen" b.v. als je 3 weken droog blijft krijg je een leuk kado.

Maar uw zoon kan er echt niets aan doen.

Het is voor u niet leuk maar voor hem al helemaal niet, niet logeren bij vriendjes , niet mee op schoolkamp enz....

Suc6

groetjes Keessie

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey,

Ik gebruik ook onderleggers, maar deze zijn echt niet goedkoop en doordat ik ze elke dag moet wassen slijten ze nog harder. Ook moet ik wel wat voorraad hebben ook van de dekbedden en in de winter wil hij graag 2 dekbedden. Ik heb steeds geen luiers gebruikt omdat ik hoopte dat het inderdaad vanzelf over zou gaan. Het probleem is echter dat hij niet wakker wordt als hij in bed geplast heeft. Hij blijft gewoon in bed liggen en ik moet hem dan wakker maken om zijn bed te verschonen. De volgende morgen weet hij hier niets meer van! Ik maak er ook geen probleem van en beloon hem en geef extra complimentjes als hij een keer een droge nacht heeft. Helaas heeft dit geen invloed. Ik hoop er maar het beste van en blijf hopen dat het inderdaad vanzelf een keer over gaat.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je toch luiers wilt gebruiken doe ze dan Over zn onderbroek, hebben ze mij althans altijd aangeraden, zodat kind zich wel bewust is van natte broek maar bed dan toch droog blijft.

Speciale luiers in zo`n maat zijn ook duur trouwens ;-(

Probleem met dat bedplassen is vaak dat kinderen er zo onzeker van worden dat ze juist in hun broek plassen van de `stress` erg vervelend zowel voor jou als ook voor kind.  Sterkte.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2009 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien idd wel een goed idee die onderbroek onder zijn luier. De luiers kan ik (tijdelijk ws) vergoed krijgen van de verzekering gezien zijn leeftijd. De huisarts heeft nog een idee geopperd om training te doen in het ziekenhuis. Heb ik een jaar geleden ook geprobeerd omdat hij overdag nog wel eens in zijn broek plastte. Dit had toen geen resultaat volgens de arts omdat hij te jong was. Ik kan wel even informeren wat voor een training ze hebben voor het bedplassen. Het is inderdaad niet leuk om er steeds mee bezig te zijn. Ik laat de beslissing over aan mijn zoon. Bedankt voor jullie antwoorden.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2009 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Heb je wel eens de medicijn Minrin gebruikt, ze zijn in tablet vorm en als neusspray. De werkzame stof is Desmopressine.

 Wat je eventueel ook kan vragen aan je huisarts is een recept voor celstofmatten. Deze worden als het goed is vergoed na een machteging van je huisarts.Een mat wat boven van celstof is en van onder zeil. De matten zitten ook in de kraampakket. Toen ik bevallen was heb een pak van die matten gekregen, ik heb ze tijdens mijn kraambed bijna niet gebruikt. Ik dacht deze zijn handig bij de zindelijkheidstraining van de kinderen. Inderdaad ze waren erg handig. Je hoefde allen de kind te verschonen en dat matje weggooien.

Veel sterkte

Gr. GUL

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik geen medicijnen, deze hebben nare werking.

Ze voorkomen dat de NIEREN 's nachts werken en urine aan maken.

Lees de bij sluiter en je snapt meteen dat dit niet gezond kan zijn.

Groetje Keessie

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap dat er bijwerkingen zijn, aan alle medicijnen zijn bijwerkingen, Lees eens de bijsluiter van een paracetamol. Soms moet je in je leven een keuze maken, en een keuze voor een ander maken zoals je kind is inderdaad moeilijk.

Ik ken veel gezinnen die met Minrin veel baat hebben gehad, of je het wel of niet gebruikt is voor iedereen persoonlijk.

groetjes GUL

ve
door verwijderd - Feb 4, 2009 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.bedplassen.org
Misschien overbodig, maar wie weet..

Of bezoek de GGD of andere instanties die gespecialiseerd zijn in dit probleem, misschien hebben zij een goed advies.

succes

ve
door verwijderd - Feb 4, 2009 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger hadden wij thuis onderlegmatjes van rubber, of iets wat daar op leek. Dit voorkomt het nat worden van de matras. De medicijnen zijn geen oplossing in mijn optiek. Ze kunnen afhankelijk maken en hebben vaak bijwerkingen. Ieder kind komt met problemen. Je hebt eenmaal gekozen voor kind(eren) en dat daar extra werk bij komt lijkt me logisch. Helaas kun je je kind(eren) niet kiezen! Hoe meer je druk op je kind en ook op jezelf zet, hoe averechts het gaat werken en hoe langer het duurt! Het gaat meestal vanzelf over. Geniet van je kind en maak je hierover niet zo druk!