lg stoffels
door lg stoffels Aug 9, 2023 om 14:11
Voeding & gezondheid

Completa koffiecreamer

bij aankoop van pakjes completa koffircreamer bleken in de verpakking geen 20 sticks te zitten maar 16stuks en een pakje maar 15stuks.

1993 7 Rapporteer
ju
door juliomariner - Aug 9, 2023 om 14:13
1330 Antwoorden / 2 Vragen

[edit - red.] Wat zei Completa toen u ze hiermee confronteerde?

Thecla58
door Thecla58 Aug 9, 2023 om 14:18
862 Antwoorden / 3 Vragen

@Juliomariner
hahahahahahah. Heerlijk die reactie van je.

ju
door juliomariner Aug 9, 2023 om 14:23
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ja maar laten we nou eerlijk zijn, wat is de juiste volgorde als je ergens een klacht over hebt?.

1. Je meld de klacht bij de leverancier of fabrikant.. Als deze niet reageerd of het antwoord staat je niet aan ga je naar stap 2. (of stap 1,5)
1,5: denk laat je ook allemaal maar de kl*re krijgen en ga door met je leven. Als je dit niet lukt ga je naar stap 2
2. Je zet de klacht op een klachtensite of consumentenforum. Als je hier wordt afgebrand ga je weer terug naar stap 1,5

ju
door juliomariner Aug 9, 2023 om 16:14
1330 Antwoorden / 2 Vragen

beste redacteur, is de opmerking Tis wat nu al een schending van de regels?

Thecla58
door Thecla58 - Aug 9, 2023 om 14:16
862 Antwoorden / 3 Vragen

[edit - redactie]  Ik zou zeggen schrijf een mail naar de fabrikant van Completa en leg daar de klacht neer. Misschien sturen ze je een doosje op.

Weet je, soms gaat er wel eens iets mis tijdens het verpakken daarom staar er vaak een symbooltje op de verpakken dat aangeeft dat er altijd zoveel % foutmarge op zit. Een kilo zout is ook altijd iets meer of iets minder dan een kilo. Zit er minder zout in dan kun je dus op minder slakken zout leggen ;-)))

tenormin
door tenormin Aug 9, 2023 om 14:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik, nog niet zo lang geleden, ook eens gehad met Edet toiletpapier. Rollen met werkelijk de helft van de breedte. Was, zichtbaar, een productie fout, wat velletjes opgestuurd en kreeg 2 pakken cadeau. Ging me niet eens om "cadeau", vond het grappig dat het zomaar door de ballotage commissie kon komen. ☺

Thecla58
door Thecla58 Aug 9, 2023 om 14:34
862 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is netjes van Edet. Er zijn hopen andere producenten die dat doen. Zo hoort het, mijns inziens, ook... goede customer care...

sira
door sira Aug 9, 2023 om 14:38
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is bekend. Momenteel is de Edet moeilijk verkrijgbaar, dus wordt de prijs duurder of de velletjes kleiner. Krimpflatie.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2023 om 14:35
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@LG Stoffels, heel veel verpakkingen verminderen, of worden kleiner alleen, helaas, de prijzen groeien niet navenant kleiner. AH heeft b.v., zullen andere Supers ook wel doen, op een verpakking (van 5) koeken een prijs staan van €0,59 p.s. Mensen denken uiteraard dat het per pakje is, per stuk staat er uiteraard kleiner gedrukt op.

Mabelle
door Mabelle Aug 9, 2023 om 15:03
455 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je vast wel een voorbeeld?

tenormin
door tenormin Aug 9, 2023 om 15:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, heb geen mobiele telefoon om te plaatsen. Artikel was van de Consumentenbond.

rj
door rjw Aug 9, 2023 om 15:46
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Op het pakje gevulde koeken staat bij AH gewoon de totale prjjs. Dat mensen niet willen of kunnen lezen is hun probleem, niet dat van AH.

tenormin
door tenormin Aug 9, 2023 om 16:20
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, er staat 'gewoon' de totaalprijs. Alleen: €0,59 p.s. staat er prominent, de echte prijs staat er echt wel, maar veel kleiner. Officieel doen ze niets fout, maar....

tenormin
door tenormin Aug 10, 2023 om 00:41
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@mabelle, ik heb een vriendelijk verzoek aan je: kun je mij gewoon negeren? Kleineren lijkt me echt niet leuk: waar je plezier in (b)lijkt te hebben. Kennelijk heb je ook mijn leeftijd om te tonen dat je veel meer bij de tijd bent dan ik. Ben er gelukkig mee. Niet iedereen is zo helder van geest als jij. Dank voor inlevingsvermogen.

r.kemperman
door r.kemperman Aug 10, 2023 om 11:32
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het laatst ook bij AH gehad.

Denk een leuke aanbieding te zien (Brood en gebakafding)
scan de verpakking, hele andere prijs
Medewerker aangesproken: "Ja meneer, de projs op het kaartje is per stuk"
Dat het een voorverpakt product was, deed nieys ter zake

sira
door sira - Aug 9, 2023 om 14:36
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Koop de volgende keer een pot Completa. Probleem opgelost en een stuk voordeliger.

Wel even nawegen hoor!

Mabelle
door Mabelle - Aug 9, 2023 om 15:23
455 Antwoorden / 1 Vragen

Dan maar terug naar de winkel. Als je een vaste klant bent, geloven ze je misschien wel. Want bewijzen, kun je het niet.

Overigens is creamer in een pot stukken goedkoper. Creamer sticks of pot van huismerk is nog goedkoper. Koffiemelk is een stuk gezonder voor het vaatstelsel dan creamer.

mahadma
door mahadma - Aug 9, 2023 om 17:38
11569 Antwoorden / 51 Vragen

De pillenketen H&B heeft in plaats van 500 tabletten nu "slechts" 480 stuks voor een hogere prijs  als de 500 pils uitvoering, kortom er is niets nieuws onder de zon. En zo zijn er nog vele andere voorbeelden te noemen.