Li
door Lia Bruijn Jul 25, 2017 om 10:19
Voeding & gezondheid

Een snurkende wederhelft: slecht voor de relatie. Welke oordoppen zijn het beste

Voorheen voldeden de geluidsdempers van Ohropax(die roze bolletjes) prima, maar er moet in de fabricage iets veranderd zijn, want ze zijn nu niet meer werkzaam bij snurken. Wie kan mij een serieuze en afdoende tip geven, zodat ik weer eens een hele nacht kan doorslapen?

5578 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2017 om 10:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wie kan mij een serieuze en afdoende tip geven, zodat ik weer eens een hele nacht kan doorslapen?
Nachtje op de logeerkamer?;-)
Probeer eens andere doppen: https://oordopjes-kopen.nl/oordopjes-tegen-snurken.html

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 10:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dus de vrouw moet maar naar de logeerkamer?

edrick3
door edrick3 Jul 25, 2017 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat liet ik in het midden! ;-)

hansje klein
door hansje klein - Jul 25, 2017 om 10:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Deze vraag schreeuwt spontaan om hilarische antwoorden:

''De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.''
F.A. Clark

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 10:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind er niets humoristisch aan en zo te lezen TS ook niet.

Po
door Pontiac Jul 25, 2017 om 10:53
131 Antwoorden / 5 Vragen

koop een bedstee en ga zelf op het huidige bed liggen ,of de oordopjes in je partner z'n neusgaten stoppen helpt niet maar is een leuk gezicht !

hutch
door hutch Jul 25, 2017 om 10:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Carola.... +10

hutch
door hutch Jul 25, 2017 om 10:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik zie er ook totaal geen humor van in. Mogelijk dat @Hansje Klein zelf ook snurkt....??

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@hutch: vermoed ik ook. Maar de snurker zelf heeft natuurlijk nergens last van, die slaapt lekker door. Als partner raak je gesloopt en opgefokt van die slapeloze nachten.

hansje klein
door hansje klein Jul 25, 2017 om 11:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

DE VRAAG zèlf  ...
is lachwekkend, omdat juist de veroorzaker buiten schot blijft "om de relatie niet te belasten".

Ja @Hutch, ik snurk óók wanneer ik verkouden ben en vertrek (vrijwillig) naar de logeerkamer om de relatie niet onder druk te zetten.

@Carola's antwoord, dat de veroorzaker lekker in zijn bedje mag blijven ...is als antwoord hilarisch leuk!

costnix
door costnix Jul 25, 2017 om 12:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@pontiac: In die bedstee moet men wel rechtop slapen. Mijn oma deed dat ook en had zelfs een kinneband om, zodat de mond niet openging. (Volgens mijn oma hielp het ook tegen het binnendringen van de duivel door de mond)
Bij het logeren bij oma sliepen mijn broer en ik altijd in de bedstee :-)

Po
door Pontiac Jul 25, 2017 om 12:58
131 Antwoorden / 5 Vragen

costnix, dus jij en je broer hebben dan de duivel dus wel ontmoet of waren er meerdere kinnebanden

boppe1943
door boppe1943 - Jul 25, 2017 om 11:04
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hier hetzelfde probleem. Daarom overgestapt op https://www.kruidvat.be/nl/quies-was-gehoorbescherming/p/1563269
H
etzelfde systeem als Ohropax, maar veel steviger. De bolletjes zijn zo groot dat het voldoende is ze in tweeën te delen. Maar dat deden we bij Ohropax ook.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 11:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Boppe1943, waarom de Belgische site? Die levert ook niet in Nederland.

boppe1943
door boppe1943 Jul 25, 2017 om 12:53
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@carola83 het betreft hier niet alleen België maar ook Nederland en op de website staat dat het artikel in de winkels voorradig is. Ik heb de dopjes in een apotheek gekocht. Maar als TS ze wil kan ze natuurlijk zelf even googlen of winkelen.

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2017 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb geen verstand van oordopjes (behalve voor mijn smartphone), maar je vraag lezende vraag ik me af wat je man al geprobeerd heeft om (zoveel mogelijk) van het snurken af te komen. Bij alcolholgebruik: minder alcohol? Afvallen bij overgewicht? Knijper op zijn neus? Bezoekje aan de snurkpoli? Enz. enz.

tenormin
door tenormin - Jul 25, 2017 om 11:06
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien eens naar "zwaardere wapens" grijpen en kijken hoe de werking van een snurkbeugel gaat. Is inderdaad om knetter van te worden, een ronkende partner naast je te hebben.

costnix
door costnix - Jul 25, 2017 om 12:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Snurkt hij ook, als hij meer rechtopslaapt?
Mijn vader, die elke nacht wel een heel woud omzaagde, stopte met snurken, toen hij twee dikke kussens onder zijn rug had gedaan.
Een verstelbaar hoofdeinde kan ook wonderen opleveren.

tdmduc
door tdmduc - Jul 25, 2017 om 12:04
704 Antwoorden / 2 Vragen

sinds ik 15 kilo ben afgevallen en ben gaan bewegen/sporten enz. snurk ik bijna niet meer.

Helpt ook weer een beetje.

De vrouw heeft  gele schuimpjes van 3M in de oren als het te gek wordt.

De gekleurde moldex doppen zijn ook perfect. Zetten zich naar de oren nadat je ze in de oren propt. Ik knip ze wel een stuk af anders steken ze te ver uit de oor.

100 stuks voor 28,95. in funky kleurtjes.

https://oordopjes-kopen.nl/100-paar-moldex-spark-plugs-snr-35db.html

zoekster1
door zoekster1 - Jul 25, 2017 om 13:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ken iemand die ook dat probleem heeft en die heeft bij een audicien oordopjes op maat laten maken.  Dat werkt perfect, volgens haar. Er wordt dan een afgietsel van uw gehoor gemaakt. Kosten circa 90 euro.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 25, 2017 om 13:22
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Als niets helpt zou u een stapelbed kunnen overwegen waarbij de partner het bovengedeelte in gebruik neemt want geluid gaat omhoog, zo kunt u toch nog gezellig op één kamer blijven.

ja
door janf43 Jul 25, 2017 om 14:42
733 Antwoorden / 0 Vragen

De natuurkundige wetten die ik geleerd heb zijn kennelijk veranderd. Vroeger plantte geluid zich in alle richtingen gelijkmatig voort.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 25, 2017 om 14:54
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Mischien is dit nog wel zo met een draaiende ventilator.

tenormin
door tenormin Jul 25, 2017 om 15:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, is best een grappig idee: een stapelbed maar toch, ik lig liever naast dan op mijn partner. Hoewel, nu ik het schrijf kan dat ook weer verkeerd uitgelegd worden. ;-))

sjjoppy
door sjjoppy Jul 25, 2017 om 16:13
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ja @tenormin mijn eerste gedachte was ook de logeerkamer voor de snurker maar er kunnen nog wel wat mogelijkheden gecreëerd worden. ;-))

tenormin
door tenormin Jul 25, 2017 om 16:43
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nou @shoppie, als ik "op vakantie" ben dan lig ik ook vaak in de logeerkamer; tjeetje wat een herrie, had beter thuis kunnen blijven. ☺

sjjoppy
door sjjoppy Jul 25, 2017 om 17:04
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin, maar nu lig je weer 6 maanden in je eigen ongestapelde bed hè? ;)

tenormin
door tenormin Jul 25, 2017 om 19:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, nee, gelukkig korter (ondanks het geronk). ;-))

Cookies
door Cookies Jul 25, 2017 om 20:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In een stapelbed lig je niet op je partner, maar boven je partner. Groot verschil.

hansje klein
door hansje klein - Jul 25, 2017 om 14:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft inmiddels uw tekst enigszins aangepast ... en ik had nog geen tip gegeven:

Laat u zich bij een gunstige gelegenheid 'aangepaste' oordopjes op maat kado doen door uw slaapkamergenoot, die zo onoverhoorbaar snurkt en waarschijnlijk nog lang blijft snurken!

(Google even op 'oordopjes op maat' en zoek de juiste kleur voor uw verlanglijstje uit ... )

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2017 om 19:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens in het zoekvakje (bijv.) oordoppen ingetikt.
Zo vaak is dit gevraagd en dan buitelt men over elkaar heen om tips te geven. Daar zit dan vast ook een tip voor u bij.

Wi
door Willem1963 - Jul 25, 2017 om 20:54
8 Antwoorden / Vragen

Ohropax Classic

pi
door pieterwolters - Jul 25, 2017 om 21:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. zijn oordoppen niet de oplossing. Je moet het probleem bij de bron aanpakken. Ook voor mensen die flink snurken is het beter dat het snurken wordt aangepast. Ik snurkte vroeger ook veel (gelukkig is dat nu over, geen idee waarom) en ik voelde me 's ochtends nooit echt uitgerust en altijd een vieze droger mond. Nu ik niet meer snurk ben ik uitgerust en heb geen smaak van een dode kabouter in mijn mond als ik wakker wordt. Dus als je dat aanpakt is het win-win.

tenormin
door tenormin Jul 25, 2017 om 23:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@pieterwolkers, welke kabouter heeft je dan verteld hoe een dode kabouter smaakt als ie wakker wordt?

no
door nokkie - Jul 26, 2017 om 13:58
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds een paar maanden aangemeten oordopjes bij Hans Anders gekocht voor € 59,-

Is ideaal, kan weer heerlijk met het raam open slapen omdat ik de vogels en verkeerslawaai niet meer hoor.

Ze sluiten natuurlijk nooit alle geluiden uit maar voor mij werken ze voortreffelijk!

fo
door foutjebedankt - Jul 26, 2017 om 14:15
16 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik al een paar jaar ohropax in een geel doosje met 12 stuks verkrijgbaar bij oa kruidvat. Zijn heel goed. Ik slaap als een roos met een diesel naast me.
Het zijn bolletjes van was. Het watje er om heen verwijderen, soepel maken met je vingers.
Vorm er een langwerpige pyramide van met stompe punt en stop in je oor. Het dikkere gedeelte druk je plat in je oorschelp.
Na twee dagen even afspoelen en weer gebruiken. Ik gebruik ze 1 week. Dus 6 weken met een doosje van een paar euro.
Even wennen maar dan wil je niet anders meer.

J. Schipper
door J. Schipper - Jul 26, 2017 om 14:49
64 Antwoorden / 30 Vragen

Ik snurk al heel lang heel erg. Heb jaren geleden een Snörex verhemelte beugel "aan laten meten": dat was een farce. Kost heel veel geld en wordt niet vergoed. Kon er níet mee slapen. Toen meegedaan aan KASSA's snurktest. Niets van alle 8 geteste apparaatjes en middeltjes hielp (van de meeste deelnemers hadden maar enkelen baat bij 1 apparaatje of middeltje). Daarna naar de snurkpoli van de deelnemende KNO arts in Woerden. Daar slaaptest van 1 nacht gedaan. Beugel werd daar aangemeten. Die werd (gedeeltelijk?  weet ik niet meer) vergoed want voorgeschreven door een KNO arts. Ik kan er wel mee slapen maar ik kan er het eerste uur niet goed mee kauwen bij het ontbijt. Want onderkaak staat dan nog wat naar voren.  Dat trekt daarna wel weer bij. Maar het ergste is: ik snurk er gewoon doorheen met die beugel in mijn mond. Wij hebben dat thuis opgelost dat of ik of mijn partner slaapt op het andere bed in de andere kamer. Alleen tijdens hotelvakanties moet partner eraan geloven (ik heb mijn beugel dan wel in).  Een bungalow of appartement boeken we altijd met 2 slaapkamers. Als je een kunstgebid hebt werkt zo'n beugel niet  denk ik want hij klemt heel strak over je kiezen.

J. Schipper
door J. Schipper - Jul 26, 2017 om 14:51
64 Antwoorden / 30 Vragen

Ik snurk al heel lang heel erg. Heb jaren geleden een Snörex verhemelte beugel "aan laten meten": dat was een farce. Kost heel veel geld en wordt niet vergoed. Kon er níet mee slapen. Toen meegedaan aan KASSA's snurktest. Niets van alle 8 geteste apparaatjes en middeltjes hielp (van de meeste deelnemers hadden maar enkelen baat bij 1 apparaatje of middeltje). Daarna naar de snurkpoli van de deelnemende KNO arts in Woerden. Daar slaaptest van 1 nacht gedaan. Beugel werd daar aangemeten. Die werd (gedeeltelijk?  weet ik niet meer) vergoed want voorgeschreven door een KNO arts. Ik kan er wel mee slapen maar ik kan er het eerste uur niet goed mee kauwen bij het ontbijt. Want onderkaak staat dan nog wat naar voren.  Dat trekt daarna wel weer bij. Maar het ergste is: ik snurk er gewoon doorheen met die beugel in mijn mond. Wij hebben dat thuis opgelost dat of ik of mijn partner slaapt op het andere bed in de andere kamer. Alleen tijdens hotelvakanties moet partner eraan geloven (ik heb mijn beugel dan wel in).  Een bungalow of appartement boeken we altijd met 2 slaapkamers. Als je een kunstgebid hebt werkt zo'n beugel niet  denk ik want hij klemt heel strak over je kiezen.

St
door Stephan Vandenbrande - Jul 26, 2017 om 15:29
1 Antwoorden / Vragen

Heb je al gehoord van het merk QUIES ? Dit zijn wassen oordoppen die je met je hand warm maakt en zo zacht dat deze elke oorvorm kan aannemen; ik gebruik dze reeds meer dan 25 jaar om te slapen.  Op internet zijn deze te krijgen in verpakkingen van 20 studs (dus 10 paar) tegen om en bij de 5 €.  Elk paar kan gerust 3 weken meegaan.

jimmysmith
door jimmysmith - Jul 27, 2017 om 09:10
26 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst gebruikte ik de gele schuimplastic dopjes die je samenwrijft, in je oor doet en daar uitzetten. Scheelt enigzins, maar niet afdoende. Daarna ben ik enkele jaren geleden overgestapt op aangemeten otoplastieken, in mijn geval van Ronell, maar de locale audicien zal ze waarschijnlijk ook kunnen leveren. Je moet wel rekenen op zo'n € 150,-- per setje, maar je doet hier dan ook jaren mee. Zijn gemaakt van enigzins flexibel siliconenrubber zodat je er goed mee kunt slapen. Let bij het opmeten wel op dat ze niet buiten de oorschelp steken, anders voel je ze bij het liggen op je zij.

anonimus
door anonimus - Jul 29, 2017 om 12:58
73 Antwoorden / 44 Vragen

Medisch onderzoek uit heeft uitgewezen dat Didgeridoo spelen het snurken verhelpt doordat de keelspieren (die het snurken veroorzaken) worden getraind.
Misschien een vreemd advies.........maar wil het meegeven als tip. Het is namelijk ECHT WAAR!

costnix
door costnix Jul 30, 2017 om 15:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zullen de buren leuk vinden :-(