si
door sievie Jun 10, 2007 om 12:22
Voeding & gezondheid

Gehoorapparaten

wie heeft ervaring met een gehoorapparaat. zowel slecht als goed. wil graag ervaringen horen.

1239 17 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb na beroerte een gehoor verlies van 65% en sinds maart 2004 draag ik hoortoestellen van danafox type163V en ben zeer tevreden.

Belangrijk is dat je een audicien kiest waar je verschillende toestellen mag uit proberen ik heb ze eerst 3 maanden op proef gehad, voordat ik besloot welke voor mij de beste waren.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

65% verlies moet 65 db zijn dat is ongeveer het volume van een normaal gesprek.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@labswans die link verwijst naar een forum dat hoofdzakelijk gaat over het feit dat de toestellen teduur zijn en de verzekering teweinig bijdraagt en daar sluit ik me bij aan.Ik moest naast de verzekerings vergoeding €608,20 BIJ betalen.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beantwoorden van die vraag is vrijwel onmogelijk. Elk vorm van gehoorverlies kan (deels) opgelost worden met een specifiek toestel. Een goede audicien zal U daarbij aan de hand van een audiogram advies kunnen geven. De uitval is bepalend voor het toestel. Vrijwel elke audicien biedt de mogelijkheid een toestel enige tijd uit te proberen. Maak daar gebruik van en beoordeel het kritisch.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sievie,

Een collega van mij heeft enige weken geleden een app aangemeten gekregen. De eerste dagen deed hij hem steeds uit teveel herrie. Maar na diverse bezoeken aan de goede audicien begint het steed beter te gaan. Elke keer heeft de expert de app. afgesteld en op diverse hertzen meer of minder gezet. Zo'n gehoorapp is niets meer of minder dan een kleine computer. De expert kan deze dan instellen regelen dmv aansluiten op een grote PC. Daar zijn dan allerlei grafieken te zien en op die manier worden de app steeds nauwkeuriger, aan de persoonlijke wensen, afgesteld.

Groeten van Poltol

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is krijg je van de kno arts een audigram mee de audicien moet de app.daar op afregelen wat de herzen betreft en dan beginen mt een laag volume anders wordt je de eerste dagen helemaal gek van de herrie ik hoorde gelijk al vogels (had ik maanden niet meer gehoord) totaal ben ik in 4 stappen naar het volume gegaan wat ik nodig had.

Een maand na de laatste aanpassing heeft de audicien voormij een afspraak met de  kno arts gemaakt die alles kontroleerde en goedkeurde.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb informatie waar u de meningen kan lezen over gehoortoestellen

ervaringen gehoor toetstellen
http://www.nvvs.nl/print.php?start=15&s_page_id=1000516&PHPSESSID=fc8f45e72ca

c8c9685cd11b41e28cced

labswans

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als schlachtooffer van de Bijlmervliegramp van 4 oktober heb ik een onherstelbare gehoorbeschadiging opgelopen.
Mijn midden en hoge tonen bereik is permanent beschadigd en heb last van tinitus terwijl ik een ABSOLUUT en getraind gehoor had daar ik 32 jaar als amateur zanger en met allerlei soorten van audio mogelijkheden bezig hield ( muziek opslag privé opnamen maken geallieerd geweest in mijn vrije tijd als geluid inspiciënt voor een barok orkest.
                                                                                                        Nu sinds december 2005 heb ik (allerlei andere soorten geprobeerd mar deze lagen meer in de kast dan dat ik ze droeg ) Widex Senso Diva  en kan ik weer OPTIMAAL GENIETEN VAN MUZIEK ook perfect in het spraak verstaan ook in grote gezelschappen.

Het systeem is niet bepaald goedkoop de eigen bijdrage is € 3.300,-- maar fiscaal geheel aftrekbaar.

Tip : Als je deze aanschaft bij Schoonenberg kan je deze in 10 maanden betalen en door het aanvragen van een voorlopige teruggave belasting inzake buitengewone lasten / ziektekosten  dan kost je het nagenoeg niets !

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik draag 2 hoorapparaten . ik heb ze in duitsland laten afstellen. daar deden ze een test . ze lieten een geluid horen dat steeds luider werd, ik moet aangeven om te stoppen . en daarop werd mijn hoorapparaat begrenst, het geluid kon daar nooit overheengaan dat is fijn bv als er veel verkeer om je heen is

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Widex zijn via de computer totaal afgesteld d.m.v. geluid impulsen die als een soort echo worden teruggekaatst vanaf het trommelvlies en de gehoorzenuwen naar aanleiding van het door de K.N.O. vervaardigde audiogram en de instelling voor het digitale gehoor apparaat.

Zodoende is mijn gehoor weer voor 99,99 %  terug !

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Op de site www.nvvs.nl en ook de site www.hoorstichting.nl kun je veel info vinden hier over.Ook kan men eerst het beste naar een audiologisch centrum gaan en hier een goed onderzoek laten doen, doet men hier uitgebreider als bij een hoortoestellen zaak. En dan naar hoortoestellenzaak een hoortoestel laten aanmeten en zeker verschillende modelen gebruiken en proberen er is veel verschil tussen de merken en de prijzen, en niet over en nacht ijs gaan, zijn de hoortoestelen veels teduur voor je moet er minimaal 5 jaar mee doen.

Groet Geert.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord is niet geheel correct .

Voor maximale vergoeding dien je 7 jaar je gehoor apparaten te gebruiken

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord van geert is wel correct hij geeft aan dat je er MINIMAAL 5 jaar mee moet doen En niet maximaal.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kwam erachter dat ik slecht hoorde. Na meting bleek ik links 65% en rechts 75% gehoorverlies te hebben. Ik kreeg 2 Widex aparaten en schrok me halfdood van alle geluiden die ik plotseling hoorde. Heb echt moeten revalideren en aan al dat geluid moeten wennen, tevens heb ik schaamte moeten overwinnen om met die dingen in mijn oren rond te lopen. Vondt het achteraf alleen jammer dat ik 750 euro moest bijbetalen bij die audicien,terwijl klanten van Hans Anders niets hoefden bij te betalen. Voelde me opgelicht,maar kon niet meer terug. Ben wel blij dat ik die dingen heb.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2007 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een bijzonder slechte ervaring had mijn broer voor een paar jaar geleden.

S,avonds als hij naar bed ging deed hij het gehoorapperaat uit en legde het meestal alvast op de badkamer.

Maar toen hij het een keer vergeten was en het in de kamer liet liggen op de salontafel ,en de volgende morgen ging zoeken zag hij dat in de kamer alleen maar onderdelen lagen.

Wat was het geval?De hond had zich over het apparaat ontfermd en had zeker gedacht dat het een lekker kluif was.

Goede raad!

HOUD HET UIT DE BUURT VAN DIEREN!!!!

Ik weet niet of uw vraag hiermee beantwoord word maar ik heb er zelf heel erg om moeten lachen.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2007 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het hangt van je soort doofheid af wat helpt. Mijn vader is vooral doof aan één oor, jaren geleden werd gezegd (nb. door een kno arts: hier is niks aan te doen) Na aandringen van anderen is hij na twintig jaar doofheid eindelijk naar een winkel gegaan, misschien is de techniek inmiddels verder? en voor een vrij laag bedrag heeft hij een eenvoudig apparaat van een bekende brillenketen (HA) dat voor hem erg helpt.

Andere ervaring is van mijn schoonmoeder, die heeft een zeer moeilijk doofheid, nl. een enorm verlies van gehoor in een gebied van zeer kleine omvang van het geluidsspectrum (zeer steile grafiek) Vanalles geprobeerd in het ziekenhuis en bij dure winkels, jarenlang "zoet gehouden" met het verhaal dat ze eraan moet wennen etc. Allemaal niet waar, in haar geval helpt het niet en daar is ze zeer verdrietig over, ook omdat de winkelier maar blijft praten dat het aan haar ligt, dat ze er ook haar best voor moet doen, het moet accepteren etc. Kan aan die betreffende winkelier liggen, hopelijk niet aan de keten (Sch)

Vr. groeten, Emma P.

ve
door verwijderd - Jun 11, 2009 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De apparaten van tegenwoordig zijn allemaal goed en Hans Anders is de goedkoopste. Had mijn apparaten besteld bij Streukens  Maastricht en moest nog 850 euro bijbetalen buiten de ziekenfonds vergoeding om. Voelde mij genaaid, want dat was mij net verteld toen ik ze bestelde. Bij Hans Anders wordt alles verrekend met het ziekenfonds.Verder is het met gehoor apparaten zo dat je echt moet revalideren. Ik schrok me wezeloos toen ik voor het eerst de winkel uitliep en er een stadsbus voorbij scheurde. Ben toen maar eerst met het rechter oor begonnen. Ook moest ik de schaamte overwinnen. Met mijn haar iets langer is het apparaatje onzichtbaar geworden. Veel geluk in je verdere leven,want met een goed gehoor leef je toch maar mooi in een andere wereld.