gr
door grandad Nov 22, 2005 om 15:01
Voeding & gezondheid

Geschenken bon

mijn vrouw en ik hebben van iemand een geschenkenbon voor een etentje gekregen. a 50 euro

toen we klaar waren vroegen we de rekening

die was 40.40 Euro

ik gaf de bon maar werd me verteld dat ze geen geld teruggaven bij betalingen met een bon (deze was door hen zelf uitgegeven)

ook een tegoedbon voor een volgend etentje werd niet gegeven

mijn vraag is dus is met  betaling met zo een geschenkenbon verplicht om het overgebleven bedrag terug te betalen

518 5 Rapporteer

aukje1973
door aukje1973 - Nov 23, 2005 om 20:36
32 Antwoorden / 5 Vragen

dat klopt dat er geen wissel geld word terug gegeven dit heeft te maken met de afdraagings kosten die een bedrijf heeft voor een tegoed bon en kosten word nu door u betaalt voor de volgende keer zorg gewoon om gelijk uit te komen of bij betalen

brynnar
door brynnar - Nov 24, 2005 om 23:21
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dag Granddad,

Meestal is het gebruikelijk dat men gewoon wisselgeld teruggeeft, maar ik ken meerdere gevallen waar dat niet het geval is. Dat verschilt van bon tot bon. Het beste is om de voorwaarden van degene die de bon heeft uitgegeven er op na te slaan.

Brynnar

gr
door grandad - Nov 24, 2005 om 23:22
15 Antwoorden / 6 Vragen

afdrasagkosten

de bon was uitgegeven door het restaurant waar we aten

de
door deesje82 - Nov 28, 2005 om 17:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Grandad,

Bij een geschenkenbon is het normaal dat u niets of maximaal 10 procent
van het te besteden bedrag als wisselgeld terugkrijgt. Dit geldt ook
voor Iris-cheques, parfumbonnen, etc. Probeer daarom altijd zo dicht
mogelijk bij het bedrag uit te komen, anders moet u hopen op een
vriendelijke uitbater of verkoper. Helaas, maar het mag dus wel. (Staat
meestal ook in de kleine lettertjes van folders die bij de bonnen
geleverd worden.)

ca
door cayuna - Feb 6, 2006 om 21:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

u had het het ook anders kunnen doen,u had nog koffie of nagerecht kunnen bestellen en dan misschien heel weinig bij betalen!(u had de bon toch al cadeau gekregen)?

Vriendelijke groeten cayuna