el
door elske87 Jan 17, 2005 om 12:19
Voeding & gezondheid

Haarverf

Wij zijn voor ons profielwerkstuk op het VWO bezig met een onderzoek over haarverf. We testen hierbij het effect van haarverf op de haar. Hiervoor hebben we informatie nodig over haarverf, op welke methode deze berust. En over de haar: wat is een gezonde haar, en hoe ziet de structuur er dan uit? Voor deze informatie hebben we al bij verschillende instanties aangeklopt, maar ze willen of kunnen ons niet de juiste informatie geven. Is er iemand die ons hier wel aan kan helpen????

Nicolien en Elles

2791 6 Rapporteer

tetter
door tetter - Jan 17, 2005 om 13:58
174 Antwoorden / 14 Vragen

Mischien kun je contact opnemen met medestudenten van het maaswaal college. Zij hebben een werkstuk gemaakt over haarverf.

http://www.exo.science.ru.nl/bronnen/biologie/haarverven.html

en mischien kun je nog iets met deze linK?

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2013

succes,

arjan

el
door elske87 - Jan 19, 2005 om 18:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankje wel voor de moeite, maar met het maaswaalcollege hebben we al contact opgenomen, maar die reageren niet.

Verdere suggesties zijn nog altijd welkom!

ca
door carlene - Feb 1, 2005 om 16:36
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Nicolien en Ellis,

Een mooie foto van een gezonde haar kun je vinden op http://www.pantene.com/haircare/hair_twh_11.htm

Je ziet dat de haar een geschubd oppervlak heeft en dat de schubben netjes plat op elkaar liggen. Als haar beschadigd raakt, komen de schubben een beetje omhoog. Daardoor voelt het haar minder glad aan en zal het ook minder gaan glanzen. Ik weet niet precies hoe haarverf werkt, maar ik denk dat het ook met die schubben te maken heeft: in haarverf zit vaak ammonia, en dat tast de schubben aan. Misschien wordt de kleur dan onder de schubben geplakt...?

Veel succes!

dr
door drogist - Feb 18, 2005 om 19:21
11 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan je wel iets vertellen over hoe haarverf werkt, maar probeer eens te bellen met LÓreal of met Schwarzkopf die hebben ook haarverf en ik weet dat ze ook cursussen geven.

Ik hoop dat je hier verder mee komt, succes

janemorris
door janemorris - Feb 3, 2007 om 19:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Nicolien en Elles,
Een Gezonde Haar is eigenlijk onzin; haar is dood materiaal. Alleen de wortel leeft en groeit. Als de wortel niet voldoende gevoedt wordt (veel groenten en fruit en andere gezonde dingen eten, dus) wordt het haar dof en kan het gaan breken.
Onder een Gezonde haar wordt vaak verstaan dat de haarschubben (de segmentjes waar een haar uit bestaat) netjes plat liggen waardoor glans ontstaat. Houdt daarbij in gedachten dat natuurlijk haar niet zo heel erg glanst maar dat shampoos en verfjes een laagje om de haren leggen waardoor de schubben netjes aan elkaar worden geplakt!

redfloor
door redfloor - Feb 3, 2007 om 19:38
166 Antwoorden / 21 Vragen

Jane Morris, ik begrijp dat je verstand van haar hebt, ik begrijp dat je graag mensen wilt helpen, maar zou je bij het beantwoorden eerst willen kijken naar hoe oud de vraag is.

Ik denk dat deze dames al lang afgestudeerd zijn.