corkoo
door corkoo Mar 10, 2012 om 23:27
Voeding & gezondheid

Hoe kun je gemakkelijk het vel van een droge worst verwijderen

Ik vind het vel om een droge worst niet aangenaam. Van sommige worsten kun je het gemakkelijk verwijderen, bij andere lukt dat niet omdat het vlees eraan blijft zitten.
Heb ook al de worst eerst nat gemaakt onder de kraan en gekneed, bij de ene helpt het wel, bij de andere weer niet.
Heb wel de indruk dat hoe verser de worst hoe moeilijker het gaat.
Heeft iemand een tip dat het toch op een simpele manier kan?

35770 5 Rapporteer

pb
door pbarendse - Mar 11, 2012 om 01:47
406 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is het vel om een droge worst niet bepaald bedoeld om te verwijderen voor het eten. Ik eet het tenminste altijd met vel en al... Heb het wel eens 1x geprobeerd, met inderdaad de verschijnselen die u noemt.

fe
door festinger - Mar 11, 2012 om 01:52
410 Antwoorden / 18 Vragen

Sorry heb niet de tip of oplossing.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2012 om 06:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag corkoo,

Bij Groninger boerenmetworst (en vergelijkbaar neem ik aan) even in heet water leggen of onder de hete kraan.

vr.gr.

agaat77
door agaat77 - Mar 20, 2012 om 14:50
82 Antwoorden / 7 Vragen

Een poosje de worst in het vriesvak doen, zodat de buiten kant aangevroren is. Hierna even natmaken en het velletje kan je er zo van afhalen.

kriekra
door kriekra - Mar 20, 2012 om 22:20
204 Antwoorden / 64 Vragen

Ik spreek niet uit ervaring, maar deze tip kwam ik tegen op de site van een worstenmaker: De worst even in lauwwarm water leggen tot het een grijzige kleur krijgt. Dan een snee over de lengte van de worst maken. Hierna zou het vel makkelijk te verwijderen zijn.