Re
door Regenboogfan Sep 1, 2017 om 14:12
Voeding & gezondheid

Kan het woord oplichting bij Regenboogapotheek worden verwijderd?

Zojuist heb ik een anonieme enquete ingevuld over de taperingsstrips van de Regenboogapotheek. Ik ben ze zeer dankbaar voor mijn afbouw van het goed werkende medicijn paroxetine (40 mg), waarvan je als je het medicijn probeert af te bouwen in een psychose kunt terecht komen. Na een afbouw met halfjes en kwartjes gebeurde dit bij mij. Ik kwam in iets terecht wat ik helemaal niet kende, maar het was vreselijk om mee te maken!! Gevolg: weer terug naar het oude medicijn paroxetine! Maar met tegenzin, want zo'n gevaarlijk medicijn wilde ik kwijt (ook al was het alleen bij afbouw; je weet nooit hoe het verder gaat in je leven). Gelukkig hoorde ik van de taperingstrips van de REGENBOOGapotheek! De afbouw ging met grammetjes! Ik ben vrij van paroxetine en heb een ander onschuldig medicijn voor (najaars-)depressies. Deze afbouw kan alleen maar via DRS Paul Harder van de Regenboogapotheek. Volledig vergoed door DSW! Zojuist heb ik Paul gebeld en bedankt voor deze mogelijkheid, die ik kreeg!
Geen oplichting bij de REGENBOOGapotheek, maar een goede samenwerking met DSW! Kan het woord 'oplichting' uit de bestanden van Kassa worden verwijderd? Het klopt niet! En ik weet dat het hier ging om medicijnen voor ADHD. Ik denk dat de heer Harder een betrouwbare apotheker is met hart voor zijn vak, die iets doet wat de grote fabrikanten niet willen doen, om de kosten (winstbejag). Laten de zorgverzekeraars met hem in gesprek gaan!

4042 14 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 1, 2017 om 14:18
7225 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt uw vraag stellen aan Kassa, zij kunnen dat verwijderen.
Klik

tenormin
door tenormin Sep 1, 2017 om 14:27
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, ik zie helemaal geen eerdere "vraag" van regenboogfan, alleen dat hij/vandaag zou zijn ingeschreven. Wat dan waarschijnlijk niet klopt; staan bij meerdere forumleden andere dan de echte startdatum. @neodutchio, kan jij verwijzen naar dat topic van 2015? Of was dit niet van deze TS? Begrijp anders het verhaal van de TS niet, als hij/zij anoniem iets zou hebben ingevuld.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. U begrijpt het niet. Tijden geleden was er een topic over Regenboog, niet van de Ts. En de Ts wil dat dat oude spul verwijderd wordt.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
tenormin
door tenormin Sep 1, 2017 om 15:22
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ik begreep het niet, nu dus wel, dank zij je link @tijger1.

ne
door neodutchio - Sep 1, 2017 om 14:22
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Ten eerste, u bent hier op het forum en niet bij de redactie van Kassa.
Maar goed, iemand heeft het woord oplichting in de mond genomen over deze apotheek. Roepen dat iets oplichting is, is iets anders als echte oplichting. De enige die mag oordelen of iets oplichting is, is de rechtbank. Gelukkig denken vele van de vrijwilligers na hier en kennen het woord oplichting, maar ook de woorden later en smaad.
De topic waar u het over heeft is van 2015. Schijnbaar hadden ze toen andere afspraken gemaakt met zorgverzekeraars. Deze afspraken worden elk jaar weer opnieuw gemaakt, dus in 2016 en 2017 kan alles weer anders zijn. Ook medicijnvergoedingen veranderen elk jaar. Het verhaal van toen kan niet vergeleken worden met waar we nu zijn.

Helaas voor u worden topics hier niet snel aangepast, tenzij het tegen de regels is.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2017 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus omdat u geholpen bent door die speciale verpakking van de Regenboog gaat u het internet afstruinen op zoek naar kwalificaties over hen?

Iemand vond ze blijkbaar oplichters omdat hij of zij hoge nota's te betalen kreeg, die niet vergoed werden door de zorgverzekeraar, terwijl Regeboog verklaard had dat dat wel zou gebeuren.

Dat maakt ze uiteraard nog geen oplichters, maar dat woord wordt hier te pas (zelden) en te onpas, (heel vaak) gebruikt.

Maar als iemand Regenboog googled vindt hij ook uw loftuitingen, dus dat heft elkaar weer een beetje op.

Gelukkig wordt hier maar zelden iets geschrapt.

Po
door Pontiac Sep 1, 2017 om 17:11
131 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig wordt hier maar zelden iets geschrapt. Denken en doen maakt je aan het lachen . Red Aktie kan hier over mee praten!

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2017 om 14:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, als de redactie het woord 'oplichting' uit alle bestanden zou moeten verwijderen, hebben ze er een dagtaak aan. Dus ik kan je nu al vertellen dat zij aan je verzoek niet gaan voldoen.

Topantwoord

boppe1943
door boppe1943 - Sep 1, 2017 om 15:01
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Een familielid heeft vorige week paroxetine voorgeschreven gekregen. Ik zal uw ervaring doorgeven. Wat is het nieuwe, onschuldige middel dat u nu gebruikt?

Re
door Regenboogfan Sep 1, 2017 om 17:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Boppe1943,
Het nieuwe medicijn wil ik niet promoten, want ik ken het niet goed en gebruik het nu in zeer lage dosering. Paroxetine is een medicijn dat heel erg goed werkt, is mijn ervaring. Ik gebruikte het jarenlang voor najaarsdepressies, maar moest het van mijn toenmalige huisarts het hele jaar blijven gebruiken. Nu begrijp ik waarom: Het is een fantastisch medicijn, maar het is onmogelijk om er mee te stoppen als je lichaam er aan gewend is. Alleen in het najaar slikken is dus niet mogelijk. Een andere arts (psych) vond een jaar of twee terug  na klachten, dat ik een ander medicijn zou moeten proberen. Onder zijn leiding bouwde ik af, maar deze arts was jong en niet op de hoogte van de problemen bij de afbouw. Ik ging na een psychose op advies van mijn huisarts weer terug naar paroxetine (40 mg). Op het internet vond ik een artikel op Wikipedia over paroxetine. Dit stond er over het afbouwen

Afbouwen
[bewerken]

Verder is paroxetine berucht om de ontwenningsverschijnselen wanneer men met het middel probeert te stoppen.[10]

Mensen kunnen heel ziek worden wanneer ze proberen het middel niet meer te nemen. Dat uit zich in stroomschokken door hoofd en lichaam en andere nooit eerder ervaren elektrische sensaties. Ook heftige en oncontroleerbare emoties treden vaak op bij te snel of verkeerd afbouwen en deze leiden mogelijk tot agressie of geweld.[11]

In 2013 is er op initiatief van een groep onderzoekers een project gestart om afbouwstrips voor paroxetine te leveren waarmee gebruikers geleidelijk en in heel kleine stapjes kunnen afbouwen en daarme de kans op een zeer ernstig en zelfs levensbedreigend ontwenningssyndroom kunnen minimaliseren.[12][13] De fabrikant gaf aan hier "geen interesse in te hebben" en de strips worden daarom door een gespecialiseerde apotheker geproduceerd.[14] De fabrikant heeft wel een suspensie van 2mg/ml in de handel, die voor het afbouwen van de dosering geschikt is.[15]

Po
door Pontiac Sep 1, 2017 om 17:14
131 Antwoorden / 5 Vragen

staat de naam van het wondermiddel dan niet op het doosje/flesje of verpakking er van ?

Re
door Regenboogfan Sep 1, 2017 om 17:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jawel hoor, maar ik weet niet of het een wondermiddel is.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@regenboogfan.
Maar het is nog geen najaar. Dus waarom nu al weer medicijnen voor de najaars depressie?

boppe1943
door boppe1943 Sep 3, 2017 om 12:48
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Beste Regenboog, u noemt man en paard inzake uw slechte ervaringen met de paroxytine, maar over het nieuwe middel bent u terughoudend. Ik vraag u niet om het middel dat u nu gaat gebruiken te promoten (reclame voor te maken), maar gewoon de naam van het middel te geven zonder toegevoegde waarde. Uw ervaring met paroxytine en de dubbele moord in Baflo die ik heb opgezocht is dermate ernstig, dat ik mijn familielid hiervan op de hoogte heb gebracht en u zou zeer behulpzaam zijn met het noemen van het huidige voorgeschreven middel. Dat is niet promoten of reclame maken, maar een lotgenoot helpen.

Re
door Regenboogfan Sep 3, 2017 om 17:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Boppe1943,

Helaas ben ik geen arts. Ik kan daarom niemand een medicijn aanraden. Voor lichte depressies is SintJanskruid soms heel geschikt. Mij helpt dit op dit moment ook en ik hoop dat dit ook zo blijft. Lees voor betere hulp: http://www.depressievereniging.nl/behandeling/antidepressiva/
Ik hoop dat u zo ook weer uw familielid beter kunt helpen.

boppe1943
door boppe1943 Sep 3, 2017 om 19:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@Regenboog, bedankt en het beste ermee.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 1, 2017 om 15:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben ze zeer dankbaar voor mijn afbouw van het goed werkende medicijn paroxetine

Waarom zou je een goedwerken medicijne willen afbouwen?
En zo gevaarlijk is het niet, u heeft zeer waarschijnlijk iets met dezelfde werkzame stof ervoor terug gekregen.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Sep 1, 2017 om 15:23
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is mooi dat je met behulp van taperingsstrips van de medicijnen bent afgekomen. Maar wat is het precies?
Een pil die door de apotheker in steeds kleinere stukjes wordt gehakt en in een doordrukstrip wordt geleverd? En dat kost dan een paar honderd euro?

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat was juist het punt. Regeboogapotheek claimde "magistrale bereiding" met de daarbij behorende kosten.

Po
door Pontiac Sep 1, 2017 om 17:15
131 Antwoorden / 5 Vragen

en daar is hij dan : de mouwaap!

Po
door Pontiac Sep 1, 2017 om 17:18
131 Antwoorden / 5 Vragen

en daar is hij dan : de mouwaap!

Re
door Regenboogfan Sep 1, 2017 om 17:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, het is geen doordrukstrip. Het medicijn wordt geleidelijk in zeer kleine hoeveelheden afgebouwd. Dit duurt wel een aantal maanden. De pilletjes zijn dus per dag anders en zitten in een lange plastic baan, waar je de pilletjes van de dag waar je aan toe bent, afscheurt. Dit gaat per maand. Na een maand volgt de volgende strip, die bij jou hoort per post, net zo lang (een aantal maanden) tot je bij nu nul bent aangeland.
Het is een zeer bewerkelijk proces, omdat het wordt afgewogen per pil. Er is in Nederland nog maar één apotheek die daaraan begint. De fabriek zou het kunnen machinaliseren, maar doet dit niet, omdat de fabrikant dit te kostbaar vindt om in productie te nemen.

Re
door Regenboogfan Sep 1, 2017 om 18:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor mensen die echt geïnteresseerd zijn in de gevaren van dit goede medicijn, met gevaren bij afbouw: Zie mijn opmerkingen bij 17:41

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@regenboogfan
Maar deze apotheker kan echt wel voor zichzelf zorgen. Heeft hij u niet voor nodig om op een consumentenforum de loftrompet te steken.

panter22
door panter22 Sep 1, 2017 om 19:04
6599 Antwoorden / Vragen

Zo'n rol met medicijnen per dag wordt ook gebruikt voor bv bejaarden die thuiszorg hebben voor toediening van medicatie.
En nu wordt deze rol gebruikt voor afbouw van medicatie, zodat je je niet kunt vergissen en er controle op is hoeveel en hoe sterk de pillen zijn die je slikt. Eigenlijk een hulpmiddel.

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter23. Nee, het is wel Een beetje meer, dan een verpakking met dagen en tijden van de medicijnen. Het medicijn op zich, wordt dagelijks/wekelijks een beetje minder sterk. En dat medicijn is niet in zoveel sterktes beschikbaar, moet dus samengesteld worden.

Maar het wordt wel voor veel patienten gemaakt, zo'n afbouwprogramma.

Po
door Pontiac - Sep 1, 2017 om 17:17
131 Antwoorden / 5 Vragen

allemaal slappe zever Regenboogfan , er is er hier maar een die er beter van wordt namelijk de Apotheker !

tijger1
door tijger1 Sep 1, 2017 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En straks weer afkicken van de volgende wonderpillen.

aurora1
door aurora1 Sep 1, 2017 om 23:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@pontiac: Het zou ook beslist niet mogen om geld te verdienen met je werk.
U wilt toch ook geen geld verdienen met uw werk? Of werkt u niet?

Po
door Pontiac Sep 2, 2017 om 10:59
131 Antwoorden / 5 Vragen

aurora 1 ,ik ga met u niet in discussie !

pe
door pebk - Sep 1, 2017 om 17:17
590 Antwoorden / 0 Vragen

Dus, omdat u tevreden bent met een leverancier, mag een ander zich niet opgelicht voelen? Bijzonder verzoek.

Fijn dat u wel goed geholpen bent door deze meneer.

Re
door Regenboogfan - Sep 1, 2017 om 17:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor mensen die geïnteresseerd zijn in de gevaren bij afbouw van paroxetine (een supergoed medicijn, die bij afbouw problemen kan geven als bijv. psychoses):
http://www.willemdehaan.nl/voorbij-de-wraak/

Een paar maanden geleden was in een programma (Humberto Tan?) een vader te zien, waarvan de dochter was vermoord door een asielzoeker, evenals een politeman in Baflo. De moorden werden gelinkt aan een verkeerde afbouw van Paroxetine. In, hopelijke zeldzame, gevallen kunnen er dus dit soort excessen ontstaan. Daarom mijn pleidooi voor een apotheker, die zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken en deze problemen aanpakt, waar de fabrikant het laat afweten! Natuurlijk zijn hier kosten aan verbonden, want het fabriceren van de strips is een kostbaar proces! Ook hulde aan DSW, die als enige zorgverzekering de noodzaak van al dit extra werk in ziet en de medicatie vergoedt!

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2017 om 19:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U gaat helemaal niet over wat anderen beweren en schrijven. Dus u kunt ook woorden  van anderen niet laten verwijderen die u niet aanstaan.
Alleen kan iets wat uzelf heeft geschreven desnoods aangepast worden door de redactie als die dat wil.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Sep 2, 2017 om 16:52
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Kan het woord oplichting bij Regenboogapotheek worden verwijderd?

Heb het geprobeerd met een "gummetje" maar helaas het werkt niet. En een plakkertje er overheen staat zo slordig op mijn monitor.

Re
door Regenboogfan Sep 3, 2017 om 11:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

De afbouw van seroxat/ paroxetine kan zeer gevaarlijk zijn. Het medicijn op zich zelf werkt prima. Mensen verdienen geld voor hun werk; ook apothekers. Deze apotheker kiest niet voor de gemakkelijke weg en fabriceert zelf medicijnen die veel goedkoper in de fabriek gemaakt hadden kunnen worden. Andere apothekers beginnen hier niet aan. Te ingewikkeld en niet rendabel. De fabrikant begint er ook niet aan, omdat het niet rendabel is. Toch heeft de fabrikant hier een taak. Soms is het noodzakelijk dat mensen afbouwen.
Deze apotheker kiest niet de gemakkelijke weg, maar kiest voor de mens, omdat hij öngelukken wil voorkomen. Verzekeringsmaatschappijen zijn soms niet goed op de hoogte en vergoeden de afbouw daarom niet, terwijl er mensen mee kunnen worden geholpen.
Je opgelicht voelen is iets anders dan suggereren dat iemand een oplichter is. Ik geloof dat de heer Harder deze benaming beslist niet verdiend.
Voor meer begrip zou u http://www.depressievereniging.nl/actueel/aandacht-afbouw-antidepressiva-hard-nodig/
kunnen lezen. En om echt iets van de gevaren te lezen over de afbouw: https://www.volkskrant.nl/binnenland/vader-doodgeslagen-vrouw-slaat-met-dader-alarm-over-antidepressiva~a4484453/  Als men zich hier iets verder in verdiept, snapt men misschien wat de eigenlijke beweegreden is van de heer Harder.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, het is een heilige. Zo goed?

gerbera
door gerbera Sep 3, 2017 om 12:12
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Soms is het noodzakelijk dat mensen afbouwen.
Weet er alles van, hoef niets te lezen maar doe dit in overleg met mijn huisarts.