ki
door kippendief May 14, 2014 om 12:23
Voeding & gezondheid

Lidl omroepsysteem prettig of niet?

Ik was onlangs bij de Lidl in Dalfsen. Ze hadden daar iets nieuws. Bij de kassa hadden ze knopjes en als het druk was drukten ze er één in.
Gevolg tot ver in de winkel was te horen. "kassa 2 gaat voor u open, u kunt nu uw boodschappen op de band leggen" of "kassa 4 gaat voor u open, maar dan met de toevoeging dat er enkel met pin betaald kan worden".
Dit gebeurde in een klein half uur wel een keer of zes, zelf vond ik het irritant en wilde bijna terugroepen. "Lidl gang pad 2 is glad, wilt u dit reinigen"
Ik vond de nieuwe manier van omroepen door de Lidl, door de hele winkel en op behoorlijke volume irritant en heb nog nooit zo snel boodschappen gedaan.
Het is nieuw en voelde alsof ik naast mijn baas een nieuwe baas erbij had gekregen die zich ging mengen in mijn privésfeer, maar is dit wel zo.

Zou u dit ook zo ervaren?. Ik ben benieuwd!

Ik ga voorlopig echter niet meer deze winkelketen in, want herrie is er genoeg waar ik niet om vraag.

6628 20 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 14, 2014 om 12:26
937 Antwoorden / 2 Vragen

Geef het aan bij de winkel, misschien denken hun er juist goed aan te doen. Als niemand feedback geeft dan kunnen ze ook niet verbeteren. Stap 1 voor een goede leuke winkel is eerlijk en open feedback geven, ook al vragen ze er niet om! Wordt zeker gewaardeerd door de eigenaar dus als het personeel mokkig is even een briefje doen met je gegevens erop. Wedden dat ze je dankbaar zijn!

tenormin
door tenormin - May 14, 2014 om 13:13
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Mij lijkt het in ieder geval een beter systeem dan "hongerend" de gangen van een cassière te volgen naar welke kassa ze gaat. Hier is het tenminste duidelijk welke kassa er open gaat. Als het u te luid in de oren klinkt, ja, misschien vragen of het volume wat lager mag, maar voor de rest: ik zou het top vinden.

gompy2
door gompy2 - May 14, 2014 om 15:17
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Niet te geloven waar een mens zich allemaal wel niet aan stoort..
In plaats van de manager aan te spreken en te vragen of het een ietsje minder kan, nee klagen op een forum, of dat enige soelaas biedt tegen herrie waar ene kippendief niet om vraagt.

Misschien is dit (klik hier) een lekker rustig stekkie voor je, daar is geen dagelijkse herrie van mensen, zeker weten.

komsja
door komsja - May 14, 2014 om 16:30
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@kippendief
Vind het een beetje zeuren en zeiken over iets onbelangrijks.Het zal je toch worst wezen wat er in een winkel omgeroepen word je gaat na het boodschappen doen gewoon in de meest korte rij staan.

boppe1943
door boppe1943 - May 14, 2014 om 16:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik hoor liever omroepjes welke kassa er vrijkomt dan een uitbarsting van gompy's link.

ki
door kippendief - May 14, 2014 om 17:36
7 Antwoorden / 11 Vragen

Even een reactie op alle voorgaande berichten:

Ik heb het aan de filiaalmanager gezegd daar en zij gaven aan dat zij opdracht hadden vanuit Duitsland. Zij konden er ook niets aan doen en moesten wel met deze nieuwe omroepsysteem werken. Zelf heb ik ook nog via de website van Lidl mijn bevindingen neergelegd en zij gaven aan dat zij dit zouden doorsturen. Meer opties van mensen om er iets aan te doen of het voor te leggen zijn dus altijd welkom..........Ik wil echter ook graag weten of jullie het omroepen prettig of vervelend vinden.....

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 14, 2014 om 17:49
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kippendief schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:36]Even een reactie op alle voorgaande berichten:

Ik heb het aan de filiaalmanager gezegd daar en zij gaven aan dat zij opdracht hadden vanuit Duitsland. Zij konden er ook niets aan doen en moesten wel met deze nieuwe omroepsysteem werken. Zelf heb ik ook nog via de website van Lidl mijn bevindingen neergelegd en zij gaven aan dat zij dit zouden doorsturen. Meer opties van mensen om er iets aan te doen of het voor te leggen zijn dus altijd welkom..........Ik wil echter ook graag weten of jullie het omroepen prettig of vervelend vinden.....

Ik heb het nog niet gehoord dus kan niet oordelen, maar ik zou het fijn vinden. Misschien dat ze het volume wat bijstellen, ik weet het niet.

gompy2
door gompy2 - May 14, 2014 om 17:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kippendief schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:36]Even een reactie op alle voorgaande berichten:
Ik heb het aan de filiaalmanager gezegd daar en zij gaven aan dat zij opdracht hadden vanuit Duitsland. Zij konden er ook niets aan doen en moesten wel met deze nieuwe omroepsysteem werken. Zelf heb ik ook nog via de website van Lidl mijn bevindingen neergelegd en zij gaven aan dat zij dit zouden doorsturen.
.
Als je dit eerder had geschreven had ik niet gereageerd.
Ik had alleen gedacht "lekker belangrijk om je daaraan te ergeren", maar verder niets geschreven want jij mag net als ieder ander je mening geven en van iets vinden wat je wilt en het is niet aan mij om daar een oordeel over te geven of überhaupt te beoordelen.
Sterkte...

Heb nog niks van die meldingen gemerkt in "mijn" Lidl, alleen een 3x belletje of zoiets.

pi
door pieterwolters - May 14, 2014 om 21:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb liever een supermarkt waar niemand weet dat het bij de kassa's drukker wordt en er lange rijen ontstaan....

zinook
door zinook - May 15, 2014 om 08:26
261 Antwoorden / 7 Vragen

U voelt zich in uw privéleven aangetast? Alleen maar om de reden dat Lidl een extra kassa opent en dit communiceert naar u en de andere klanten toe? Ik vraag me af wat dat met uw privéleven te maken heeft.

Ook in onze supermarkten wordt er omgeroepen voor de klant dat kassa 5 opengaat. Uit onderzoek is gebleken dat klanten een enorme hekel hebben aan het wachten voor de kassa. Het belletjessysteem hebben we in het verleden ook gehad en daarbij wist de klant alleen dat er een kassa open zou gaan, maar welke??? Gevolg: ze lopen of naar de verkeerde kassa of staan nog in de rij te wachten totdat er een medewerker aankomt.

Met het omroepen is het voor de klant duidelijk welke kassa er open gaat zodat u op uw gemak uw boodschappen op de kassaband kunt leggen. De kassamedewerker heeft dan tijd om naar de kassa te lopen en kan zo beginnen met afrekenen. Onze klanten waarderen het omroepen ofwel het verwijzen naar de kassa die open gaat enorm. Klantenonderzoek heeft dit bij ons ook uitgewezen.

Over het volume van het omroepen: Iedere winkel heeft een installatie die harder of zachter gezet kan worden. Sluit je alleen niet mee uit dat sommige medewerkers al een luide stem van zichzelf hebben en sommige medewerkers (zeker in het begin van hun loopbaan) verlegen door de omroepinstallatie praten.

Maar nogmaals: wij roepen om: "Attentie dames en heren, kassa 5 gaat ook zo open", ik vraag me af wat dat met aantasting/inmenging van uw privéleven te maken heeft. U heeft ook de keuze om lekker in de rij te blijven staan waar u al stond. U bent niet verplicht om van de extra service gebruik te maken.

ki
door kippendief - May 15, 2014 om 11:37
7 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=zinook schreef op donderdag 15 mei 2014, 08:26]U voelt zich in uw privéleven aangetast? Alleen maar om de reden dat Lidl een extra kassa opent en dit communiceert naar u en de andere klanten toe? Ik vraag me af wat dat met uw privéleven te maken heeft.

Ook in onze supermarkten wordt er omgeroepen voor de klant dat kassa 5 opengaat. Uit onderzoek is gebleken dat klanten een enorme hekel hebben aan het wachten voor de kassa. Het belletjessysteem hebben we in het verleden ook gehad en daarbij wist de klant alleen dat er een kassa open zou gaan, maar welke??? Gevolg: ze lopen of naar de verkeerde kassa of staan nog in de rij te wachten totdat er een medewerker aankomt.

Met het omroepen is het voor de klant duidelijk welke kassa er open gaat zodat u op uw gemak uw boodschappen op de kassaband kunt leggen. De kassamedewerker heeft dan tijd om naar de kassa te lopen en kan zo beginnen met afrekenen. Onze klanten waarderen het omroepen ofwel het verwijzen naar de kassa die open gaat enorm. Klantenonderzoek heeft dit bij ons ook uitgewezen.

Over het volume van het omroepen: Iedere winkel heeft een installatie die harder of zachter gezet kan worden. Sluit je alleen niet mee uit dat sommige medewerkers al een luide stem van zichzelf hebben en sommige medewerkers (zeker in het begin van hun loopbaan) verlegen door de omroepinstallatie praten.

Maar nogmaals: wij roepen om: "Attentie dames en heren, kassa 5 gaat ook zo open", ik vraag me af wat dat met aantasting/inmenging van uw privéleven te maken heeft. U heeft ook de keuze om lekker in de rij te blijven staan waar u al stond. U bent niet verplicht om van de extra service gebruik te maken.

Even verdere aanvulling. Bij de kassa's brand ook een groen of een rood lampje. Lijkt mij dan duidelijk welke kassa opengaat en welke dicht is. Wat mijn privésfeer betreft. Ik doe graag boodschappen en zoals vele ben je vaak in gedachte "koop ik dit of heb ik dit nodig" of loop je gedachteloos door de winkel. Het hardop en dan bedoel ik HARDOP dringt alles weg in je hoofd. Dat heet psyche en kan op sommige momenten het gevoel geven dat je zelf niet meer mag denken. De psychische level is echter voor iedereen anders. Ik vond het te opdringerig, maar dat hoeft een ander niet te vinden.

tenormin
door tenormin - May 15, 2014 om 12:19
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@kippendief, oh, nu begrijp ik het: u word gestoord c.q. afgeleid in uw gedachten. Gaat u eens naar b.v. Waterloo Station (of ander station) in London. Daar word marsmuziek afgespeeld. En daar zit een gedachte achter: de doorstroming op het station gaat grandioos; men "marcheert" automatisch (snel) mee, wat de bedoeling is.

komsja
door komsja - May 15, 2014 om 16:14
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@kippendief
Als ik zo al uw reacties lees,is het wellicht een goed idee om u aan te melden bij een instantie waar ze uw psyche een beetje kunnen bijstellen.Of probeer het een keer om voordat u boodschappen gaat doen een lijstje te maken met wat u nodig heeft.
Sorry hoor maar vind het een beetje erg overdreven als men zich om zulk soort dingen druk loopt te maken.

mahadma
door mahadma - May 15, 2014 om 16:57
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als er nu zoals bij de hema steeds reclame wordt gemaakt, dan vind ik dit vrij snel storend.

Als er alleen wordt omgeroepen dat er een extra kassa bij komt, vind ik dit gewoon service. Maar dat wilt u kennelijk niet.

aurora1
door aurora1 - May 15, 2014 om 23:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

We hebben het nog niet over de muziek in alle winkels gehad, of ergens in de wachtkamer bij een dokter of tandarts o.i.d....

tenormin
door tenormin - May 16, 2014 om 00:09
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Gelukkig, dan bof ik in ieder geval niet bij mijn tand/ en arts "muziek" te horen.

gerbera
door gerbera - May 27, 2014 om 15:58
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Waar ik mij over kan ergeren zijn die personen de melden dat met hem of haar " vele anderen" er ook problemen mee hebben. Vanwaar die wetenschap ??

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 27, 2014 om 16:42
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Wat een discussie. Bij Aldi Süd is dit systeem ook bekend en ik vind het juist uitermate prettig om te weten welke kassa er open gaat als er een langere rij (langere rijen) ontstaat (ontstaan) of welke er dicht gaat. Net als bijv. Mahadma stelt: service. (en een betere service dan bij een andere keten waar men stelt dat bij 5 in dev rij de boodschappen gratis zijn maar dat dan vervolgens wel weigeren te doen. (HALLO zonder naam te noemen)

Naar mijn mening veel irritanter: midden in een schoenenzaak staan en continue dof gedreun te horen van een kledingzaak aan de overkant van de winkelstraat.(Verkoopsters die kennelijk een harde bas leuk vinden of reeds doof zijn.

Ik weet dat ik nu 'zondig' in die zin dat dit geen discussieforum is.

re
door renevth - Jul 17, 2014 om 09:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een geouwehoer. Ik heb het vanmorgen hier voor het eerst mogen ervaren en ik vind het een wereldsysteem. Kan Appie Heijn nog een puntje aan zuigen hoor. In plaats van te hoeven wachten achter een mevrouw met een hele volle kar kon ik door dat systeem zo doorschuiven naar de kassa ernaast.

acjzr1
door acjzr1 - Jul 17, 2014 om 20:00
295 Antwoorden / 3 Vragen

In mijn woonplaats zijn er twee Lidl's.
Bij een van de twee wordt dit nieuwe omroepsysteem gebruikt.
Ik ben er zeer blij mee!
Het wordt tijdens het winkelen al duidelijk dat/of er een extra kassa open gaat en ook of je bij die kassa alleen kunt pinnen of ook contant kunt betalen. Voorheen stonden er nogal eens mensen bij pin kassa's (zeer duidelijk aangegeven boven de kassa en op de bordjes tussen de boodschappen) die contant wilden betalen. Na de invoering van het omroepsysteem heb ik dat niet een keer meer meegemaakt!