Lidl omroepsysteem prettig of niet?
Ik was onlangs bij de Lidl in Dalfsen. Ze hadden daar iets nieuws. Bij de kassa hadden ze knopjes en als het druk was drukten ze er één in.
Gevolg tot ver in de winkel was te horen. "kassa 2 gaat voor u open, u kunt nu uw boodschappen op de band leggen" of "kassa 4 gaat voor u open, maar dan met de toevoeging dat er enkel met pin betaald kan worden".
Dit gebeurde in een klein half uur wel een keer of zes, zelf vond ik het irritant en wilde bijna terugroepen. "Lidl gang pad 2 is glad, wilt u dit reinigen"
Ik vond de nieuwe manier van omroepen door de Lidl, door de hele winkel en op behoorlijke volume irritant en heb nog nooit zo snel boodschappen gedaan.
Het is nieuw en voelde alsof ik naast mijn baas een nieuwe baas erbij had gekregen die zich ging mengen in mijn privésfeer, maar is dit wel zo.
Zou u dit ook zo ervaren?. Ik ben benieuwd!
Ik ga voorlopig echter niet meer deze winkelketen in, want herrie is er genoeg waar ik niet om vraag.
Geef het aan bij de winkel, misschien denken hun er juist goed aan te doen. Als niemand feedback geeft dan kunnen ze ook niet verbeteren. Stap 1 voor een goede leuke winkel is eerlijk en open feedback geven, ook al vragen ze er niet om! Wordt zeker gewaardeerd door de eigenaar dus als het personeel mokkig is even een briefje doen met je gegevens erop. Wedden dat ze je dankbaar zijn!
Mij lijkt het in ieder geval een beter systeem dan "hongerend" de gangen van een cassière te volgen naar welke kassa ze gaat. Hier is het tenminste duidelijk welke kassa er open gaat. Als het u te luid in de oren klinkt, ja, misschien vragen of het volume wat lager mag, maar voor de rest: ik zou het top vinden.
Niet te geloven waar een mens zich allemaal wel niet aan stoort..
In plaats van de manager aan te spreken en te vragen of het een ietsje minder kan, nee klagen op een forum, of dat enige soelaas biedt tegen herrie waar ene kippendief niet om vraagt.
Misschien is dit (klik hier) een lekker rustig stekkie voor je, daar is geen dagelijkse herrie van mensen, zeker weten.
@kippendief
Vind het een beetje zeuren en zeiken over iets onbelangrijks.Het zal je toch worst wezen wat er in een winkel omgeroepen word je gaat na het boodschappen doen gewoon in de meest korte rij staan.
Even een reactie op alle voorgaande berichten:
Ik heb het aan de filiaalmanager gezegd daar en zij gaven aan dat zij opdracht hadden vanuit Duitsland. Zij konden er ook niets aan doen en moesten wel met deze nieuwe omroepsysteem werken. Zelf heb ik ook nog via de website van Lidl mijn bevindingen neergelegd en zij gaven aan dat zij dit zouden doorsturen. Meer opties van mensen om er iets aan te doen of het voor te leggen zijn dus altijd welkom..........Ik wil echter ook graag weten of jullie het omroepen prettig of vervelend vinden.....
[quote=kippendief schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:36]Even een reactie op alle voorgaande berichten:
Ik heb het aan de filiaalmanager gezegd daar en zij gaven aan dat zij opdracht hadden vanuit Duitsland. Zij konden er ook niets aan doen en moesten wel met deze nieuwe omroepsysteem werken. Zelf heb ik ook nog via de website van Lidl mijn bevindingen neergelegd en zij gaven aan dat zij dit zouden doorsturen. Meer opties van mensen om er iets aan te doen of het voor te leggen zijn dus altijd welkom..........Ik wil echter ook graag weten of jullie het omroepen prettig of vervelend vinden.....
Ik heb het nog niet gehoord dus kan niet oordelen, maar ik zou het fijn vinden. Misschien dat ze het volume wat bijstellen, ik weet het niet.
[quote=kippendief schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:36]Even een reactie op alle voorgaande berichten:
Ik heb het aan de filiaalmanager gezegd daar en zij gaven aan dat zij opdracht hadden vanuit Duitsland. Zij konden er ook niets aan doen en moesten wel met deze nieuwe omroepsysteem werken. Zelf heb ik ook nog via de website van Lidl mijn bevindingen neergelegd en zij gaven aan dat zij dit zouden doorsturen.
.
Als je dit eerder had geschreven had ik niet gereageerd.
Ik had alleen gedacht "lekker belangrijk om je daaraan te ergeren", maar verder niets geschreven want jij mag net als ieder ander je mening geven en van iets vinden wat je wilt en het is niet aan mij om daar een oordeel over te geven of überhaupt te beoordelen.
Sterkte...
Heb nog niks van die meldingen gemerkt in "mijn" Lidl, alleen een 3x belletje of zoiets.
Ik heb liever een supermarkt waar niemand weet dat het bij de kassa's drukker wordt en er lange rijen ontstaan....
U voelt zich in uw privéleven aangetast? Alleen maar om de reden dat Lidl een extra kassa opent en dit communiceert naar u en de andere klanten toe? Ik vraag me af wat dat met uw privéleven te maken heeft.
Ook in onze supermarkten wordt er omgeroepen voor de klant dat kassa 5 opengaat. Uit onderzoek is gebleken dat klanten een enorme hekel hebben aan het wachten voor de kassa. Het belletjessysteem hebben we in het verleden ook gehad en daarbij wist de klant alleen dat er een kassa open zou gaan, maar welke??? Gevolg: ze lopen of naar de verkeerde kassa of staan nog in de rij te wachten totdat er een medewerker aankomt.
Met het omroepen is het voor de klant duidelijk welke kassa er open gaat zodat u op uw gemak uw boodschappen op de kassaband kunt leggen. De kassamedewerker heeft dan tijd om naar de kassa te lopen en kan zo beginnen met afrekenen. Onze klanten waarderen het omroepen ofwel het verwijzen naar de kassa die open gaat enorm. Klantenonderzoek heeft dit bij ons ook uitgewezen.
Over het volume van het omroepen: Iedere winkel heeft een installatie die harder of zachter gezet kan worden. Sluit je alleen niet mee uit dat sommige medewerkers al een luide stem van zichzelf hebben en sommige medewerkers (zeker in het begin van hun loopbaan) verlegen door de omroepinstallatie praten.
Maar nogmaals: wij roepen om: "Attentie dames en heren, kassa 5 gaat ook zo open", ik vraag me af wat dat met aantasting/inmenging van uw privéleven te maken heeft. U heeft ook de keuze om lekker in de rij te blijven staan waar u al stond. U bent niet verplicht om van de extra service gebruik te maken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer