me
door meikerg Dec 11, 2012 om 17:20
Voeding & gezondheid

Melatonine en Concerta

Sinds een paar maanden slik ik Concerta ivm ADHD. Dit wordt niet geheel vergoed door mijn verzekering en kost mij ongeveer 40 euro per maand. Ik ben eerder van Ritalin naar Concerta overgestapt omdat Ritalin voor mij niet werkte. Ritalin wordt wel volledig vergoed door de verzekering, maar Concerta niet omdat dit duurder is.

De Concerta heeft bij mij de vervelende bijwerking dat ik heel moeilijk in slaap kom (duurt ongeveer 3 uur). Daarom heeft mijn psychiater nu melatonine (3 mg) voorgeschreven. Dit wordt echter helemaal niet vergoed.
Nu heb ik twee vragen:
- Is het niet heel scheef en onterecht dat mijn verzekering zowel de Concerta als de melatonine niet vergoedt?
- Niemand, ook websites niet, lijkt mij te kunnen vertellen hoe duur 3mg melatonine is. Dit wil ik meenemen in mijn keuze om wel/niet melatonine te gaan gebruiken. Als het heel duur is kan ik het simpelweg niet betalen. Kan iemand hier mij een indicatie geven van de kosten?

5431 6 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Dec 11, 2012 om 17:36
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Meikerg, lees dit eens, klik -> Vergoeding Melatonine aan Achmea-verzekerden
Is dit wat voor jou?

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2012 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo meikerg,

.....Niemand, ook websites niet, lijkt mij te kunnen vertellen hoe duur 3mg melatonine is. Dit wil ik meenemen in mijn keuze om wel/niet melatonine te gaan gebruiken. Als het heel duur is kan ik het simpelweg niet betalen. Kan iemand hier mij een indicatie geven van de kosten? .....

Even bij de apotheek informeren?!

Met vr.gr.

ri
door rissiejjj - Dec 11, 2012 om 17:46
26 Antwoorden / 6 Vragen

Even vlug voor je gezocht.
Was overigens niet heel moeilijke die zoektocht.

http://www.efarma.nl/pages/search.asp?QR=MELATONINE+SUPER+3MG+ENRA+60TAB

Weet zo even niet hoe ik er een link van moet maken, maar even Kopieren en plakken.

moeder56
door moeder56 - Dec 11, 2012 om 17:51
483 Antwoorden / 2 Vragen

Lucovitaal Melatonine Puur 3mg Extra Sterk
30 tabletten 6,99

http://www.dokteronline.com/melatonine/bijwerkingen/

ook handig om ook even te lezen.

ook deze combinatie googelen is interessant

bach bloesems adha

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2012 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rissiejjjj,

service: klik hier.
60 tabl = € 15,95

@moeder 56,

service: klik hier.

Met vr.gr.

ma
door marian26 - Dec 18, 2012 om 17:22
23 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo meikerg,

Ik zie jouw vraag staan over vergoeding van een medicijn voor adhd.
Ik zit met een andere vraag.
Voor de diagnose zul je denk ik eerst een test hebben gedaan en kreeg je die dan wel vergoed?