Misleidt OHRA met opzeggen van de zorgverzekering?
Gisteren heb ik gebeld met OHRA met de mededeling dat ik graag mijn zorgverzekering bij hen wilde beeindigen per 1 januari 2013. De medewerkster vroeg direct of ik een andere verzekeraar had gevonden. OPZEGGING was volgens de medewerkster namelijk NIET MOGELIJK ZONDER EEN ANDERE ZORGVERZEKERING te hebben.
Ik gaf aan dat ik van plan was om voor 1 februari 2013 een andere zorgverzekering uit te kiezen. Ze gaf aan dat men in Nederland verplicht is om een zorgverzekering te hebben en niet zonder verzekering rond mag lopen. Ik gaf aan dat ik ieder jaar mijn verzekering opzeg en niet anders weet dan dat ik tot 1 februari 2013 de mogelijkheid had om een andere verzekering uit te kiezen tenzij er wat recentelijk was veranderd in de wetgeving. Er was volgens haar niets veranderd. Ik heb het idee dat dit pure tactiek is van OHRA om ervoor te zorgen dat klanten hun verzekering niet opzeggen. Het is namelijk regelrechte onzin dat je een nieuwe verzekering MOET hebben om je huidige verzekering op te zeggen.
Overigens moest volgens de medewerkster opzegging schriftelijk gebeuren. Naar mijn weten kan iedere opzegging vormloos (dat wil zeggen zowel schriftelijk als mondeling) plaatsvinden. Wie weet hier meer over?
Hebben andere mensen ook zulke negatieve ervaringen met OHRA over het opzeggen van de zorgverzekering? Ik heb sterk het idee dat OHRA op deze manier wil voorkomen dat men klanten verliest.
Die medewerker van Ohra zwetst. Je mag tot 1 februari een andere verzekering zoeken. Weet niet of het beleid is van Ohra om klanten vast te houden. Misschien een onkundige klantenservicemedewerker, maar dat is eigenlijk net zo erg. Je mag toch wel verwachten dat de klantenservice goede informatie geeft.
Kun je ook niet per mail opzeggen bij Ohra? Ik zou voor mijn gemoedsrust sowieso nooit per telefoon opzeggen. Later blijkt het dan vaak allemaal weer 'vergeten'.
Men is wettelijk verplicht een basisverzekering te hebben. Dat zal in de gedachten van de overijverige medewerkster meegespeeld hebben. Een nieuwe verzekeraar kan de opzegging voor je overnemen als je deze gevonden hebt. Vraag daarnaar als je besloten hebt naar wie je over wilt stappen. De OHRA werkt goed en je kunt je opzegging per mail doen als je dat wilt, dan ontvang je automatisch een bevestiging ervan.
Zwemmer
Ohra medewerkster kletst onzin. Als u nu bij Ohra verzekerd bent, hebt u inloggegevens. Dus inloggen en dan kunt u een pagina kiezen met mailen en dan zorgverzekering kiezen in het lijstje. Dan kunt u uw boodschap doorgeven.
Het gaat inderdaad om een wat overdreven en verwarrende omgekeerde overstapservice die deze klant haast achterdochtig maakt. Waarom de medewerkster dit aangeboden heeft -misschien is het een hele brave- zal in het duister blijven. De OHRA wint er echt niets mee en het is het meest efficiënt om zo'n vraag door de betreffende medewerkster zelf te laten toelichten.
Zwemmer
Als overal wordt aangegeven hoe u kunt opzeggen lijkt het me logisch dat de Ohra-medewerkster precies dezelfde informatie geeft. Daarbij kan ze vertellen wat de bijdrage van Ohra zal zijn in dit overstapproces en wat de rol kan zijn van de nieuwe verzekeraar.
Deze Ohramedewerkster heeft, als uw informatie klopt en daar ga ik van uit, onjuiste informatie gegeven. Tenslotte bent u niet onverzekerd als u opzegt per 1 februari en voor die tijd een andere verzekeraar via hun opzegservice laat weten dat er naar hun wordt overgestapt.
Jammer dat Ohra niet een betere selectieprocedure hanteert bij het aannemen van mensen die voor deze verzekeringsmaatschappij relevante en betrouwbare informatie moeten verstrekken.
.......Tenslotte bent u niet onverzekerd als u opzegt per 1 februari ......
Opzeggen per 1 februari kan helemaal niet! Dat moet per 1 januari. Voor 1 februari moet je een andere verzekeraar hebben, die je dan met terugwerkende kracht tot 1 januari verzekerd.
[quote=jpm schreef op donderdag 20 dec 2012, 18:23]
Jammer dat Ohra niet een betere selectieprocedure hanteert bij het aannemen van mensen die voor deze verzekeringsmaatschappij relevante en betrouwbare informatie moeten verstrekken.
Wat is dat nu weer voor onzinopmerking? Als je nu gezegd had dat Ohra de medewerkers beter moet opleiden had je een punt gehad (al is het ook maar weer de vraag wat er precies gezegd is; we horen het nu maar van 1 kant).
Of neem jij alleen mensen aan die al voor meer dan 100% zijn ingewerkt en opgeleid voor het werk wat ze moeten gaan doen?
[quote=jorisw schreef op donderdag 20 dec 2012, 20:18][quote=jpm schreef op donderdag 20 dec 2012, 18:23]
Jammer dat Ohra niet een betere selectieprocedure hanteert bij het aannemen van mensen die voor deze verzekeringsmaatschappij relevante en betrouwbare informatie moeten verstrekken.
Wat is dat nu weer voor onzinopmerking? Als je nu gezegd had dat Ohra de medewerkers beter moet opleiden had je een punt gehad (al is het ook maar weer de vraag wat er precies gezegd is; we horen het nu maar van 1 kant).
Of neem jij alleen mensen aan die al voor meer dan 100% zijn ingewerkt en opgeleid voor het werk wat ze moeten gaan doen?
Kijk jorisw, mijn opmerking komt erop neer dat de medewerkster niet betrouwbaar is omdat ze de goede informatie niet geeft. Dat heeft niets met onvoldoende ervaring of opleiding te maken. Ze kan al wel langere tijd dit werk doen. Ze kletst gewoon onzin en dat verwacht je als klant niet. Carola83 heeft wel een punt en in dat opzicht wijzig ik graag, voor dat deel, mijn opinie. Selecteren van personeel is jarenlang mijn vak geweest, anders zou ik me dat oordeel niet aanmatigen. Personeel moet gewoon goed op de hoogte zijn en dienaangaande voorlichting geven. Aan onzin hebben klanten helemaal niets.
"Personeel moet gewoon goed op de hoogte zijn enz. enz."
Was het maar waar, volgens die standaard kan meer dan de helft van de klantenservice medewerkers ontslagen worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer