mc
door mcp Jan 14, 2022 om 16:38
Voeding & gezondheid
Nespresso koffieclub: blijft rekening sturen voor retour gezonden bestelling

Nespresso koffieclub klacht: blijft rekening sturen voor retour gezonden bestelling.

Nespresso koffieclub bestelling (bestelnr. 48493221). Bestelling na een dag ongeopend retour per post gezonden, vergezeld van een papieren Nespresso herroepingsformulier. Ook digitale kopie van herroepingsformulier plus digitale kopie van retourbewijs gemaild. Paar dagen later een bevestiging van ontvangst gekregen.

Toch blijft Nespresso, inmiddels voor de vijfde maal en twee maanden verder, telkens dezelfde rekening sturen. Meerdere contacten met klantenservice helpen niet. Nu dreigen met incasso. Daarom deze klacht. Via deze website eis ik van Nespresso sluitend antwoord, uitleg, welgemeend excuus en bovendien een vergoeding voor ergernis, verloren tijd en belkosten. Lees hieronder het originele retour/ontvangst bericht van Nespresso. Ondanks deze blijft de rekening dus komen.

---------------------------------------------------

Dit is de originele retourbevestiging/ontvangstbevestiging van Nepresso:

Beste Xxx Xxxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht aan Nespresso. Wij hebben uw herroeping in goede orde ontvangen en zullen deze in behandeling nemen. Wij betreuren het dat u ervoor gekozen hebt af te willen zien van uw bestelling en zien u graag terug bij Nespresso voor een nieuwe bestelling. Het betaalde bedrag kunt u binnen 14 dagen tegemoet zien op uw bankrekening.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, wens ik u een fijne avond toe.

Met vriendelijke groet,

Xxxxx

Nespresso

1722 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 14, 2022 om 16:50
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt erop dat u eerst moet betalen om later dat bedrag teruggestort te krijgen.
Neem nog eens contact op:

https://www.nespresso.com/nl/nl/contact-us

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 14, 2022 om 17:08
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Daar lijkt het inderdaad op. Eerst betalen en dan geld terug maar de stelling eerst toch betalen en dan geld terug is m.i. juridisch volstrekt onhoudbaar.

Echter toch eerst betalen en dan zien wat er gebeurt kan 'de weg van de minste weerstand zijn'.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2022 om 17:05
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt eenvoudig maar is het niet omdat er bij Nespresso kennelijk iemand (of men) niet in de gaten heeft dat u niet heeft betaald en geheel volgens de wetgeving het product terug heeft gezonden. Men kan dus wel met incasso dreigen maar dat zal per saldo toch geen succes hebben. Zoals ik uw melding lees zou, zo het tot een zitting zou komen en het bewijs dat u heeft aanlevert eiser 'met de staart tussen de benen' worden weggezonden. Maar helaas, met spreekwoorden etc. schiet u nu niets op.
Men blijft duidelijk in gebreke naar mijn mening en u kunt dan mogelijk een brief zenden op basis van een voorbeeld dat ik nu geef  voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en daarbij stellen dat men in gebreke blijft en nu terugbetaling wenst binnen 14 dagen met daarbij dat u alle rechten voorbehoud. Normaliter zou een brief als deze per aangetekend verzonden moeten worden maar dat zou u dan €9,40 kosten en mijn advies is om dat dan nu nog niet te doen. Wel herhhaald de zin dat u alle rechten voorbehoud. Richt de brief aan de directie.

Nespresso Nederland

Burgemeester Stramanweg 106, AMSTERDAM · 020 691 8808

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 14, 2022 om 17:09
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zie ook  mijn reactie bij het antwoord van @SJOPPY

mc
door mcp Jan 15, 2022 om 16:50
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor het antwoord.

Ja, Retourzending is ook fysiek ontvangen door Nespresso:

panter22
door panter22 - Jan 14, 2022 om 17:23
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een kopie gemaakt van het verzendbewijs. Heb je ook een bewijs(track&trace code) dat het pakket ontvangen is door Nespresso?
In de brief staat dat Nespresso je herroeping heeft ontvangen. Niet dat het pakket is ontvangen.
Waarom stuurt Nespresso je dan toch steeds weer rekeningen?
Wat zegt de klantenservice waarom je moet betalen?

mc
door mcp Jan 15, 2022 om 17:01
5 Antwoorden / 2 Vragen

"Wat zegt de klantenservice waarom je moet betalen?"

Dat er niet betaald hoeft te worden. Toch stuurt Nespresso die toch.

panter22
door panter22 Jan 15, 2022 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een vreemde toestand. En de klantenservice kan er niet voor zorgen dat de rekeningen niet meer verstuurd worden?
Heb je al eens schriftelijk gereageerd? Misschien komt het bericht dan bij de goede afdeling terecht.
Ze willen maar steeds dat je belt en dat je teruggebeld wordt. Maar je kunt on de mail  zetten dat je graag een schriftelijk antwoord krijgt. Heb je dit formulier gezien?
https://www.nespresso.com/nl/nl/contact-us

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jan 15, 2022 om 08:19
6599 Antwoorden / Vragen

Jouw standpunt is duidelijk.
Je hebt het pakket teruggestuurd binnen 14 dagen.
En je hebt een brief gekregen dat je je geld binnen 14 dagen terug
zou krijgen.
Je geld krijg je niet terug, je had kennelijk niet betaald en je krijgt alsnog een rekening.
Dan moet er iets bijzonders aan de hand zijn. Waarom je toch moet betalen, dat schrijf je niet. Dus dat wordt raden.
Heb je soms een abonnement op die koffiecupjes en je abonnement niet of te laat opgezegd?
Dan zul je nog een zending moeten betalen. Of zit het toch nog anders?

.

mc
door mcp Jan 15, 2022 om 16:51
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, is fysiek ontvangen door Nespresso.

mc
door mcp Jan 15, 2022 om 17:06
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, ik heb geen abbo.

Dit was de tweede losse (geen abonnement) bestelling in 2 jaar tijd.

ne
door neodutchio - Jan 15, 2022 om 08:32
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, geeft de track en trace aan dat het pakket ook daadwerkelijk ontvangen is? Iets dat niet terug is bij Nespresso kunnen ze ook niet terug betalen.

mc
door mcp Jan 15, 2022 om 16:52
5 Antwoorden / 2 Vragen

zie hierboven svp

1paul
door 1paul - Jan 15, 2022 om 08:51
3188 Antwoorden / 0 Vragen

tja, ik lees nergens dat men het produkt ook werkelijk ontvangen heeft, u heeft daar ook een bevestiging van neem ik aan?

in dat geval niet meer reageren anders dan schriftelijk met ingesloten de mail en daarin schrijft u dat dit de laatste keer is dat u reageert, u geen betaalverzoeken meer wilt zien en mochte men volharden u deze verzoeken zult weggooien, mocht men een incasso bureau sturen laat u dan ALLE mails/brieven die u uiteraard bewaart, aan hen zien....

mc
door mcp Jan 15, 2022 om 16:52
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw antwoord.

mc
door mcp - Jan 15, 2022 om 16:54
5 Antwoorden / 2 Vragen
ne
door neodutchio Jan 15, 2022 om 21:37
5173 Antwoorden / 12 Vragen

En wat exact heeft u terug gestuurd? Producten met een beperkte houdbaarheid zijn uitgesloten van herroeping.

marita5
door marita5 - Jan 15, 2022 om 17:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mcp ,

Nespresso is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/nespresso/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

mc
door mcp Jan 15, 2022 om 17:23
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw antwoord.

Is gebeurd. Klacht ligt bij thuiswinkel.

marita5
door marita5 Jan 15, 2022 om 18:32
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 15, 2022 om 23:16
2118 Antwoorden / Vragen

Zo te zien heeft u geen ontvangstbevestiging gehad van Nespresso maar zegt PostNL dat het afgeleverd is. De geleerden zijn het met elkaar eens dat dit geen bewijs is van afleveren maar de geleerden zijn het niet met elkaar eens of u in deze situatie moet bewijzen dat het afgeleverd is of dat het voldoende is om aan te tonen dat het opgestuurd is. Dat laatste kunt u wel bewijzen dat eerste niet. Probeer toch met Nespresso in gesprek te komen maar als u daar geen gehoor krijgt moet u kiezen tussen betalen of incasso en dan mag u bij de kantonrechter uitleggen dat u het echt opgestuurd heeft en dan maar kijken of die het afdoende vindt.

mc
door mcp - Jan 21, 2022 om 18:56
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nespresso reageert ook niet op dezelfde klacht een week geleden gemeld bij Thuiswinkel Waarborg. Nespresso aanvullend met deze klachten hier bij Vara Kassa en bij Thuiswinkel extra een aanvullende brief gestuurd. Ook hier reageert Nespresso niet op. Nog een derde melding/klacht gedaan bij consumentenbond. Geen reactie, niets. Doof en blind.

marita5
door marita5 Jan 21, 2022 om 20:23
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@mcp , neem eens contact op met Consuwijzer

Bel ons

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

App ons

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:00 uur.