carcassonne
door carcassonne Jul 5, 2015 om 16:51
Voeding & gezondheid

Nieuwe regels groep.

ik woon al jaren begeleid.
dagbehandeling-logeerhuizen ect.
dus ik ben inmiddels wel wat gewend.
op positieve basis en negatieve basis.

maandag 29 juni. kreeg ik in eens twee a4 vellen 3 kantjes nieuwe regels.
in mijn handen gedrukt. dat vanaf 30 juni de groepsruimtes alleen op bepaalde tijden open gaan (in plaats van 7 smorgens tot half 10 savonds.)
maar 5.30 uur. (totaal). en ruimte 2 gaat maar 2 uur open.
dit doen ze omdat als reden dat er bewoners zijn die het te druk vonden.
en daarom gaat de ruimtes dicht. en op de tijden dat ze open zijn zal er standaard begeleiding aanwezig zijn je problemen op te lossen.
en als je dan iets nodig hebt in de ruimte. doen ze de deur open snel naar binnen en de deur weer op slot.
de groepsleiding zegt na een paar dagen dat dit werkt onrust wegneemt bij bewoners en met zo.n gevoel dit is het beste sinds jaren.

en daarbij ben ik door de nieuwe regels al bedreigd door bewoners. want er werden situaties mijn schoenen in geschoven door begeleiding. groepsleiding dreigde al met de ruimte dichtgooien als ik mij niet aan de afspraken hield.
ect ect.

natuurlijk ben er niet blij mee.
dus mijn vraag wat kan ik er tegen doen.

1834 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 5, 2015 om 16:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo carcassone,

Die nieuwe regels zullen niet voor niets opgesteld zijn.
Dat zal even wennen zijn, maar daar kun je weinig aan doen.
Je zult je aan die nieuwe afspraken moeten houden.

Met vr.gr.

carcassonne
door carcassonne - Jul 5, 2015 om 17:06
29 Antwoorden / 10 Vragen

ja dat dacht ik ook. het is rare week gewest ik hoop dat de tweede week beter gaat.
maar goed ze moeten nog de regels nog fijn schuren.

ho
door hopetobehelping - Jul 5, 2015 om 17:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste carcassonne,

als ik u was zou ik het gesprek met de begeleiding aangaan.
Wellicht kunnen zij u beter het waarom aangeven en u nog tips geven zodat het voor u wat prettiger wordt.

carcassonne
door carcassonne - Jul 5, 2015 om 17:11
29 Antwoorden / 10 Vragen

ben ik al geweest maar dat is tegen een muur praten. ze vinden de nieuwe regels het einde.
en gaan er niets aan veranderen.

bi
door bibaboe - Jul 5, 2015 om 23:27
12 Antwoorden / 2 Vragen

Wat vervelend voor je carcassonne, begeleid wonen kent inderdaad vele voordelen.. maar ook zijn nadelen.

Het niet even goed met alle medebewoners kunnen vinden, is er al 1.

Regels die tussentijds veranderen of aangepast worden waar je niet blij mee bent, is al een 2e.

Helaas voor jou is dit wel zo'n beetje hoe het werkt.

Probeer in gesprek te blijven met de begeleiding en bovenal... probeer de nieuwe regels een kans te geven en probeer er aan te wennen.

Je er keihard tegen verzetten.. daar heb je vooral jezelf mee.