jo
door johnbijdehand Oct 6, 2011 om 13:07
Voeding & gezondheid

Onterechte televiesiebetaling in ziekenhuis

Op 12 september lag ik in JBZ in Den Bosch en heb ik 1 dag gebruik gemaakt van tv via Patientline.
Er is, nadat ik mijn bankgegevens door moest geven, 2 dagen na thuiskomst op de goede manier het bedrag van € 7,20 afgeschreven.
Een dag later werd er weer een bedrag afgeschreven van € 18,50 van verblijf in Diaconessenhuis in Zeist. Nou daar ben ik nooit geweest.
Gelijk gereageerd (op vrijdag 16 september) en ik moest maandag 19 september terugbellen.
Oh excuses, maar er is iets misgegaan, werd mij verteld.
We storten het bedrag zo snel mogelijk terug maar het kan een kleine 14 dagen duren want bij ons gaat het geld 1 keer per week de deur uit, op vrijdag, meldde men bij Patientline.
Later nog enkele malen gebeld en ook teruggebeld door iemand van de klachtencommissie. Het geld is in week 38 teruggestort en kan elk moment bij u zijn. Het is nu 6 oktober en eind week 40 en nog steeds geen geld gezien.
Na weer een telefoontje werd mij NU verteld dat het geld via debiteuren, via afd. financiën, wordt klaargezet voor de bank. De directeur moet het laatste fiat geven en die in helaas voor zaken in DALLAS. Dus die kan de laatste toestemming niet verlenen. Belachelijk dat hij geen vervanger heeft voor tekenbevoegdheid.
Dus dat wordt pas in week 41. Ik heb het idee dat ik in eerste instantie aan het lijntje ben gehouden (vanaf week 37) Dus als alles normaal verloopt.......heeft het 1 maand geduurd voordat ik mijn eigen geld terug heb. En dan moet ik nog zien want ik heb het nog niet. Aan de telefoon wordt dan ook nog gezegd waar ik me zo druk om maak want het is geen € 800 of € 900, maar € 18,50, en dat ik als ik me kwaad maak alleen maar ziek wordt.
Ik heb geantwoord dat ik 3 dagen geleden aan mijn hart ben geopereerd en dat ik van zaken zoals nu gebeurd wel ziek wordt en dat ik tijdens de ziekenhuisopname GEEN televisie heb genomen omdat ik het gehad heb met Patientline.
Wat mij nu verbaasd is, dat als er afgeschreven moet worden, het wel binnen 2 dagen kan en met terugbetaling..........duurt het heel lang.
Ik geef nooit mijn bankgegevens af maar bij Patientline moet je wel, om TV te krijgen in het ziekenhuis. Onze bankgegevens zijn vertrouwelijk en ik voel dit vertrouwen ernstig geschaad en misbruikt.

1143 9 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 6, 2011 om 13:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U had m.i. dit bedrag kunnen laten storneren door uw bank of via internetbankieren als u dit doet binnen uiterlijk 56 dagen.

Het vervelende is dat u een machtiging voor a.i. gegeven heeft m.b.t. de opname in een ander ziekenhuis. Dit kan dus misbruikt worden om een melding onterecte incasso te dwarsbomen. Dan heeft u ruim een jaar de tijd om de incasso terug te laten halen door uw bank.

jo
door johnbijdehand - Oct 6, 2011 om 13:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gelijk naar de bank geweest en dit soort incasso's kon NIET gestorneerd worden.
Dus l het mogelijke al gedaan.

wvr77
door wvr77 - Oct 6, 2011 om 15:08
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=johnbijdehand schreef op donderdag 6 okt 2011, 13:07]
Wat mij nu verbaasd is, dat als er afgeschreven moet worden, het wel binnen 2 dagen kan en met terugbetaling..........duurt het heel lang.
Ik geef nooit mijn bankgegevens af maar bij Patientline moet je wel, om TV te krijgen in het ziekenhuis. Onze bankgegevens zijn vertrouwelijk en ik voel dit vertrouwen ernstig geschaad en misbruikt.

Is mosterd na de maaltijd, maar wat u afspreek telefonisch, altijd bevestigen.
En zo ver u al gedaan heeft, namen noteren.

succes!

tdehond
door tdehond - Oct 6, 2011 om 20:34
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=johnbijdehand schreef op donderdag 6 okt 2011, 13:26]Gelijk naar de bank geweest en dit soort incasso's kon NIET gestorneerd worden.
Dus l het mogelijke al gedaan.

Ik heb via contactformulier op de site gevraagd wanneer u uw geld terug gestort krijgt en verzocht om op dit topic te reageren.

Hopelijk draagt dit bij tot terugstorting van het onterecht geïncasseerde bedrag.
klik hier

by
door bytheway - Oct 7, 2011 om 02:17
32 Antwoorden / 0 Vragen

In het SFG (Sint Franciscus Gasthuis), de nummer 1 van Nederland, is het gebruik van de televisie bij het verpleegbed gratis. Daar mag zelfs op vrijwel iedere verpleegafdeling met de mobiele telefoon worden gebeld en is sinds kort daar mogelijk om wifi te internetten met een laptop e/o. tablet.

Zoals eerder werd aangegeven is storneren van het tweede bedrag een voorkeur geweest.

jo
door johnbijdehand - Oct 10, 2011 om 12:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het geld is inmiddels (in één dag) teruggestort en daarom wil ik graag deze discussie sluiten. Maar ik wilde het wel aan de kaak stellen. met groet en dank.

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 12:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=johnbijdehand schreef op maandag 10 okt 2011, 12:24]Het geld is inmiddels (in één dag) teruggestort en daarom wil ik graag deze discussie sluiten. Maar ik wilde het wel aan de kaak stellen. met groet en dank.

Mooi zo. Fijn dat de onterechte incasso nu terug gestort is. Bedankt voor de terugmelding.

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 17:40
269 Antwoorden / 10 Vragen

omdat als ze geld kunnen krijgen sneller zijn met afschrijven dan als ze geld moeten betalen dat laat dan wel weer opzich wachten.
als ik u was zou ik een aangtekende brief versturen met u verhaal er in met datums erbij en personen die u gesproken heb en zet er als ongeveer laaste regel in dat u binnen 14 dagen bericht terug verwacht.

echter ben ik blij dat ik hier de tv en telefoon nog gratis in het zkh!
en je mag er zelfs nog mobielbellen ook nog vanuit je bed.
i

birdies
door birdies - Oct 10, 2011 om 17:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@robtien: ipv alles maar blind neer te kalken, wel zo handig om eerdere postings eens te lezen!