to
door tomw Jul 31, 2008 om 11:46
Voeding & gezondheid

Optical Express ooglaserbehandelingen

Sinds kort maakt de onderneming Optical Express veel reclame op tv. Ze bieden ooglaserbehandelingen aan tegen een prijs vanaf € 595 per oog voor een lasik- of lasekbehandeling terwijl andere klinieken voor dezelfde behandelingen ongeveer € 1500 per oog vragen. Ik vind dit een nog een nogal groot verschil. Bijna € 1000 per oog terwijl de service die Optical Express belooft op haar website niet onderdoet voor die van andere, gerenomeerde klinieken waarvan ik uit eerste hand de ervaringen heb gehoord. Ik wil graag weten waar het prijsverschil in zit. Is er iemand die me dat vertellen kan? Ik wil graag mijn ogen laten laseren, maar ik heb maar één kans en dan wil ik in goede handen zijn.

11200 5 Rapporteer

kiran
door kiran - Jul 31, 2008 om 13:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@tomw

De prijs zit hem in de verschillende technieken, voorbereiding/testen en dergelijke. (niet alle ogen zijn geschikt voor de behandeling) Je schrijft dat je de website van hun bezocht hebt. Ook daar staan ervaringen op van verschillende mensen die een ooglaserbehandeling hebben ondergaan. De prijs van 595,- per oog is een, vanaf .... prijs. Dus of je voor zo rond de 1200,- euro klaar bent? Zou toch die site nog maar eens goed doorlezen. Ook ik heb het wel eens overwogen .... maar ja .... eng! 'T zijn tenslotte wel je ogen! Ik zelf heb besloten voorlopig toch maar met mijn lenzen te doen.

http://nl.opticalexpress.com/ooglaseren.html?WT.srch=1&gclid=CMjo4eb56ZQCFRqH1QodjEIqQA

Wens je succes!

mr
door mr - Aug 5, 2008 om 10:52
26 Antwoorden / 6 Vragen

enige tijd geleden heeft de consumentenbond [voor de tweede keer ]een test gedaan van ooglaserklinieken. Als je overweegt je ogen te laten laseren zou ik dat onderzoek eens opzoeken en goed doorlezen. naast de testresultaten staan er ook goede aanwijzigingen in waar je op moet letten / naar vragen op een informatiebijeenkomst of eerste consult.

hoewel ik niet wil generaliseren vraag ik me wel af bij de prijsstuntende klinieken waar die korting dan vandaan komt. waar wordt er dan zoal op bezuinigd? hierover heeft de consumentenbond ook al eens bericht. volgens hen zijn de duurdere klinieken over het algemeen beter dan de goedkopere [uitzonderingen daargelaten]

ikzelf heb mijn ogen in 2004 laten laseren. ook ik vond het doodeng, maar achteraf is het me meegevallen. ik ben naar een 'dure' kliniek geweest, die in de eerste test van de consumentenbond uit 2003 er als beste en zeer goed uitkwam. het betreft de kliniek visionclinics. ze hebben een uitgebreide website, je kan vrijblijvend naar een informatieavond en ook voor, tijdens en na de behandeling informeren ze je actief over hoe en wat. in mijn geval zijn ze ook heel realistisch geweest in de verwachte resultaten en de mogelijke risico's of effecten die er konden optreden.

gelukkig is bij mij alles prima gegaan en heb ik geen spijt van mijn beslissing om mijn ogen te laten laseren.

er is op internet in de verschillende forums ook voldoende te lezen over persoonlijke ervaringen van mensen.

mr

al
door alura - Sep 8, 2008 om 13:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

De genoemde €595 per oog is een lokkertje! Dat geld aleen voor de standaard ehandeling met een minimale oogafwijkinig. Wil je je ogen laten doen met de volgens hun beste methode en laser de Lasic wavefront interlease (en die smeren ze je echt wel aan) dan zijn de werkeleijke kosten bij -2 € 2390 en bij -6 € 3900  Hoe slechter je ogen hoe duurder het wordt dus overigens een beetje vreemd omdat de behandeling exact hetzelfde is en niet meer tijd kost. De redenen waarom dit prijsverschil er is is een beetje vaag. Mijn moeder heeft haar ogen vorige maand laten doen en is vooralsnog tevreden. Mijn man vind het prijsverschil belachelijk en de redenen voor dat prijsverschil onduidelijk dus doet de behandeling daar niet. Overigens zie je de daadwerkelijke oogarts niet bij de intake maar pas op de dag van de behandleing de intake wordt gedaan door een optiometrist.

rv
door rvisser - Feb 12, 2010 om 09:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook gemerkt dat de prijzen nogal kunnen verschillen per behandeling. Op de volgende website: Je tekst hier... staan de verschillende ooglaser behandelingen uitgelegd en er staan een hoop ervaringen op. Ook een aantal tarieven, maar dat zouden er wel meer mogen zijn voor de duidelijkheid.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2010 om 13:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rvisser,
Al eens naar de datum van dit onderwerp gekeken?
Kijk ook eens hier.
Met vr.gr.