dr
door drogist Nov 21, 2005 om 21:04
Voeding & gezondheid

Plof chocomel

Gaarne jullie kwaliteitscontrole aanscherpen, ik vind het niet normaal
dat

  een kinderdrankje spontaan uit het pakje ploft. Moet er niet aan denken
wat

  er met onze kleuter was gebeurd als ze dit pakje had leeggedronken.

Het pakje heb ik bewaar. Niet te lang wachten met ophalen, als het
gaat

stinken gooi ik het weg.

dit was onze mail naar de leverencier van de chocomel...de echte......wie heeft er ook ervaring mee???

624 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag drogist,

Dit moet echt een unicum zijn. Waarschijnlijk heeft het pakje een (minuscuul) lek gehad, want ik ken dit fenomeen wel bij andere zuivelproducten. Deze waren dan over datum of lek, waardoor bacterien vrij spel kregen en het pak bol gong staan en daarna uit elkaar plofte.

Overigens zou ik niet wachten tot Riedel (de producent) het op komt halen. Ik zou het met een begeleidend schrijven (net briefje)opsturen naar hun antwoordnummer (geen portokosten):

Consumentenservice Riedel Drinks
Antwoordnummer 31
6710 VB Ede
Telefoonnummer: 0800-0221622

Er bestaat best grote kans dat ze je tegemoetkomen op de een of andere manier. Dit is vrij gebruikelijk bij dergelijke firma's.

Veel succes.

Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Drogist, Ik zou me kunnen voorstellen dat Chocomel niet blij is met
deze klacht, maar hebt u al contact gehad met de fabrikant
schriftelijk/telefonisch of perE-Mail?Ik denk dat het zinvol zou zijn
om dat te doen,al was het maar om herhaling te voorkomen .Als u
namelijk bedoelt "Met onze Mail" uw reactie via kassa dan hebt u een
verkeerde indruk van deze site.Fred

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

de chocomel vind ze niet lekker en we hebben idd contact gehad, deze mail kregen we terug.......

Geachte heer Hutten,

Hartelijk dank voor uw email van 20 november 2005 over Chocomel Vol.

Uw melding hebben wij besproken met de medewerkers van onze
Kwaliteitsdienst.

  Aan de hand van de door u verstrekte gegevens kon het verslag van
het

  betreffende productieproces worden bekeken. Er zijn geen
afwijkingen

  gevonden. Er kan daarom geen exacte uitspraak gedaan worden over de
oorzaak

  van uw klacht.

Waarschijnlijk heeft de verpakking van uw product een minuscule
beschadiging

  opgelopen. Daardoor kan de inhoud in aanraking komen met de
buitenlucht,

  waardoor bederf in de vorm van gisting kan ontstaan. Gisting vormt
koolzuur,

  waardoor de verpakking kan gaan opbollen. Wanneer de druk te groot
wordt

  kunnen uiteindelijk de naden openbarsten.

Gisting van dit product heeft geen gevolgen voor de gezondheid. Van
het

  drinken van dit product wordt men niet ziek.

U kunt in het pak voorzichtig een gaatje maken en het product uitschenken
en

  weggooien.

Wij vinden het vervelend dat u in het bezit bent gekomen van een
product,

  waarvan de inhoud niet aan de gestelde eisen voldeed. Daarvoor bieden wij
u

  onze verontschuldigingen aan. Graag willen wij u het aankoopbedrag van
uw

  product vergoeden. Vriendelijk vragen wij u ons uw bank- of gironummer
te

  laten weten, zodat wij deze vergoeding van EUR 1,50 aan u kunnen
overmaken.

Met vriendelijke groet,

Riedel Drinks ConsumentenService

niet echt bevredigend vind ik...wou alleen weten of er meer mensen hetzelfde probleem hadden meegemaakt.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred, lezen..........

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag drogist,

Riedel heft dezelfde vermoedens als ik. Het is natuurlijk niet meer te achterhalen waar de beschadiging heeft opgetreden (fabriek, transport, supermarkt, in uw tas, het kan overal). In ieder geval krijgt u het aankoopbedrag terug.

Veel fabrikanten komen klachten van hun klanten ook tegemoet met gratis producten (die ze als marketingdoeleinden opsturen). Blijkbaar is dit bij Riedel niet de gebruikelijke policy.

Je kunt nog altijd je verontwaardiging uiten door de verpakking op te sturen.

Nogmaals, ik hoop dat je kunt begrijpen dat zoiets een unicum is. Ik heb bijna 12 jaar in een winkel gewerkt en ik ken kwaliteitsproblemen van zeer veel kruidenierswaren. Natuurlijk ben je geschrokken en boos. Dat begrijp ik volkomen. Maar ik hoop dat dit je niet zal weerhouden de producten te blijven kopen die jij of je kinderen lekker vindt.

Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens, Drogist,

Als je iets naar Riedel schrijft, houd dan in je achterhoofd wat je wilt bereiken.

Ik vrees dat je het nu met hun excuses moet doen en een kleine vergoeding. Ik begrijp dat je dit nogal karig vindt, maar vraag jezelf af wat je verwacht had. Er zijn geen ongelukken gebeurd (gelukkig), dus wat wil je bereiken? Het is belangrijk dat je je dit afvraagt, alvorens impuslief een boze e-mail te schrijven. Met rust win je een hoop ;-)

Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

 Met rust win je een hoop ;-)

Erg sterk Brynnar! Een dergelijke uitspraak is wel op toepassing op mezelf!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarmee bedoel ik gewoon: even tot 10 tellen, bedenken wat je wilt bereiken en dan pas gaan schrijven. Het doet me genoegen dat je jezelf erin herkent en dat we verschoond blijven van vetes tussen jou en F, J en JJ. (Geldt ook voor deze drie heren/dames trouwens). -Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fabrikanten in Nederland geven bij dit soort incidenten een kleine schadevergoeding. hiertoe is besloten omdat er een "hobbyclub" is die als `hobby" heeft om dagelijks een aantal fabrikanten te schrijven over een soortgelijk "incident" en zodoende proberen om daar een `schadevergoeding" voor te ontvangen.

Bassie (ploft ook weleens (bijna) uit elkaar)