dr
door drogist Nov 21, 2005 om 21:04
Voeding & gezondheid

Plof chocomel

Gaarne jullie kwaliteitscontrole aanscherpen, ik vind het niet normaal
dat


  een kinderdrankje spontaan uit het pakje ploft. Moet er niet aan denken
wat


  er met onze kleuter was gebeurd als ze dit pakje had leeggedronken.


 


Het pakje heb ik bewaar. Niet te lang wachten met ophalen, als het
gaat


stinken gooi ik het weg.



dit was onze mail naar de leverencier van de chocomel...de echte......wie heeft er ook ervaring mee???


624 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag drogist,


Dit moet echt een unicum zijn. Waarschijnlijk heeft het pakje een (minuscuul) lek gehad, want ik ken dit fenomeen wel bij andere zuivelproducten. Deze waren dan over datum of lek, waardoor bacterien vrij spel kregen en het pak bol gong staan en daarna uit elkaar plofte.


Overigens zou ik niet wachten tot Riedel (de producent) het op komt halen. Ik zou het met een begeleidend schrijven (net briefje)opsturen naar hun antwoordnummer (geen portokosten):


Consumentenservice Riedel Drinks
Antwoordnummer 31
6710 VB Ede
Telefoonnummer: 0800-0221622


Er bestaat best grote kans dat ze je tegemoetkomen op de een of andere manier. Dit is vrij gebruikelijk bij dergelijke firma's.


Veel succes.


Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Drogist, Ik zou me kunnen voorstellen dat Chocomel niet blij is met
deze klacht, maar hebt u al contact gehad met de fabrikant
schriftelijk/telefonisch of perE-Mail?Ik denk dat het zinvol zou zijn
om dat te doen,al was het maar om herhaling te voorkomen .Als u
namelijk bedoelt "Met onze Mail" uw reactie via kassa dan hebt u een
verkeerde indruk van deze site.Fred







ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

de chocomel vind ze niet lekker en we hebben idd contact gehad, deze mail kregen we terug.......



Geachte heer Hutten,


 


Hartelijk dank voor uw email van 20 november 2005 over Chocomel Vol.


 


Uw melding hebben wij besproken met de medewerkers van onze
Kwaliteitsdienst.


  Aan de hand van de door u verstrekte gegevens kon het verslag van
het


  betreffende productieproces worden bekeken. Er zijn geen
afwijkingen


  gevonden. Er kan daarom geen exacte uitspraak gedaan worden over de
oorzaak


  van uw klacht.


 


Waarschijnlijk heeft de verpakking van uw product een minuscule
beschadiging


  opgelopen. Daardoor kan de inhoud in aanraking komen met de
buitenlucht,


  waardoor bederf in de vorm van gisting kan ontstaan. Gisting vormt
koolzuur,


  waardoor de verpakking kan gaan opbollen. Wanneer de druk te groot
wordt


  kunnen uiteindelijk de naden openbarsten.


 


Gisting van dit product heeft geen gevolgen voor de gezondheid. Van
het


  drinken van dit product wordt men niet ziek.


 


U kunt in het pak voorzichtig een gaatje maken en het product uitschenken
en


  weggooien.


 


Wij vinden het vervelend dat u in het bezit bent gekomen van een
product,


  waarvan de inhoud niet aan de gestelde eisen voldeed. Daarvoor bieden wij
u


  onze verontschuldigingen aan. Graag willen wij u het aankoopbedrag van
uw


  product vergoeden. Vriendelijk vragen wij u ons uw bank- of gironummer
te


  laten weten, zodat wij deze vergoeding van EUR 1,50 aan u kunnen
overmaken.


 


 


Met vriendelijke groet,


Riedel Drinks ConsumentenService



niet echt bevredigend vind ik...wou alleen weten of er meer mensen hetzelfde probleem hadden meegemaakt.








ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Fred, lezen..........


ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag drogist,


Riedel heft dezelfde vermoedens als ik. Het is natuurlijk niet meer te achterhalen waar de beschadiging heeft opgetreden (fabriek, transport, supermarkt, in uw tas, het kan overal). In ieder geval krijgt u het aankoopbedrag terug.


Veel fabrikanten komen klachten van hun klanten ook tegemoet met gratis producten (die ze als marketingdoeleinden opsturen). Blijkbaar is dit bij Riedel niet de gebruikelijke policy.


Je kunt nog altijd je verontwaardiging uiten door de verpakking op te sturen.


Nogmaals, ik hoop dat je kunt begrijpen dat zoiets een unicum is. Ik heb bijna 12 jaar in een winkel gewerkt en ik ken kwaliteitsproblemen van zeer veel kruidenierswaren. Natuurlijk ben je geschrokken en boos. Dat begrijp ik volkomen. Maar ik hoop dat dit je niet zal weerhouden de producten te blijven kopen die jij of je kinderen lekker vindt.


Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Overigens, Drogist,


Als je iets naar Riedel schrijft, houd dan in je achterhoofd wat je wilt bereiken.


Ik vrees dat je het nu met hun excuses moet doen en een kleine vergoeding. Ik begrijp dat je dit nogal karig vindt, maar vraag jezelf af wat je verwacht had. Er zijn geen ongelukken gebeurd (gelukkig), dus wat wil je bereiken? Het is belangrijk dat je je dit afvraagt, alvorens impuslief een boze e-mail te schrijven. Met rust win je een hoop ;-)


Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 Met rust win je een hoop ;-)


Erg sterk Brynnar! Een dergelijke uitspraak is wel op toepassing op mezelf!

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daarmee bedoel ik gewoon: even tot 10 tellen, bedenken wat je wilt bereiken en dan pas gaan schrijven. Het doet me genoegen dat je jezelf erin herkent en dat we verschoond blijven van vetes tussen jou en F, J en JJ. (Geldt ook voor deze drie heren/dames trouwens). -Brynnar

ve
door verwijderd - Nov 22, 2005 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Fabrikanten in Nederland geven bij dit soort incidenten een kleine schadevergoeding. hiertoe is besloten omdat er een "hobbyclub" is die als `hobby" heeft om dagelijks een aantal fabrikanten te schrijven over een soortgelijk "incident" en zodoende proberen om daar een `schadevergoeding" voor te ontvangen.


Bassie (ploft ook weleens (bijna) uit elkaar)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer