zwemmer
door zwemmer Jan 19, 2012 om 12:24
Voeding & gezondheid

Postale aanbiedingen?

Het is ietwat moeilijk om een goede categorie te vinden voor deze vraag. Ik heb dus maar een gokje gedaan.

Het probleem is dat er vaak reklame in mijn brievenbus beland waarin met verleiderlijk bedoelde aanbiedingen etc. getracht wordt de betreffende winkel aantrekkelijk te maken. Dat houdt dan een ingewikkelde kras- en ontpuzzelact van mijn kant in waar ik niet eens aan begin. Een en ander is vaak ook nog in plastic verpakt om bijbehorende instrumenten (krasmuntjes bv) 'voor het gemak' mee te leveren. Deze post heeft vaak een sandd-code op het adreslabel en wordt naar ik vermoed centraal geregistreerd. Hoe kan ik mij uit deze posttoezendingsregistratie onttrekken. Bestaat er zoiets als een zend-me-niet-register? Zwemmer

2384 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 19, 2012 om 13:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Lees even hier : Klik Hier

zwemmer
door zwemmer - Jan 19, 2012 om 15:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Heel goed Stacey. Ik hoop dat de SANDD-post daarmee uitblijft. Ik heb namelijk naieverwijs gemerkt dat het niets uithaalt als ik de bedrijven die daarmee reklame versturen persoonlijk verzoek om mij niet meer toe te zenden (een reuzeklus om die code steeds over te typen overigens). Dus ik zocht een treetje hoger. Gevonden!

Bedankt, Zwemmer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2012 om 16:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich een zeer adequate reactie van stacey. De vraag is echter of het bewuste bedrijf zich er aan houdt. Dat bedrijf is niet SANDD. SANDD is een postbezorgbedrijf, net als bijv. Post Nl (ooit PTT - TNT Post.)

Jammer genoeg kent SANDD geen brievenbussen, anders zou er een heel goede remedie zijn en wel het posstuk, verzwaard met een baksteen, te retourneren.

De meest voor de hand liggende oplossing, indien de verzender u toch blijft toesturen: plastic verpakking in de plasticcontainer en de rest bij het oud papier!

zwemmer
door zwemmer - Jan 19, 2012 om 16:33
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Met bakstenen werken lijkt mij niet zo efficient, waarom zou je? Een beetje strategisch blijven is een meer aangewezen weg. Ik vraag mij nu toch nog af hoe die adressen bij SANDD terecht komen. Het gaat in de meeste gevallen om adressen van webwinkels waar ik ooit eens iets besteld heb. Maar het over de verzending aanschrijven daarvan haalt dus niets uit. Het zal om een automatische doorzetting gaan. Dat zou toch ergens aangeboord moeten kunnen worden.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Jan 19, 2012 om 16:42
16849 Antwoorden / 108 Vragen

De keuze voor SANDD is door de verzenders gedaan omdat dit bedrijf, als concurrent van Post Nl goedkoper is en scheelt hen dus, met vele verzamelde adressen in het betalen van porto. Vooral de zaken met persoonlijk geadresseerde "reclame brieven" zijn voor hen (Sandd)interessant.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2012 om 16:48
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Herhaald: SANDD is een postbedrijf net als Post nl en bezorgt dus al hetgeen geadresseerd bij hen wordt aangeleverd bij de geadresseerde in de brievenbus.

Met een baksteen te retourneren is wel degelijk efficiënt alleen kan dat niet bij SANDD.

Ook herhaald: SANDD is niet uw boosdoener, dat is de verzender!

zwemmer
door zwemmer - Jan 19, 2012 om 16:54
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Als SANDD doet wat opgedragen is en daarmee zoals iedereen iets verdient is SANDD niet fout bezig en heeft het dus geen zin om destructieve maatregelen te nemen. Dan is het dus toch zaak om de webwinkels hierover aan te schrijven.

Zwemmer

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 19, 2012 om 17:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je ongewenste post kreeg moeten zij bezorgen.
Maar omdat het geadresseerde reclame is die U niet wilt, doe als ik...

Het hoorde niet zo maar schrijf eens; "Geadresseerde Overleden"

Daar heeft 99% van alle verstuurde wel respect voor en ben je er wel vanaf.
Zo krijg je rust en een lang en plezieriger leven....

zwemmer
door zwemmer - Jan 19, 2012 om 18:14
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Idee! Ik dacht eerst aan een minder doodlopende weg. Zwemmer

stacey
door stacey - Jan 19, 2012 om 18:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Snap al het gedoe nu niet helemaal meer....................
het heeft allemaal niets met de bezorger/sandd te maken.
En een baksteen is ook niet nodig..........

--Specifieke bedrijven kunt u blokkeren op basis van uw 'recht van verzet'.
Het blokkeren van bepaalde sectoren regelt u in het Nationaal Postregister.
In totaal zijn er tien sectoren waarvan u kunt aangeven of reclamepost welkom is.
De Stichting Reclame Code ziet streng toe op de handhaving van de regels van Postfilter--Postfilter

Als je daar de bedrijven opgeeft waarvan je niets meer wilt ontvangen dan moeten ze zich daaraan houden net als bel-me-niet-register en komt sandd dus ook geen post van die afzenders meer afleveren.........

zwemmer
door zwemmer - Jan 20, 2012 om 14:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Eindelijk uit de brand. Ik snapte ook al absoluut niet waarom sandd hier door gerritaltena onder vuur genomen wordt. Sandd stuurt niets aan maar voert zoals eerder gezegd een opdracht uit. Goede info's Stacey! Zwemmer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2012 om 09:35
16885 Antwoorden / 202 Vragen

zwemmer???? Neem ik SANDD onder vuur??? Lees nog eens goed. Ik geef nadrukkelijk aan dat SANDD net als Post nl een postbedtijf is! Ik gaf ook aan dat de klacht thuishoort bij de verzender m.a.w. de klant van SANDD. Ik nam de verzender onder vuur!Strikt formeel is het zelfs zo dat indien SANDD niet zou bezorgen er sprake zou zijn van wanprestatie.

tdehond
door tdehond - Jan 21, 2012 om 12:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Meldt u aan bij Postfilter.nl

Stichting Postfilter (Postfilter) is opgericht door de brancheorganisaties DDMA, Thuiswinkel.org en VFI en de postbedrijven in Nederland (Netwerk VSP, Sandd, Selekt Mail en TNT Post).

Postfilter.nl: klik hier

Na aanmelding bij postfilter krijg ik geen geadresseerde reclame meer. < zucht van opluchting >

diumenge
door diumenge - Jan 21, 2012 om 12:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 21 jan 2012, 12:02]Meldt u aan bij Postfilter.nl... Ah, de al 2x eerder door Stacey geposte link. Nouja, 3 maal is scheepsrecht.

Overigens stuur ik al dat soort zooi altijd retour afzender, via de PostNL brievenbus. Dat zal PostNL vast wel bij afzender of SANDD in rekening brengen, hoop ik tenminste. Heel langzaam neemt het dan ook wel af.

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2012 om 14:28
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 21 jan 2012, 12:05][quote=tdehond schreef op zaterdag 21 jan 2012, 12:02]Meldt u aan bij Postfilter.nl... Ah, de al 2x eerder door Stacey geposte link. Nouja, 3 maal is scheepsrecht.

Overigens stuur ik al dat soort zooi altijd retour afzender, via de PostNL brievenbus. Dat zal PostNL vast wel bij afzender of SANDD in rekening brengen, hoop ik tenminste. Heel langzaam neemt het dan ook wel af.

Doe het ook altijd zo maar heb geen idee wat PostNl er mee doet; zal mij worst zijn trouwens. Als het na enige keren niet helpt: retour afzender, geadresseerde woont hier niet, dan gooi ik het bij het oud papier.

br
door brac37 - Mar 20, 2012 om 19:36
5 Antwoorden / 2 Vragen

Sandd schrijft op zijn site dat ze een contract met PostNL hebben afgesloten voor het retourzenden van post. Een baksteen lijkt mij een goed idee na enkele waarschuwingen. Zelf zit ik met post aan iemand die vijf jaar geleden verhuisd is naar een onbekend adres.

abarth
door abarth - Mar 20, 2012 om 20:14
845 Antwoorden / 19 Vragen

Lees de berichtgeving over postale aanbiedingen en al wat daaromtrent speelt op Google.

zwemmer
door zwemmer - Mar 20, 2012 om 20:49
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ach, dit was een vraagg van januari. Maar bedankt, alle inzet wordt gewaardeerd.