alfons
door alfons Oct 15, 2012 om 18:17
Voeding & gezondheid

Prijs medicijnen

Wie kan mij verklaren dat de prijs van medicijnen per land zo verschillend zijn?
Voorbeeld:
Wegens omstandigheden (foutief afgeteld, dom) moesten wij voor onze zoon Pentasa sachets aanschaffen. Prijs € 109,--. zonder recept in Frankrijk. Omdat de docering van 2gr. per sachet hier niet verkrijgbaar zou zijn, ben ik op internet gaan kijken. Tot mijn verbazing kwam ik prijzen tegen van rond de € 160,- voor dezelfde verpakking, van dezelfde fabrikant (Ferring).
Hoe zou het toch komen, dat de premies omhoog gaan...

De kosten in Frankrijk zijn overigens voor 100% door de ziektekostenverzekering vergoed.

6476 5 Rapporteer

ja
door janjohanna - Oct 16, 2012 om 12:00
15 Antwoorden / 17 Vragen

Vergelijk de prijzen eens van de apothekers onderling.
Ik moest onlangs Selokeen Zoc 50 mg hebben,op recept met de vermelding Medische Noodzaak.Mijn apotheel leverde die 90 tabletten. Ik moest € 18,88 bij betalen.
Efarma - online apotheek - levert selokeen Zoc 50 mg (dezelfde leverancier) op recept zonder bijgetaling en zonder verzendkosten..Zonder recept kosten me 90 tabletten € 30,39.
Bij Medicijn.nl kosten 30 stuks Selokeen Zoc 50 mg - dezelfde leverancier- € 20,73 =90 st. € 62,19..
Bij Kiesbeter.nl kosten dezelfde tabletten 30 stuks € 3,77. Neem je Metoprolol dan kosten hier de 30 stuks € 0,79.
Wat zorgkosten verminderen. Heb je gelezen wat de directeur van Menzis verdient?

dearagain
door dearagain - Oct 16, 2012 om 15:17
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*de reden is naar mijn mening, dat er uitsluitend nog gegraaid wordt in de zorgsector

jo
door jorisw - Oct 16, 2012 om 15:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 16 okt 2012, 15:17]*de reden is naar mijn mening, dat er uitsluitend nog gegraaid wordt in de zorgsector

Goed constructief antwoord (maar niet heus).

jo
door jorisw - Oct 16, 2012 om 15:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Landen onderling vergelijken heeft niet zo veel zin. Hier zijn weer andere dingen goedkoper (de dagelijkse boodschappen bijvoorbeeld).

ha
door hansvara - Oct 18, 2012 om 17:27
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janjohanna schreef op dinsdag 16 okt 2012 Vergelijk de prijzen eens van de apothekers onderling. Ik moest onlangs Selokeen Zoc 50 mg hebben,op recept. Mijn apotheel leverde die 90 tabletten. Ik moest € 18,88 bij betalen.Efarma - online apotheek - levert selokeen Zoc 50 mg (dezelfde leverancier) op recept zonder bijgetaling en zonder verzendkosten..Zonder recept kosten me 90 tabletten € 30,39.
Bij Medicijn.nl kosten 30 stuks Selokeen Zoc 50 mg - dezelfde leverancier- € 20,73 =90 st. € 62,19..
Bij Kiesbeter.nl kosten dezelfde tabletten 30 stuks € 3,77. Neem je Metoprolol dan kosten hier de 30 stuks € 0,79.
Wat zorgkosten verminderen. Heb je gelezen wat de directeur van Menzis verdient?