berlynhof26
door berlynhof26 Jan 20, 2014 om 15:51
Voeding & gezondheid

Reiskostenvergoeding voor MBO leerling

Eerst even gekeken op vragen natuurlijk voordat ik deze kwestie nogmaals ter discussie breng! Er wordt nog steeds niets gedaan aan een kleine tegemoet komen in de reiskosten! Een middelbare school leerling van 16 jaar is vaak genoodzaakt zijn vervolg opleiding in een andere stad te vervolgen. Als je het geluk hebt woon je er op fiets afstand maar dat geld niet voor iedereen dus moet je met het openbaar vervoer! Wij hebben dit even bekeken en zijn 500 a 1000 euro kwijt aan reiskosten de komende jaren! EIGENKOSTEN naast het geld voor de opleiding 1000 tot 2500 euro! De oplossing zou zijn reiskostenvergoeding als je meer dan 10 km van school woont. Of schoolbussen en iedereen betaald een bedrag extra aan school voor onkosten vergoeding! Ik ben heel benieuwd hoe hier over gedacht wordt.

984 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2014 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u wel een bijdrage krijgen in de schoolkosten. Kijk op Duo.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 24, 2014 om 17:48
355 Antwoorden / 1 Vragen

naast het geld voor de opleiding 1000 tot 2500 euro!

Een 16jarige hoeft toch geen schoolgeld te betalen?
Sommige vervoersbedrijven hebben speciale abonnementen voor 16-18 jarigen.
Bij DUO kun je een zgn 'tegemoetkoming ouders' aanvragen.

mahadma
door mahadma - Jan 24, 2014 om 23:20
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Informeer eens bij de belastingdienst of die kosten fiscaal opvoerbaar zijn. Mogelijk komt samenreizen met plaats/schoolgenoten in beeld? Als een soort van carpooling. En anders kan er wellicht gedacht worden aan een brommer, als dat qua afstand beter uit komt.

fe
door festinger - Jan 25, 2014 om 02:39
410 Antwoorden / 18 Vragen

Leef met je mee. Meer kan ik niet doen. Blijkbaar is het zo dat keuze voor mbo niet past. Er zijn tal van regelingen en subsidies waar aanspraak op gedaan kan worden. Echter u staat net boven de drempel. U voldoet niet aan de norm. En WA en maxima gaan met Rutte vieren hoe Sven en Irene goud oogsten. We hebben gvd voedselbanken en bankbestuurders blind door rijkdom.