mr
door mrdata01 Aug 30, 2016 om 17:30
Voeding & gezondheid

Scooter stallen in horeca gelegenheid mag dit ?

Steeds vaker zie ik scooters s,avonds gestald worden in snackbars en overige horeca gelegenheden met een eigen bezorg dienst
is dit wel toegestaan ,ik zelf vind dit niet zo smakelijk.

1854 12 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 30, 2016 om 17:45
135 Antwoorden / Vragen

Ik zie in mijn woonplaats inderdaad wel eens scooters staan bij bezorg gelegenheden, maar wel electrische, dus geen stank en snelheid beperkt voor alle bestuurders.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2016 om 17:49
7188 Antwoorden / 3 Vragen

De kostbare scooter staat daar veiliger.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2016 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staan ze in de koelkast dan of in de vitrine?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2016 om 18:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ze worden voorverwarmd in de oven, krijg je de dag erna lekker warm je eten thuis.
Diewilik

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2016 om 18:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik ervan uitga dat het in openbare ruimtes niet is toegestaan, zowel fietsen, scooters of scootmobiles, dan lijkt het me ook niet toegestaan in snackbars. Maar dan de volgende overpeinzing: horeca gelegenheden zijn privé bezit (meestal dan); lijkt mij dat "de baas" hier het laatste woord over heeft. Maar: ze staan er toch alleen, de motoren zijn toch uitgezet?
Kan me eigenlijk wel voorstellen dat de pizza-bakker zijn scooters liever in bezit  heeft dan in andermans handen. Lees: weggejat. Ik denk dat die pizza (of wat dan ook) er niet meer of minder door gaat smaken.

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2016 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een huisbaas of een wbv kan eisen dat er niets in een openbare, dus gezamenlijke, ruimte wordt geplaatst. Een pizzeria is geen openbare of gezanenlijke ruimte.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2016 om 18:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, wat schrijf ik dan waarom u moet reageren? "Een pizzeria is, mijn gebruikte woorden: "horeca gelegenheiden zijn privé bezit". Dacht dat ik altijd alles verkeerd las. ;-)

tijger1
door tijger1 Aug 30, 2016 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft: als ik er van uitga dat het in openbare ruimtes niet in toegestaan. (Waarom zou dat niet zijn toegestaan?) U zult wellicht een gezamenlijke ruimte bedoelen in een flat, en die is niet openbaar. En dat is dus onjuist, want dat hangt van de huisbaas af.

Dan schrijft u verder: dan lijkt het me ook niet toegestaan in snackbars. Is dus niet openbaar en ook niet gezamenlijk. Dus dat maakt de baas uit.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2016 om 19:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, dat word een eindeloos ge-o.h. Wel/niet in openbare ruimten. Ga ik weer: is de baas die bepaalt. Heel fijne avond toegewenst. Met of zonder geparkeerde scooter ergens....

ha
door halex - Aug 30, 2016 om 18:50
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U doet bij de voordeur altijd uw schoenen uit voordat u een snackbar of horeca-gelegenheid bezoekt? Als die schoenen die weet ik waar in gestaan hebben zomaar binnen...

gerbera
door gerbera - Aug 30, 2016 om 22:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als u het niet zo smakelijk vindt gaat u toch niet naar die snackbar. Waar een mens zich al niet mee bezig kan houden. U mag uw scooter ook in uw huiskamer zetten, waarom mag de snackbarhouder ze dan niet binnen zetten.

pi
door pieterwolters - Aug 30, 2016 om 22:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou me drukker maken over de kwaliteit van het vet in zo'n snackbar. In veel gevallen ruik ik liever uitlaatgassen van zo'n scooter dan de schoorsteen van een snackbar....

Maar ik snap het probleem geloof ik niet. Die scooters worden toch niet tussen het eten in gezet?

aurora1
door aurora1 - Aug 31, 2016 om 00:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van mij mag het. Net zoals van mij terrastafels en -stoelen, parasols enz. in horecagelegenheden gestald mogen worden, of caféstoelen omgekeerd op tafel om de vloer van het café te dweilen....
Ik begrijp uw probleem niet. Verder bent u niet verplicht er te komen als u er bezwaar tegen heeft.
Persoonlijk zou ik me drukker maken over vieze keukens in horecagelegenheden zoals van de lijst van RTL4 (meen ik).

costnix
door costnix - Aug 31, 2016 om 08:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen
tenormin
door tenormin Aug 31, 2016 om 13:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

wie is pachat dan @costnix? Leuk bacon & eggs + spam filmpje trouwens. ;-)

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2016 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gaat over dat figuur die al die leningen aanbiedt.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 31, 2016 om 13:52
7188 Antwoorden / 3 Vragen

En wat door de redactie is verwijderd.

tenormin
door tenormin Aug 31, 2016 om 15:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kijk, aan dat antwoord heb ik nu wat aan @ sjoppie ☺ Nu begrijp ik ook eggs, bacon & spam ;-)

costnix
door costnix Aug 31, 2016 om 16:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf aan de redactie bel getrokken en ik hou wel van een lolletje ;-) vandaar de verwijzing naar de enige spam, dat nuttig is.

hansje klein
door hansje klein - Aug 31, 2016 om 14:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Smakelijk is het niet wanneer het scooters zijn die op benzine rijden. Dat zal dan ook stinken in de zaak, afgezien van toenemend brand- en explosiegevaar. Met een bovenliggende woning zelfs gevaarlijk en beslist door de brandweer niet toegestaan. Ik ga er dus vanuit, dat het eerder electrisch aangedreven scooters zijn......en waar stal je die? Toch niet de hele nacht zomaar op straat.