li
door lift Apr 16, 2024 om 11:42
Voeding & gezondheid

Service smienk

Een traplift aangeschaft bij Smienk, inclusief een cadeaubon van €125 als je nog iemand aanbrengt!!  (verdrietig eigenlijk) voor €4430. Gebruikt ongeveer een half jaar, 2x daags.
Inclusief demontage kregen wij er €200 voor terug, daar wordt heel makkelijk veel geld verdient over de rug van hulpbehoevende mensen, zo gemeen!!
Na 1 week gebeld met dit bedrijf, wilde de traplift wel terugkopen voor € 500,( inclusief de €300 die er gerekend werd voor het demonteren, 2 uur werk)
Antwoord: dat was niet meer mogelijk de onderdelen waren alweer gebruikt, kan mij niet voorstellen, alleen de stoel kost al meer dan €200, dus er wordt dik verdiend op de traplift!!
Op marktplaats vindt je geen lift voor €500. Echt, voelt als misbruik maken van de situatie en vervolgens alle onderdelen doorverkopen.

3663 8 Rapporteer
heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2024 om 11:51
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is hier uw vraag of betreft het een melding, in dat geval is het adres kassa@bnnvara.nl

li
door lift Apr 16, 2024 om 12:18
Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vraag is of meerdere mensen deze ervaring hebben gehad bij dit bedrijf en zijn afgewimpeld met een zo laag bedrag.

ju
door juliomariner - Apr 16, 2024 om 11:54
1328 Antwoorden / 2 Vragen

U bent toch niet onder dwang gezet toen u akkoord ging met de 200 euro?
Tuurlijk is dit wel een ultra laag bedrag wat u terug krijgt maar u bent echt zelfd akkoord gegaan.
U had de lift ook zelf op marktplaats kunnen zetten.
Dat ze al onderdelen verkocht hebben kan ik me voorstellen.
Ik neem aan dat ze geen museum hebben van gebruikte trapliften.

li
door lift Apr 16, 2024 om 12:21
Antwoorden / 1 Vragen

We hadden zeker de lift op marktplaats kunnen zetten, maar voor dit bedrag hadden we zeker iemand anders kunnen helpen, het feit dat na 1 week alle onderdelen al doorverkocht zijn is wel bijzonder, makkelijk om dat als antwoord te geven.

ju
door juliomariner Apr 16, 2024 om 12:38
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dat is niet makkelijk antwoorden dat is gewoon de realiteit. U hebt gewoon te snel ja gezegd en inderdaad ik vind ook dat het bedrijf een beetje misbruik maakt van de situatie maar gedane zaken nemen geen keer.

li
door lift Apr 16, 2024 om 14:45
Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrag zagen wij pas na demontage,jammer genoeg.

ju
door juliomariner Apr 16, 2024 om 15:22
1328 Antwoorden / 2 Vragen

En dat snap ik dus niet. Je wilt toch voor demontage weten wat je voor het ding terug krijgt?
Sorry maar ik vind u toch eerlijk gezegd nogal naief.
En nee ook Neodutchio is geen collega van mij en we werken beiden niet voor dit bedrijf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2024 om 12:22
16857 Antwoorden / 202 Vragen

In dat geval is het antwoord dat er klaarblijkelijk meer mensen zijn met ervaringen als u hetgeen redelijk eenvoudig ook te vinden is op het i-net en zie bijv. dit: Smienk trapliften, misleiding op website? - Radar (avrotros.nl)

 En toch lijkt het mij aanvullend dat u weinig heeft aan ervaringen en toch meer wat u dan eventueel kunt doen. In ieder geval kunt u zie: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer waar men mogelijk bij meerdere meldingen afdoende aanleiding ziet om actie te nemen tegen dit bedrijf.

gerbera
door gerbera Apr 16, 2024 om 13:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

L.s wat betreft de zgn misleiding, de koper wordt volledig ingelicht en lijkt mij geen sprake van misleiding. Bij volledig onderhoudscontract, waarbij de lift 1x per jaar geheel wordt nagekeken, wordt de garantie jaarlijks verlengd.

gerbera
door gerbera - Apr 16, 2024 om 12:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas verteld u niet alles, Smienk is een van de weinige die trapliften terug koopt en ze als zodanig goedkoop kan doorverkopen. Als u de regels van terugkoop leest is daarin vermeld wat u terug kunt krijgen voor uw geb ruikte trap. In mijn geval zou dat15% van de waarde minus €1400,- en eventuele demontage kosten, is mij duidelijk verteld bij aanschaf. En voor die € 4430,- heeft u waarschijnlijk een gebruikte en gereviceerde traplift aangeschaft. Bij de terugkoopregeling wordt tevens gekeken of het materiaal herbruikbaar is. Dat betreft ook de stoel die gebruikt is en op uw traplift is ingesteld. Er wordt dus niet echt verdiend over de rug van hulpbehoevende mensen omdat het materiaal, zo het nog gebruikt kan worden, aangepast moet worden en de stoel geheel gereviseerd wordt. Daarnaast is het van belang of u een volledig service pakket heeft aangeschaft waarbij de lift 1x per jaar volledig wordt nagekeken en zonodig wordt hersteld waaarbij de garantie tevens elk jaar wordt verlengd.. En nee ik werk niet bij Smienk maar heb daar onlangs een traplift aangeschaft waarvoor de rail speciaal in de fabriek gemaakt moest worden vanwege het bijzondere model. Ik denk dat als u de lift, bij een ander, nieuw had aangeschaft u vele malen duurder uit was geweest.

ne
door neodutchio - Apr 16, 2024 om 13:09
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Smienk adverteert met tweedehandsbtrapliften tot 60% goedkoper dan een nieuwe. Die traplift van €4430 word dan maar €1772,-. Demontage kost geld en ook de bus zal niet gratis rijden. Er worden dus ook een hoop kosten gemaakt om uw traplift weer verkoopbaar te maken en om er een zakcentje aan te verdienen.

En ja, onderdelen leveren ook geld op, helemaal aangezien onderdelen elders bestellen vaak lastig is.

li
door lift Apr 16, 2024 om 13:28
Antwoorden / 1 Vragen

De onderdelen leveren zowiezo meer op als de € 200 die wij terug ontvangen hebben,de lift is ook, jammer genoeg, bijna niet gebruikt, we hadden niet via Smienk de trap moeten laten verwijderen. Ze zullen er vast meer als een "zakcentje" aan verdienen, €3930 waarde vermindering  in 1 jaar tijd is best veel geld!
Leermomentje.

ne
door neodutchio Apr 16, 2024 om 14:13
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u ontvangen hebt is niet wat het Smienk gekost heeft. De kosten voor Smienk zijn vele malen hoger.

Naar u toe rijden, demonteren , terug rijden, uitladen en opbergen is een dag werk voor 2 personen. Loonkosten zijn veel meer als dat een werknemer ontvangt. Een bruto uurloon van €17,50 kost de werkgever €22,75. Qua loonkosten kost demonteren €364,-. De bus rijdt niet gratis en kost kaal €50,- (lease en brandstof). Dan krijg je slijtage, administratie en afschrijvingskosten en dan gaan die €200,- die u ontvangen heeft ineens richting de €1.000,- wat het Smienk gekost heeft.

Dan mag een stoel voor een andere klant €200 kosten, zonder btw is dat €165. Die stoel moet verpakt en verstuurd worden en de administratie moet bijgehouden worden. Haal die kosten er van af waardoor er niet bepaald een megawinst overblijft.

li
door lift Apr 16, 2024 om 14:49
Antwoorden / 1 Vragen

U bent goed op de hoogte, werknemer misschien?

ne
door neodutchio Apr 16, 2024 om 14:56
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Klopt helemaal. En als u kijkt in welke topics ik nog meer reageer werk ik ook voor malafide dropshippers, KPN, verschillende bezorgdiensten en weet ik wat nog meer. Een geluk, volgende maand weer vakantiegeld.

De cijfers die ik meenam in mijn berekening zijn gewoon gemiddelden, had u zelf ook kunnen berekenen.

ju
door juliomariner Apr 16, 2024 om 15:21
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ah daar hebben we de dooddoener weer dat de reageerder waarschijnlijk wel bij het bedrijf werkt want de TS staat het antwoord niet aan.
Wat mij betreft is TS dan af.

wi
door witteke Apr 17, 2024 om 12:03
50 Antwoorden / 11 Vragen

Als een bedrijf er geld bij moet doen,gan ze failliet,natuurlijk zullen ze ook wel aan hebben verdiend,maar zonder wint houd het op
Geen idee wat bijvoorbeld het uurloon daar is,maar in deze tijd kost een personeelslid inclusief alles,verlofuren,vakantiegeld,verzekering,snel 46 euro per uur

1paul
door 1paul Apr 17, 2024 om 16:27
3150 Antwoorden / 0 Vragen

NEO geef nu maar eens op waar je allemaal werkt dan???!!!

ro
door ronny530 - Apr 16, 2024 om 14:13
2781 Antwoorden / 41 Vragen

U bent met de verkoop van de traplift akkoord gegaan en zodra u dat doet mag het bedrijf er mee doen want hen goeddunkt.
Met trapliften is het zo dat die specifiek voor uw trap geschikt worden gemaakt en in een ander soort woning met name de geleiderails niet passen en ook niet passend gemaakt kunnen worden. Wat wel herbruikt kan worden is de stoel want die is wel universeel toepasbaar.
Op marktplaats worden particulier een paar complete trapliften aangeboden maar er is zo goed als geen markt voor en diegene die wel een bod doet weet niet waar hij/zij aan begint.
U kunt wel boos zijn maar een hulpbehoevende mens kan via de gemeente een traplift via de WMO regeling aanvragen terwijl Smienk zich richt op klanten die voor het gemak een traplift willen aanschaffen.

li
door lift Apr 16, 2024 om 14:42
Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk mag een bedrijf doen wat goeddunkt, maar het verschil is wel enorm.
Deze aanschaf was hard nodig, en zeker niet voor gemak, het was zo dat er langer in het eigen huis gewoond kon/moest worden, de wachtlijsten voor verzorgcentra zijn enorm lang, dus was dit de enige optie.

ro
door ronny530 Apr 16, 2024 om 15:22
2781 Antwoorden / 41 Vragen

Begrijpelijk dat volgens u de aanschaf noodzakelijk was maar het is een blijft een aankoop bij een commercieel bedrijf die trapliften aan iedereen gezond of hulpbehoevend verkoopt.

gerbera
door gerbera Apr 16, 2024 om 17:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wil toch ff reageren v.w.b. de WMO. zo simpel is het niet, je kunt hem aanvragen maar je moet zowat op je kniën de trap opkruipen om er voor in aanmerking te komen. Daarnaast wordt er al snel geoordeeld dat de trap ongeschikt zou zijn voor een  traplift. Zelf heb ik de traplift zelf aangeschaft, voor een spiltrap, niet voor het gemak maar als Hart/Long patiënt noodzaak en werdt het traplopen mij iets te moeilijk,terwijl ik hier met plezier woon en voorlopig wil blijven wonen. Verder kost je een WMO lift gem. € 20,- per maand en heb je er verders niets over te zeggen zoals bv, merk, type, wijze van plaatsing e.d.

ch
door chronisch zieke Apr 17, 2024 om 16:14
19 Antwoorden / 0 Vragen

ronny530

Aanvragen via de WMO kan altijd, maar meestal krijg je hem niet meer, tegenwoordig!

Het is vaak te duur.

Mijn vorige traplift is naar de stort gegaan door de gemeente, omdat ik de toenmalige Eigen Bijdrage niet kon betalen, door de eigen zorgkosten, waarmee geen rekening gehouden is. Ook belastingaftrek is niet meer aan de orde. Dus een aanvraag bij een gemeente doe je niet zomaar even. En als luxe helemaal niet. Hulpmiddelen zijn veel duurder geworden sinds de bezuinigingen hierop, door gemeenten.

ne
door neodutchio - Apr 16, 2024 om 16:14
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Beste 'lift', ik ga u een geheimpje vertellen. Ooit vroeger ben ik begonnen bij de Edah en kwam daar achter iets dat niet veel mensen weten. Eigenlijk mag ik er niet over praten, maar ik doe het toch. De bananen worden duurder verkocht dan waar ze voor ingekocht worden. En dat heeft een reden. Want het distributiecentrum moest betaald worden, de vrachtwagens om het naar de winkels te brengen, personeel om te lossen en om te vullen en natuurlijk wilde de cassiere ook graag salaris ontvangen. Naast deze kosten kostte de winkel ook geld. Verwarming, stroom, huur, enz.
Die bananen die gratis aan een boom groeien worden ineens voor een hele hoge prijs verkocht. En toch is de Edah failliet gegaan.

Voor u nu misschien een hele openbaring, maar een tweedehands traplift die elders weer passend gemaakt moet worden kan qua inkoop heel goedkoop lijken, dat wil niet zeggen dat deze zonder kosten weer verder verhandeld wordt. En het verschil tussen de door u betaalde prijs en de €200,- terugkoopprijs is echt geen winst.

li
door lift Apr 16, 2024 om 18:27
Antwoorden / 1 Vragen

:(  dank voor de geweldige uitleg!! ook een werknemer?

ju
door juliomariner Apr 16, 2024 om 18:33
1328 Antwoorden / 2 Vragen

U moet eens ophouden met die dooddoener" u werkt vast voor het bedrijf" als een antwoord u niet aanstaat.
U maakt uzelf hiermee belachelijk

ne
door neodutchio Apr 16, 2024 om 18:44
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het is leuker dat TS dit 2x tegen dezelfde persoon zegt.

ka
door kaartendraak Apr 17, 2024 om 11:13
181 Antwoorden / 2 Vragen

Off topic, maar destijds van een insider bij de Edah vernomen dat ze niet failliet gingen, maar ze gewoon uit het hoofdbedrijf gegooid werden om andere winkels zoals de Jumbo en nog 1 te redden, want het ging juist goed met Edah. Best jammer, want het was de beste supermarkt die je maar kon hebben.

ch
door chronisch zieke Apr 17, 2024 om 16:29
19 Antwoorden / 0 Vragen

ronny530

Misschien voor u een openbaring, maar al gaat diezelfde traplift naar buren of mensen, waarvan de trap zo goed als gelijk is, en er weinig of niets aangepast hoeft te worden, dan gaat er niet meer gegeven worden voor de traplift.

1paul
door 1paul - Apr 17, 2024 om 16:26
3150 Antwoorden / 0 Vragen

er is u een aanbod gedaan welk u heeft aangenomen en u heeft zelft blijkbaar niet verder gekeken, dan moet je achteraf niet gaan lopen [edit]

[edit-red.]

Redacteur
door Redacteur Apr 17, 2024 om 17:25
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Let s.v.p. op je woordkeuze en toon als je reageert.
De redactie