door willeke55 Jan 2, 2010 om 12:47
Voeding & gezondheid

Snurken

ik wens u eerst van harte nieuwjaar
mijn vraag ,ik snurk en heb al vanalles geprobeerd en heeft me ook wel wat gekost ,maar mijn man en ik slapen nu gescheiden en ,daar word ik niet vrolijk van ,en mijn man heeft ook al oordopjes in maar hij hoort mij toch nog snurken zou u mij mischien kunnen helpen met een oplossing daar zou ik heel blij mee zijn bvdank u willeke

8681 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 2, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan het me voorstellen dat u van het snurken af wil. Het schijnt ontzettend moeilijk te zijn maar bent u al eens bij een specalist geweest , zoniet laat u dan eens verwijzen naar een neus/keel en oor arts. Ik zou vewrder niet weten of er een of ander middel is zo te luisteren hier en daar (mijn schoonzoon heeft hier dus ook last van) maar ja als men niets vraagt kan men ook niets te weten komen.
Met vr.grt Valerius

ve
door verwijderd - Jan 2, 2010 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willeke,

Allereerst ook de beste wensen en een snurkvrij 2010.

Mijn vrouw en ik hebben hier alle ervaring mee. Ik ben de boosdoener. Het broodje aap verhaal dat het aan (over)gewicht zou komen is zeker niet zomaar de oorzaak. Ik ken de lichamelijke toestand van uw partner niet. Apneu (snurken) kan een legio aan oorzaken hebben.
In mijn geval had ik een vernauwing in de keelholte. Hiervoor heb ik een 4 tal ingrepen gehad aan de keel waarbij de huig en amandelen zijn verwijderd. Ook is de verhemelte veranderd en is de tongbasis onder handen genomen. Op zich een erg onprettige ingreep,maar voor het goede doel. Toen dit niet afdoende bleek zijn ook de eerste neusschelpen ook weggebrand. Deze ingreep geeft weinig problemen en valt dus erg mee.

Het kan best zijn dat uw partner het zelfde probleem heeft,maar het kan ook zomaar zijn dat het probleem door iets anders wordt veroorzaakt.
Ik zou dan ook aanraden om via de huisarts een verwijsbrief voor de KNO arts te vragen.
Ik weet niet in welke regio u woont. Ik zelf in amsterdam en ben verwezen naar het lukasziekenhuis. Ik ben hier zeer goed geholpen.

Overigens heeft de apneu vereniging ook een forum met zeer veel bruikbare informatie. gebruik hiervoor de volgende link: http://www.apneuvereniging.nl/forum/index.php

het is wel belangrijk om actie te ondernemen aangezien Apneu niet geheel zonder risico kan zijn.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2010 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ew 01
bedankt voor en andwoord nou mijn man weegt niet te zwaar
en ik ook niet ,maar ik ga wel je advies opvolgen ,
maar ik kan pas naar de dokter na het weekend maar als ik een stuk verder ben dan krijg je het van mij te horen oke ,ps ik woon in geleen limburg groetjes van willeke en dank je wel doei doei

ve
door verwijderd - Jan 2, 2010 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Willeke,

Zo zie je idd maar dat de apneu wordt veroorzaakt door overgewicht een broodje aap verhaal is. Ik zelf doe aan fitness en ben hierdoor boven het gemiddelde gewicht. Maar heb duidelijk van de artsen te horen gekregen dat de apneu zeker niet door mijn omvang cq gewicht veroozaakt is.

Overigens valt er veel qua Apneu binnen het basispakket van de zorgverzekering,wat toch een geruststellend idee moet zijn. Ik heb vorig jaar behoorlijk moeten vechten om mijn ingrepen vergoed te krijgen. (Delta Lloyd).
De Apneu vereniging heeft hier veel aan gedaan. Deze hebben het voor elkaar gekregen dat Apneu wordt gezien als een aandoening.

Ik hoor zeker graag hoe het verder afloopt.

Veel sterkte..

Groet,Eric.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2010 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Valerius,

Lijkt me inderdaad lastig, alhoewel los hiervan bekend is dat steeds meer mensen apart gaan slapen, vanwege dat mensen dan toch een betere nachtrust krijgen.

Snurken heeft met allerhande factoren te maken waaran hier een paar op een rij:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/7941-hoe-kom-ik-van-het-snurken-af.html

Sterkte ermee, vr.groet, Elena

ve
door verwijderd - Jan 2, 2010 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, ik schreef Valerius, maar bedoelde uiteraard Willeke.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2010 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

elenay schreef op zaterdag 2 jan 2010, 22:12: Sorry, ik schreef Valerius, maar bedoelde uiteraard Willeke.

Het zij je vergeten, je moet weer even aan de site wennen.
In elk geval welkom.
Met vr.groet Valerius

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha....Valerius, jij dan zeker ook, want je bedoelde vast van, het zij je vergeven, inplaats van vergeten......

Maar even zonder gekheid, ben er wel aan gewend hoor, maar ik scrolde vast te snel naar beneden en zag daardoor jouw naam staan.

En hoe kan ik die vergeten zijn hè, haha.....

Zo zie je maar, je blijft in mijn harde schijf staan.....smile.
En nu maar hopen, dat ze er iets aan heeft.....want het lijkt me een vervelende kwaal.

En of dit werkt weet ik niet, maar ik zet het hier toch maar even neer:

http://www.snurkvrij.nl/

Harteljke groet, Elena

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Willeke,
Als je naar de huisarts gaat vraag om een onderzoek in een slaapkliniek.
Daar kunnen ze je het beste advies geven,
Over overgewicht, het maakt het snurken erger.
Ik ben zelf ook een heftig snurker en dankzij de CPAP snurk ik niet meer.
Ook de apneuvereniging is een hele steun.

Erik

ve
door verwijderd - Jan 3, 2010 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens zo`n vleugel pleister op je neus die topsporters ook gebruiken.
Zorgt er zeker voor dat er lucht door de neus gaat.

Zwangere vrouwen die snurken zeer zeker.
Dus het zou met omvang te maken kunnen hebben.
Maar dan is de neus pleister er nog.

T

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, bekend probleem. Ook ik heb tijden op de zolder geslapen na oververmoeid te zijn geraakt door het gesnurk van mijn man.
Na slaaponderzoek in het ziekenhuis bleek hij dus echt vele decibellen te produceren...
Wat perfect helpt is de Snorex! Hij is aangemeten en sindsdien slaapt hij 9 van de 10 keer zonder te snurken.
Mocht je vragen hebben dan kan je altijd even kontakt opnemen via de mail.
Hopelijk succes!

Groetjes,
Sandra

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Willeke,

Als natuurgeneeskundige ben ik steeds meer gaan beseffen dat de meeste kwalen toch afkomstig zijn van een ongezonde voeding. Een aantal decennia geleden nog waren er gewoon weinig mensen die last hadden van snurken. Frappant was telkens dat juist de mensen die niet 'slank' waren, maar feitelijk boven hun gezonde gewicht waren (uitzonderingen altijd daar gelaten), deze klacht het meeste hadden. Frappant was tevens dat na zware maaltijden het snurken erger werd. Ook eten na 20.00 uur zorgt er dikwijls voor dat men (harder) gaat surken.
Mensen die zich gezond voeden (d.w.z. nauwelijks tot niets aan suikerproducten, koffie en snoep/koek consumeren) hoor je er bijna nooit over, maar ook slanke mensen kunnen zich ongezond voeden en dan kunnen ze die klacht ook hebben.
Natuurlijk is daar een langdurig proces aan verkeerde voeding aan vooraf gegaan. Zoiets ontstaat immers niet van de ene dag op de andere, net als vele andere klachten. Het lichaam heeft namelijk een bijzonder vermogen om zich te allen tijde te proberen te herstellen van dingen die niet goed voor hem zijn, totdat er op een gegeven moment grenzen overschreden worden.
Het is mijn ervaring dat er over het algemeen uitsluitend gesleuteld wordt aan symptomen en niet aan de werkelijke oorzaak, vandaar dat men makkelijk over operaties en andere ingrepen kan praten.
Ik weet dat het in deze maatschappij bijzonder moeilijk is om nog gezond te eten. Onze maatschappij is bedolven geworden onder producten, die zoveel toevoegingen en bewerkingen gekregen hebben, dat de oorspronkelijke voedingswaarde naar beneden gekelderd is.
Tegelijkertijd moeten we maar eens om ons heen kijken naar een enorme variatie aan klachten, die in de laatste paar decennia gigantisch gestegen zijn, met als logisch gevolg stijgingen van onze ziektekosten.
Je kunt je hierbij dus echt afvragen of dat allemaal niet te maken zou hebben met ongezonde voeding. Let wel: koffie, suikerproducten, snoep en koek e.d. is geen voeding, het zijn verslavingsmiddelen, net als drugs en tabak, alleen in mildere vorm. Chocola is één van de grootste boosdoeners, ondanks allerlei berichten over mogelijke voedingsvoordelen. Blijf maar eens een aantal weken af van deze genoemde producten en dan merk je vanzelf wel of je verslaafd bent, of niet. Eén ding zal zeker zijn: je zult je wel (veel) beter gaan voelen.
Mocht je hier verder (zelf)onderzoek naar willen verrichten, kan je altijd een goede natuurgeneeskundige opzoeken. Grote kans dat er een nieuwe wereld voor je open gaat......
Veel succes met alles!
fpo

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds mijn man het hoofdeind van zijn bed een stukje omhoog gedaan heeft, snurkt hij nauwelijks meer.
(Of een kussen onder het matras).
Succes,
Hillie

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ook ik ben bekend met het probleem.
Lag op het laatst aan de apparatuur om mijn luchtweg `s nachts open te houden.
Voor mij kwam de oplossing op deze website.

http://www.face-former.nl/snurken/uitleg_therapie.htm.
Veel succes

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Willeke, Ik heb niet alle 'broodje aap' verhalen gelezen maar laat je niet wijsmaken dat snurken en apneu hetzelfde is. Een snurker hoeft geen apneu's (ademstilstanden tijdens het slapen) te hebben. Wel is het raadzaam om bij je huisarts langs te gaan als je ook andere klachten hebt zoals bijvoorbeeld overdag: Vermoeidheid, in slaap vallen en wellicht hartritmestoornissen. Succes.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een keer proberen. Hier de oplossing die mij heel erg goe heeft geholpen.
http://www.face-former.nl/snurken/uitleg_therapie.htm
Lukt het niet google dan naar Face Former.
Veel succes

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Willeke, misschien een oplossing die niet veel kost?!
Bij Wibra heb ik een Neus-clip gekocht voor€ 0,69 ....die helpt de neusholte open te houden en zo snurken te voorkomen.
Nog niet uitgeprobeerd bij m'n zoon (als die komt slapen).
Hulpmiddelen gebruik je eerder, een operatie hou je voor het laatst....succes, Anthonette

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het positieve is dat er bij u gesproken wordt over het snurken, dan kun je er wat aan doen.
Ik lag onlangs in het ziekenhuis. Naast me lag een man die verschrikkelijk hard en vaak snurkte, inclusief apneus. Hield de hele zaal wakker. Maar was er zich niet van bewust dat hij zo erg snurkte. Zijn vrouw had dat nooit zo gezegd.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi willeke ten eerste snurken alleen is GEEN apneu, apneu zijn ademstilstanden die meestal gepaard gaan met snurken , mijn vriendin had hier veel last van ,ook ademstilstanden , en heeft na een slaaptest via de kno arts van het ziekenhuis een beugeltje laten aanmeten bij een aangewzen tandtechnicus, het is heel klein en even wennen maar het doet wonderen en de apneus zijn bijna ook verdwenen [ het kost 600 euro ] en bij voldoende apneus word het met een aanvraag van de kno arts meestal vergoed . Echt een aanrader en sinds een half jaar is het muisstil in onze slaapkamer .
de beugel heet MRA beugel . succes !!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 15:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Willeke,

De oplossing van mijn (voort mijn partner) storende snurkprobleem was:
Naar de KNO-arts gaan, daar laten onderzoeken welk van de drie gebieden het snurkgeluid veroorzaken (keel, huig, neus). Als de huig je probleem is, hier een simpele oplossing:
Met name door ouder worden kan de huig verslappen, dat was bij mij het geval (ik ben 58 jaar). De KNO-arts verwees mij naar de kaakchirurg, die een afgietselgebitje heeft gemaakt, waarbij de ondertanden iets naar voren komen te staan. Hierdoor verdwijnen de hinderlijke geluiden helemaal! Alleen wordt het maken van de "snurkbeugel" niet vergoed door de meeste verzekeringen en kost iets meer dan 100 euro. De rest wordt wel vergoed.
De stille slaapster.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het eens met ksee dat snurken niet perse apneu hoeft te zijn.
Bij apneu heb je ademstilstanden van minimaal 10 seconden.

Echter het is wel aan te bevelen naar een arts te gaan om er achter te komen of het gewoon snurken is of toch apneu.

Over de MRA beugel, die zit met ingang van 2010 in het ziekenfonds pakket.

Huismiddelen is weggegooid geld, er is tegenwoordig prof. hulp die precies weet wat en niet werkt.

Ik kwam er helaas vele jaren te laat achter, dat ik wel apneu had.
Een vergelijking is een kikker in een pan met koud water.
Je zet de pan op het vuur. De kikker blijft zitten en gaat dood,
Probeer je nu heet water over een kikker te gieten springt hij weg.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Margreet

Iedereen een gezond 2010, maar nu mijn verhaal, ik heb al 10 jaar last van apneu, dat is geconstateerd door een longarts,op het ogenblik dat ik die apneu kreeg was ik een z.g menopauzaal astmapatient, ( toen nog niet bekend,maar is nu in onderzoek) het is een astma, die op latere leeftijd te voorschijn komt.Wel komt er in onze fam. astma voor, en waarschijnlijk heb ik op jongere leeftijd dus een vorm van astma gehad, en is daar niet genoeg op gelet.
Met die klacht van astma, ben ik diverse keren met spoed opgenomen in het ziekenhuis
omdat ik een astma-aanval had die er niet om loog.Tegenwoordig gaat het met de astma beter, dankzij het middel Singulair, en de puf Quvar.Helaas is de apneu niet verdwenen, maar lig ik ieder nacht aan een c-pap, een apparaat waarmee lucht in je neus word geblazen, en wat het snurken tegen gaat en ook de stop van ademhaling.
Mijn ademhaling stopte zo,n 32 keer per uur, wat heel erg lastig was, je merkte het , als je wakker werd, ik had dan hoofdpijn en een zere keel van het snurken,en overdag was ik verschrikkelijk slaperig, en had ik zo onder het autorijden in slaap kunnen vallen, zo moe was ik dan. Ik moet er wel bij vertellen dat als je aan zo,n c-pap verdaagd, dat ding overal mee naar toe moet slepen. Mijn leeftijd is 67 jaar en ik hoop toch dat ik met die c-pap nog heel wat jaartjes mee kan, want apneu kan dodelijk zijn.
Zo misschien kan dit enige duidelijkheid verschaffen i.v.m slaapstoornissen en vermoeidheid.
Mochten deze symptonen ook bij iemand duidelijk zijn, ga naar een dokter en laat je verwijzen naar een longarts voor een slaaptest.
Met vriendelijke groet,
Margret

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik snurkte. Het antwoord van Erik008 is een goede raadgeving. Ga naar een slaapkliniek. Daar kwamen ze er achter via goede onderzoeken dat ik last had van apneus (ademstilstanden).Het is natuurlijk niet gezegd dat je daar last van hebt, maar in de slaapkliniek komen ze daar gauw achter!
Ik ben blij dat ik niet aan mijn huig enz. heb laten sleutelen, vaak is dit niet nodig en helpt het niet eens. De begeleidende neuroloog heeft mij dat ook echt afgeraden. Hij zei letterlijk "Ze verwoesten meer dan dat ze daarmee goedmaken!"
Ik slaap nu met een CPAP, apparaat dat via een luchtstroom mijn luchtwegen openhoudt en ik snurk nooit meer. Dat apparaat wen je ook wel aan en ik kan rustig naast mijn man slapen. Niet zo romantisch slapen met een masker, maar je kan het masker heel makkelijk aan- en afklikken. Ik ben er blij mee!

P.S. Mijn KNO-arts had me eerst nog een soort overgebitje laten aanschaffen wat nogal duur was en dat hield mijn onder- en bovenkaak opelkaar. Je had alleen speling met naar voor- en achterbewegen. Nou dat hielp ook niet hoor, terwijl het volgens zeggen bij zeker 90% zou moeten werken.
Ik ben blij met mijn CPAP, daar valt natuurlijk van alles over te lezen bij de diverse apneuverenigingen.
Succes!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u drager van een kunstgebit bent, zal het een heel stuk helpen als u het gebit
s'nachts in een bakje met water zet.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willeke

Ook ik was een zeer zware snurker, ook ik ben verhuisd naar de logeerkamer, (Lekker rustig achteraf)
De oplossing voor dit probleem: de CPAP machine!
Je moet je eerst melden bij de huisarts, vervolgens bij de KNO arts daarna bij de longarts van de afdeling waak en slaapstoornissen in het ziekenhuis.
Elke arts doet zijn eigen onderzoek (niet vervelend) daarna een paar formulieren invullen, en tot slot een nacht met electroden op je hoofd en lichaam slapen (in mijn geval kon dat thuis)

Hierbij kwam de longarts tot de conclusie dat ik geholpen zou kunnen worden met de CPAP machine.
In mijn geval een uitkomst, Ik snurk niet meer, en heel belangrijk ik word 's morgens uitgerust wakker.

Veel succes

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willeke,
Ik, man, 57, 186 en 73 kg. snurk ook.... Via de slaapkliniek in Baarn blijkt dat ik apneu heb. Advies was inderdaad om de keelamandelen en de huig te verwijderen. Ik kreeg daarbij te horen dat het resultaat daarvan onzeker zou zijn en dat de napijn van de behandeling heftig en wekenlang zouden duren. Ik heb van de ingreep afgezien.... Ik gebruik nu Airmax (een vleugeltje die je ín de neus aanbrengt). Volgens mijn vrouw is de geluidsoverlast daardoor drastich afgenomen maar snurk ik nog wel degelijk. Ik heb ook alle pilletjes, poeders en spray's gebruikt die zouden moeten helpen maar het beste resultaat ondervind ik van de Airmax. Misschien iets om te proberen?
Een echte oplossing voor ons snurkers (en vooral voor onze partners!!) is er nog steeds niet! Succes met het vinden van een (bij jou passende) oplossing!
Groet, AT

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goede avond willeke uit geleen,ik vrouw heb jaren geleden mijn amandelen en mijn huigje weg laten nemen in sittard,Het ging 2jaar goed en toen was het er weer. Door het weg laten van het huig onder vind ik veel hinder een kruimeltje verkeerd en het is of ik stik en kom eindelijk met tranen in de ogen bij.Dus we leven er maar mee.op vakantie spuit ik snurk spray,soms helpt het maar soms ook niet.Woon zelf ook in geleen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo lieve mensen ik ben blij met ,zoveel reacties .en hoop dat het zo blijft,maar ik kan pas volgende week naar de dokter want, mijn dochter word deze week geopereerd en dan heeft zij me echt nodig ,maar ik heb wel voor even neusspray
genoemt nasonex en, heb en kussen onder mijn matras gedaan en ik had al een bitje tegen tandenknarsen maar ik ga zeker vragen bij de dokter naar met jullie tips en wat het kost ik heb al een heleboel opgeschreven want je kan dat wel als je bij de dokter zit vegeet je de helft maar ik hou jullie zeker op de hoogte bij voorbaad dank jullie wel jullie horen nog groetjes willeke

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn reactie op die van jou Sandra is de volgende. Jouw man heeft gelukkig goede ervaringen met een Snorex, ik in het geheel niet. Mijn test bij Snorex in Weert om te bekijken of een Snorex bij mij effectief zou kunnen zijn bestond uit het op mijn tong drukken met een theelepeltje en ja, uiteraard was mijn mond geschikt voor zo'n ding. Kosten aanschaf destijds: 1.000,00 gulden, waavoor geen vergoeding bestond. Ik heb uiteraard serieus geprobeerd met dat ding te slapen, maar bij mij was dat een en al ellende: ik kon mijn mond niet sluiten, daardoor liep de kwijl er uit, vreselijk. Voor mij betekende die aanschaf een hele dure flop.
Ik heb ook nog een keer een consult bij een KNO-arts gehad. Ik zou geopereerd kunnen worden, maar dan bestond er grote kans dat ik de letter g niet meer als g zou kunnen uitspreken maar als chj.......
Dat was dus ook geen optie.
Nu doen wij het zo: als mijn man door mijn gesnurk niet kan inslapen of niet verder kan slapen, gaat hij naar de andere kamer, daar hebben we altijd een lekker fris opgemaakt bed en hij slaapt zondermeer verder. Dit is voor ons de beste oplossing. Trouwens: tijdens vakanties snurk ik minder, zegt mijn man.
Met groet,
Rita

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps ik had nog en vraagje ,waar kan ik jullie reacties in zetten moet ik daar een map voor maken ??? wand ik wil ze wel bewaren ,ik heb nog niet zolang een pc, vandaar
ik moet ook nog veel leren hi hi ,maar mijn man zecht je bent nooit te oud ,om te leren ,en hij werkt s,nachts en s,moorgen en middag ,dus hij kan me niet altijd helpen sorry groetjes willeke

ve
door verwijderd - Jan 4, 2010 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn man is in het canisius ziekenhuis in nijmegen begonnen met een cursus didgeridoo spelen. doordat je daar je middenrif, hoge en lage ademhaling mee traint en ook je mond en keel spieren sterker maakt schijn je van het snurken af te komen.
hij doet het nu een paar weken en ik merk nu al verschil.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Willeke,nog even dit de G en de R zeker, kan niet meer rollen met de R.In het begin was het ook moeilijk met eten kleine dingen waren weg zonder dat je iets geproefd hebt . Maar zeker onderzoek laten doen en dan zie je wel hoe het gaat ,mijn leeftijd was 36 jaar toen de amandelen werden verwijderd ,dat viel reuze mee. strekte ermee.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2010 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Willeke55,

Ook ik snurkte erg.

Ik ben via de huisarts doorverwezen naar de kno-arts.
Toen kreeg ik onder 'n lichte narcose (10 minuten of zo) een onderzoekje, waaruit bleek dat ik wat lichte ademhalingsblokerinkjes had.
Toen heeft de kno-arts geadviseerd om bij mij verder onderzoek uit te voeren tijdens mijn slaap.
Na enige tijd kreeg ik ook dat slaaponderzoek en werden op mijn hoofd allerlei draadjes vast gelijmd waarmee men metingen kon doen tijdens mijn slaap. Ook op een kleine afstand van mijn neus en mond zaten wat meetsensoren.
Echter, na die nacht bleek dat ik juist die nacht niet of nauwelijks gesnurkt had en dus het onderzoek niets opleverde.
Ik had nog wel dat onderzoek opnieuw kunnen laten doen, maar dat is nu niet meer nodig, want ik heb het alsvolgt opgelost:
Mijn hoofdeindevan mijn bed heb ik wat schuiner gezet (dat kon makkelijk, want elk van onze hoofdsteunen kun je met de hand verzetten, elektrisch bestaat dat ook, maar dat hebben we toen destijds niet gekocht).

Sinds die tijd hoor ik van mijn vrouw nooit meer dat ik snurk.
Zelf kan ik er niet over oordelen, want ik merkte vroeger en nu ook nooit dat ik snurkte. Mijn vrouw snurkt zelf ook maar ik heb er geen last van, want ik slaap er gewoon doorheen.

Zij kan echter haar hoofdeinde niet schuiner zetten, omdat zij vaak op haar buik draait of ligt en dat kun je natuurlijk niet als je hoofdeinde schuin omhoog ligt.

Succes. John

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste willeke
ook ik snurkte "alles"bij elkaar en ben via de huisarts bij het apneu centrum in het ziekenhuis in velp terechtgekomen.
ik heb een z.g.n. anti-snurkapparaat op mijn nachtkastje staan en slaap nu uitstekend, heb een goede nachtrust (partner ook) en behalve het snurken zijn ook de gevaarlijke verschijnselen (o.a. ademstilstand) verdwenen.
in een woord, een uitkomst!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kedientje

Dat apparaat wat jij noemt is een CPAP apparaat
Ik heb sinds een maand of 7-8 zo'n ding IN EEN WOORD GEWELDIG
Dirk

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willeke, ik moet bekennen dat ik alle andere reacties niet gelezen heb, ik hoop dat je er wat aan hebt, hier wat ik weet:

De luchtweg valt zo nu en dan bijna dicht en dat veroorzaakt dat vervelende lawaai.
Snurken kán door overgewicht komen, lang niet altijd.
Alcohol verslapt de spieren ook en dit kan ook invloed hebben.
Wanneer de ademhaling dan zo nu en dan stopt is er sprake van apneu (latijn voor geen lucht). Dit is een serieuze aandoening. Hiervoor kun je de huisarts of tandarts raadplegen.

Heb je de fles al op je rug geprobeerd kun je niet meer op je rug slapen.
Werkt dit niet dan kan je tandarts je misschien helpen.
Er is een apparaat dat een positieve druk in je mond creëert (dit heet een CPAP).
Ook zijn er zgn. snurkbeugels, deze houden de onderkaak iets naar voren zodat de opening waar de lucht doorheen gaat groter wordt.

Succes ermee.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is al eens aan de beurt geweest. Ik heb toen voorgesteld wat bij mij heeft geholpen. Het kan zijn dat er slijm in de bijholten vast zit. Dat moet er dan uit. Zelf heb ik na een zinloos gebruik van Broomhexine (hielp een beetje los te maken en is vrij te koop) en soortgelijke middelen naar het zuigen op citroenzuurballen (Napoleon, supermarkt) gegrepen. Er kwam mettertijd veel los en rugklachten verminderden. Wel lang volhouden. Zie maar. 't is maar een idee.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2012 om 09:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Willeke

U kunt mij mailen [edit redactie - persoonsgegevens verwijderd]. Ik heb voor u de oplossing met de SNORBAN kijk maar eens op [edit redactie - link naar commerciële inhoud].
Zie uw mail tegemoet.