ha
door harryengerda Nov 28, 2016 om 21:52
Voeding & gezondheid

Stank van verrotte vis schadelijk

Beneden in de winkel was de diepvries uitgezet  2 weken lang heb daar vis leggen te rotten .
Mijn hele huis stinkt last met ademhalen en mijn ogen branden.....

3982 7 Rapporteer

sy
door sylvia_71 - Nov 28, 2016 om 21:58
288 Antwoorden / 0 Vragen

En wat is je vraag?

ja
door jackyh Nov 28, 2016 om 22:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Of de stank schadelijk is.

sy
door sylvia_71 Nov 28, 2016 om 22:23
288 Antwoorden / 0 Vragen

Dus wat is de vraag? Er wordt geen enkele vraag gesteld, er wordt alleen iets vermeld.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 29, 2016 om 00:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De vraag is of een letselschade advocaat inhuren zinvol is :-)

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2016 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet de ramen en deuren tegen elkaar open. Nee die stank is niet "schadelijk" alleen smerig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 28, 2016 om 22:12
16885 Antwoorden / 202 Vragen

De diepvries in de winkel was uitgezet en de vis heeft daar liggen rotten.
Uw winkel of een viswinkel onder uw woning van een ander?
Indien nog niet gebeurt, zorgen of regelen dat de bedorven vis wordt geruimd. Alles goed luchten en eventuele stankverdrijver benutten . Schadelijk is het niet voor uw gezondheid. Alleen maar lastig/hinderlijk.

gerbera
door gerbera - Nov 28, 2016 om 23:29
7372 Antwoorden / 14 Vragen

ff flink luchten, denk hierbij ook aan gordijnen, beddengoed en andere stoffen die de geur mogelijk hebben opgenomen. Moet de boel hiervoor speciaal gestoomd of gewassen worden spreek hierover dan de veroorzaker aan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 29, 2016 om 00:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn eigen vriezer lijkt toch echt heel goed te sluiten, hoe daar geur uit zou moeten komen vind ik bijzonder. Ding lijkt bijna vacuüm te trekken bij sluiten. Lucht en geur dicht.

tenormin
door tenormin Nov 29, 2016 om 09:38
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is toch wel een beetje onzin, @diewilik, als jij je diepvries uitzet gaat de deur daarna toch gewoon open en dicht; vacuüm werkt dan niet meer uiteraard. En het ging erom dat de diepvries was uitgezet.

gerbera
door gerbera Nov 29, 2016 om 11:44
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Hij zal toch ook wel een keertje open moeten om de boel er uit te halen. Dan meurt binnen 5 minuten de hele omgeving naar rotte vis.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 29, 2016 om 16:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin,
Je hebt volkomen gelijk, ik ben volledig uitgegaan van een vriezer in bedrijf bij mij thuis. Die trek inderdaad bijna vacuum maar als de stroom eraf is zal de deur bijna vanzelf opengaan.
Maar het was laat vannacht toen ik reageerde :-)

mo
door mof - Nov 30, 2016 om 12:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen
jo
door joskaa - Nov 30, 2016 om 13:40
80 Antwoorden / 44 Vragen

Mijn vriendin heeft hetzelfde gehad. Bij thuiskomst na vakantie bleek de vriezer in die periode kapot te zijn gegaan en de lucht in huis is, helaas heel lang, 'niet te harden' geweest.
Vriezer onbruikbaar want die lucht (=lijkenlucht) krijg je er nooit meer uit.
Heel veel luchten, vaak je oven gebruiken met kruidige stoofschotels, appeltaart bakken, kerriegerechten klaarmaken. Dan gaat het wel wat vlugger.