mr
door mrood May 12, 2007 om 21:32
Voeding & gezondheid

Tandarts kosten

Hallo,

mijn moeder moest een nieuw boven en onder prothese met kliksysteem(kliksysteem had ze al).Tandarts merkte op dat hier een eigen bijdrage van € 180,- aanzit.Tandarts zou goedkeuring vragen aan de zorgverzekering (CZ).Machting met goedkeuring van CZ ontvangen dd. 5-10-2006.In deze machting staat het volgende voor een eigen bijdrage in totaal € 180,-.Het onderstaande is alleen van belang voor Uw tandarts:wij vergoeden 002I44, 002I85 en de techniekkosten van de mesostructuur en prothese ad. € 2350,-.Na ongeveer 8 consulten kreeg ze medio februari 2007 haar boven en onder prothese. Begin mei ontvangt mijn moeder een aanmaning dat ze nog ongeveer € 700,- moet betalen. Met de administratie van de tandarts gebeld en die meldde dat de aanmaning naar het CZ had moeten gaan, of de aanmaning terug konden sturen. Enkele dagen later belt de administratie van de tandarts weer op met de mededeling dat mijn moeder toch de € 700,- moet bijbetalen met als excuus dat de techniekkosten hoger waren uitgevallen dan de € 2350,- zonder dat hier ooit met mijn moeder is over gesproken. Nu mijn vraag kan dit zomaar, de tandarts was tenslotte ook op de hoogte van max. vergoeding CZ.

Groetjes Thijs

215 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2007 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de verzekering minder wil vergoeden is die fout, maar als zoals U schrijft de Tandarts zomaar meer en duurder doet, een garage mag ook niet zomaar dure reparatie's uitvoeren zonder overleg, dus heeft de tandarts duidelijk gemaakt tijdens de behandeling dat het duurder zou worden?

De tandarts is verantwoordelijk voor goede offerte, en als er extra's komen moet deze gelijk de meerprijs vertellen, en niet op deze manier achteraf.

Dus klaag bij de tandarts!