jo
door johannes1 Jan 10, 2014 om 20:07
Voeding & gezondheid

Tandartsbezoek

Er is een 'onderzoek' geweest dat uitwijst dat 21% van de mensen geen periodiek onderhoud aan hun gebit laten verrichten omdat ze GEEN GEBIT meer hebben ! zo lezen we. Wat een onzin.
1/4 van de mensen laat hun schoenen niet repareren, omdat ze op klompen lopen, zou net zo'n flauwekul zijn.
0ok : het kost de gezondheidszorg niets, dus gaat 't niet uit de algemene zorgpot betaald worden. Logisch want het is er al uitgehaald; de HELE tandartskosten zijn verplaatst naar de aanvullende verzekering, waar ieder naar behoefte/beurs zijn pakket deels samenstelt.
0verigens stijgen de t.a.-kosten de pan uit. 0ns werd geadviseerd door de t.a. om naar de mondhygienist te gaan. Alleen een zg intake koste bijna 160,- p.p. !! Totale kosten beraamd op ca. 600,- om een als goed onderhouden door de ta. te laten reinigen. Daar heeft een mens toch niet van terug.
0p die manier kweken ze het teruglopen van het ta-bezoek ; ergo de gebitsverwaarlozing en toenamen van een algemene slechtere gezondheidstoestand.
Heeft U ook zo'n slechte ervaringen ?

407 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2014 om 21:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook de kinderen onder de twee jaar zijn meegeteld. Belachelijk onderzoek.

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2014 om 23:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad een (ook weer duur) onderzoek waar je niets aan hebt.
Wat betreft tandartstarieven 2014 lees even hier, even scrollen.
De genoemde bedragen van intake e.d. komen me erg hoog voor.
Ik heb kort geleden mijn overigens goed onderhouden gebit door de t.a. zelf (2 x 5 minuten) laten reinigen en was met de periodieke controle erbij iets meer dan 40 E. kwijt.
Misschien heeft u niet de juiste tandarts?

pi
door pieterwolters - Jan 12, 2014 om 11:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds wanneer wordt tandarts afgekort tot t.a.? Is dat SMS taal of zo?

jpm
door jpm - Jan 15, 2014 om 17:06
820 Antwoorden / 28 Vragen

De stelling zou iets anders moeten luiden: er is een onderzoek geweest naar tandartsbezoek. Nu blijkt dat 21% niet regelmatig naar de tandarts gaat, bij nader inzien bleek dat mensen die geen tanden meer hebben (of nóg geen tanden hebben, baby's dus), maar een kunstgebit, waren meegeteld. Ja, er zijn heel veel mensen met een kunstgebit, dus dat percentage van 21 maakt dat het wel heel erg gesteld lijkt met het tandartsbezoek. Misschien dat, indien baby's en mensen met een kunstgebit niet zouden zijn meegeteld, het percentage zou komen op 4. Dus zegt het hele onderzoek niet zoveel, jammer van het geld. Zo worden veel onderzoeken vervuild met gegevens die bij nader inzien een verkeerd beeld geven.