mt
door mt.noordermeer Feb 27, 2011 om 12:18
Voeding & gezondheid

Verklaring cbr

geachte heer mevr.
ik heb 5 dec op 44jarige leeftijd een beroete gehad.
haar heb ik een gezichts beperkijng aan mijn rechteroog over gehouden. Dit netjes gemeld aan het cbr en deze besluit 23 feb dat ik geen auto meer mag rijden. Ik ben op 21 feb naar een onafhankelijke oogarts geweest en een gezichtsveldonderzoek latten doen.Volgens de arts en de neuroloog kan en mag ik gewoon autorijden.Maar het cbr besluiten op 23 feb dat ik geen auto mag rijden. Wat kan ik hier aan doen er zijn heel veel mensn die met staar of blind zijn en wel auto mogen rijden. mijn leven is nu wel erg beperkt en niet meer zo fijn. Nu wil het cbr dat ik binnen vier weken weer een herkeuring aan vraagt .
dit heeft volgen de arts geen zin binnen twee weken zal er niet veranderen. Kan u mijn aub helpen om mijn leven weer ben betje licht tegevem.
met vriendelijk groet mev noordermeer

9488 6 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 27, 2011 om 12:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het is heel simpel. Als je niet doet wat het CBR wil, dan krijg je je rijbewijs niet terug. Tenminste niet op korte termijn.

Er zijn heel wat mensen, die maar zicht hebben in 1 oog, die ook een rijbewijs hebben en rondrijden. Een van de belangrijkste aspecten van zien met 1 oog is of je diepte (afstand) in kan schatten.

Gewoon een herkeuring doen bij een door het CBR goedgekeurde oogarts, er zit niets anders op.

Als het CBR wil bevechten, neem je het op tegen een dinosaurus.

Vladja

ro
door ron530 - Feb 27, 2011 om 13:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Naar mijn bescheiden mening bent u te laat geweest met het onderzoek, die heeft u 21 februari laten doen en de brief van het cbr ligt 23 februari op de mat. Het resultaat van het onderzoek kan dus nooit bij het cbr binnen zijn. Herkeuring is dan de enige optie als de artsen u geschikt vinden om auto te rijden zal het cbr het advies wel overnemen.

Off topic, blinden kunnen niet eens examen doen.

poltol
door poltol - Feb 27, 2011 om 14:39
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mevrouw,

Het CBR maakt uit principe overal een probleem van.
Uw keuring op 21 febr. was voor hun beslissing en telt dus niet mee.
Als u uw rijbewijs snel weer terug wilt dan moet u door de CBR "molen".
Dat gaat u geld kosten want de keuring, bij de CBR arts, moet u zelf betalen.
Reken op €500 voordat u weer aan het rijden ben.
U zult, en dat is bijna zeker, ook een proefrit moeten maken met een speciale CBR beoordeler. Dat is dan wel weer "gratis".

En .................. reken op enige maanden voor het zover is.
Het CBR is namelijk helemaal de weg kwijt, ook intern.

Succes, poltol

snah
door snah - Feb 27, 2011 om 19:10
654 Antwoorden / 61 Vragen

Geachte mevr. noordermeer ,

Zoals eerder gemeld , u zit nu in de medische cbr molen . U moet alles doen wat zij voorschrijven om het rijbewijs weer terug te krijgen . Bewijzen , rapporten , verklaringen van andere medici ( artsen ) heeft het cbr lak aan want zij hebben een eigen medische afdeling en deze is bindend voor het cbr.

Als het cbr zegt dat u een herkeuring moet ondergaan dan zullen zij ook hebben aangegeven waar en hoe .

Ook kan het zijn dat het cbr een rijtest van u verlangd , vaak mag dit in uw eigen auto , dan wel even uw verzekering inlichten dit ivm. aansprakelijkheid omdat uw rijbewijs niet geldig is .

Succes .

Hans

va
door van asselt - Feb 27, 2011 om 20:34
19 Antwoorden / 19 Vragen

Dag mevrouw.
Ik heb sinds 2007 een oogaandoening,macula degeneratie een aandoening aan het netvlies aan een oog,begin 2010 was m,n rijbewijs verlopen bij het aanvraagormulier heb ik aangegeven heel eerlijk dat ik diabeeth ben en een oogaandoening heb,ben door een huisarts goed gekeurd daar ik voldoende zag en de suikerwaardes goed waren,toch kreeg ik m,n rijbewijs niet terug,m,n behandelend oogarts heeft voor het cbr een keurig uitgevoerd en alles op papier gezet na 3 maanden had ik m,n rijbewijs terug,kortom vraag u behandelde oogarts om een verklaring van zijn bevindingen en dien een bezwaar in,wellicht komt u verder.Als ik niet had gemeld op het aanvraagformulier van het CBR dat ik diabeet was en ook de oogklachten achterwege had gelaten was ik een hoop onzinnig gezeur mis gelopen,ze vragen zo toch dat je de boel bedonderd,ben je eerlijk word je gestraft zoals bij zoveel rijksinstellingen,veel sterkte.

snah
door snah - Feb 27, 2011 om 20:49
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=van asselt schreef op zondag 27 feb 2011, 20:34]Als ik niet had gemeld op het aanvraagformulier van het CBR dat ik diabeet was en ook de oogklachten achterwege had gelaten was ik een hoop onzinnig gezeur mis gelopen,ze vragen zo toch dat je de boel bedonderd,ben je eerlijk word je gestraft zoals bij zoveel rijksinstellingen,veel sterkte.

Een en ander verzwijgen is een optie , maar wat als er wat gebeurd en er aanspraak op een verzekering word gedaan ?

Hoe dan ook u moet doen wat het cbr verlangd.

Hans