kn
door knabbel13 Apr 16, 2017 om 10:51
Voeding & gezondheid

Verpleeghuis word gesloten

Mijn moeder woont sinds 3 maanden op de verpleeg afdeling in de "Boekenrode" kon ze gezellig eten met de mensen onderling. Nu gaat de verpleegafdeling sluiten, ook de recratiezaal en de zaal om te eten gaat dicht? 34 (Verplegende) mensen moeten stel op sprong verhuizen. En mijn moeder die gelukkig daar niet meer afhankelijk is. Word aangeboden om te verhuizen...............AAFJE pakt alles in, verhuist alles. En waar moet zij naar toe?? Vestia gebeld weet ook niets????Misschien dat de BELBUS.....ff langs kan komen.

1719 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2017 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me eerlijk gezegd geen item voor de belbus, maar als uw moeder daar nog maar kort woont, was dat dan tijdelijk om te herstellen en heeft zij dan niet meer haar eigen woning? Want u schrijft dat uw moeder niet afhankelijk is.

me
door mein33 - Apr 16, 2017 om 11:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@knabbel13,

U schetst hier op een onsamenhangende wijze een situatie waarin uw moeder zou verkeren.
Als u nu eens bij het begin zou beginnen en stapsgewijs aangeeft wat er nu werkelijk aan de hand is dan kunt u misschien van meelezende forumleden advies krijgen.
Mocht u, i.v.m. uw oproep voor de 'belbus', contact willen met de redactie dan scrollt u naar de onderzijde van deze paginan en klikt onder 'service' op "contact".

fa
door familyman - Apr 16, 2017 om 11:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

Met alle respect, maar voor deze 'case' zie ik de belbus niet komen. Heeft het verpleeghuis geen zorgplicht?

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 16, 2017 om 11:14
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Voor een antwoord op uw vraag kunt u dit formulier invullen:
https://kassa.vara.nl/pagina/contact

marita5
door marita5 - Apr 16, 2017 om 11:44
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Knabbel13 ,

En mijn moeder die gelukkig daar niet meer afhankelijk is

Kunt u uw vraag wat duidelijker uitleggen , ik zie het verband met de verpleegafdeling niet , klik op de rode regel .

http://www.ad.nl/rotterdam/petitie-tegen-sluiting-ouderenrestaurant-boekenrode~aa5ba9a5/

kn
door knabbel13 Apr 18, 2017 om 10:42
33 Antwoorden / 17 Vragen

Goedemorgen,  Deze petitie getekend en gedeeld...........hoop op meer handtekeningen. Dank u wel.

marita5
door marita5 Apr 18, 2017 om 10:47
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ne
door neodutchio - Apr 16, 2017 om 11:45
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dus uw moeder wordt aangeboden om te verhuizen, en Aafje pakt alles in en verhuisd alles. Het lijkt mij dat uw moeder naar dezelfde plek toe gaat als waar haar spullen heen verhuisd worden.

Informeren bij het verzorgingshuis lijkt mij het makkelijkst. De belbus is geen hulpmiddeltje om voor u op te komen.

panter22
door panter22 - Apr 16, 2017 om 17:19
6599 Antwoorden / Vragen

Mensen moeten tegenwoordig zo lang mogelijk thuis blijven wonen en komen niet snel meer in een verpleeghuis terecht.
Het gevolg hiervan is dat er verpeeghuizen worden gesloten.
Bewoners moeten dan ergens anders gaan wonen
En dan is het net hoe alles georganiseerd wordt. Soms mag er een voorkeur voor een ander verpleeghuis worden uitgesproken.
Soms heb je geen keus. De huisraad wordt verhuisd. Maar leuk is het niet als je ergens gewend bent.

marita5
door marita5 - Apr 16, 2017 om 18:22
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Knabbel13 ,

Dat de afdeling word gesloten heeft te maken met het feit dat het Verzorgingstehuis Boekenrode niet voldoet aan de eisen van de inspectiezorg .

https://www.igz.nl/actueel/nieuws/aanwijzing-voor-stichting-aafje-thuiszorg-hui.aspx

http://www.ad.nl/rotterdam/aafje-moet-zaken-snel-op-orde-brengen-van-inspectie~ae8c9727/

De zorginstelling heeft een inspanningsverplichting , om voor uw moeder de best mogelijke plek te regelen .

http://www.ouderenombudsman.nl/informatie/281/als-ik-moet-verhuizen-moet-ik-dan-elke-nieuwe-plek-accepteren-ook-als-ik-dat-een-verslechtering-vind-

Lees hier bij veelgestelde vragen ,

http://www.ouderenombudsman.nl/themas/5/wonen/184/dossier-gedwongen-verhuizingen

ha
door halex - Apr 16, 2017 om 18:53
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De Belbus is geen verhuisbus, dat is een soort ombudsman-service van Vara's Kassa. Voor een goede bus kunt u beter kijken bij BoRent, Hertz, AdRem of een lokale verhuurder.

zoekster1
door zoekster1 Apr 16, 2017 om 19:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

O wat enorm grappig, ik lig echt slap van het lachen :-(

Cookies
door Cookies - Apr 16, 2017 om 19:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, Marita dat is niet de reden van sluiting.

door marita5 - 16 apr. 2017 om 18:22
3486 Antwoorden / 1 Vragen

@Knabbel13 ,

Dat de afdeling word gesloten heeft te maken met het feit dat het Verzorgingstehuis Boekenrode niet voldoet aan de eisen van de inspectiezorg .

marita5
door marita5 Apr 16, 2017 om 19:16
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is dan wel de reden ?, ze hebben in 2016 ook al een waarschuwing gekregen , ook toen werd een afdeling gesloten en de mensen overgebracht naar de Single .