ki
door kippendief Oct 13, 2017 om 14:23
Voeding & gezondheid

Wie heeft er ervaring met Winnock

Een vriend van ons werd geadviseerd om bij Winnock zijn re-integratie af te ronden. Maar wij als vrienden hebben zo onze twijfels bij deze organisatie. Eén van onze vrienden is er onlangs geweest en zij schets ons het beeld van de “Specsavers” reclame. U verwacht een oudere dame met de bingoballen in de ouderen soos en dan komt er op eens iemand met een gettoblaster binnen die ouderen heftig aan het dansen zet.

De website van Winnock geeft aan dat zij werken aan duurzaam herstel en dat je weer plezier zou krijgen in het werk & leven. Maar een medewerker heeft zelf mondeling kenbaar gemaakt hun zaakjes nog niet op orde hebben. Het huidige beleid is van ‘boven opgelegd” en werkt nog niet naar behoren. Maar daar heb je als cliënt niets aan, lijkt mij zo.

Bij mijn kleine rondvraag blijkt al snel dat er geen duidelijke dagindeling is en als je denkt die wel te hebben kan het maar zo weer veranderen.

Winnock was tot 1 juli 2016 van Achmea en is nu aan Zorg van de Zaak overgegaan, maar er is blijkbaar niet erg veranderd. Als je alle berichten moet geloven is niets is wat het lijkt bij de Winnock. Dit lijkt mij niet echt bevorderlijk voor het traject en ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen bij dergelijke bedrijven.

Is Winnock een aanrader of niet?

7399 5 Rapporteer

boppe1943
door boppe1943 - Oct 13, 2017 om 14:36
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Zo te zien hebben die ouderen ontzettend veel plezier met die strakke jongedame met haar gettoblaster, dus als de patiënten van Winnock ook zo behandeld worden lijken de behandelingen me daar dik in orde. Maar even serieus: laat uw vriend een gesprek aangaan met zijn huisarts/bedrijfdarts/medisch specialist. Die zullen hem vermoedelijk beter kunnen adviseren dan de leden van dit forum. Tenzij zij ervaring hebben met Winnock natuurlijk.

panter22
door panter22 - Oct 13, 2017 om 15:53
6599 Antwoorden / Vragen

Als het niet goed voelt, dan moet je het niet doen. Er zullen toch wel alternatieve organisaties zijn?

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2017 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En wat vindt die vriend die zijn reïntegratie wil afronden zelf ervan?
Heeft die vriend al met zijn huisarts erover gesproken? Of vindt hij het wel prima?
Hij is toch een volwassene en geen kind?
Of gaat het om wat u ervan vindt?

da
door davnschot - Oct 17, 2017 om 11:44
8 Antwoorden / 2 Vragen

Nou, ik weet het niet hoor. De link van Maritas leidt zo te zien naar de site van Winnock zelf en het verwondert mij niet dat je daar positieve verhalen ziet.

Als je googelt op ervaringen met Winnock dan kom je heel andere verhalen tegen. Het bedrijf is al eerder een onderwerp voor Kassa geweest en dat zegt ook wel het een en ander.