al
door alysa Apr 19, 2006 om 16:01
Voeding & gezondheid

Zorverzekering

Geachte kassa,

Ik heb mij voor 15 februari 2006 opgegeven bij zorgverzekering zilveren kruis achmea collectief(via KBO), op 7 maart kreeg ik een brief van ze dat ik  mijn polis over 2 a 3 weken zou ontvangen, ik heb nog steeds niets, krijg geen antwoord op hun mails die ik verstuur, als het per 1 mei ingaat, wat eerst 1 april was, moet ik vanaf januari al die maanden nog betalen, zij schrijven dat zij de vraag niet kunnen beantwoorden vanwege de drukte, wie zijn schuld is het nu(minister Hoogervorst) en de verzekeringen kunnen het niet meer aan, je wordt gewoon in een hoek gedruk, ik was eerst bij Unive, was ik daar maar gebleven, want al dat promoten van andere verzekeringen haalt niets uit, Wie kan mij een suggestie doen, want ik vind dat het heel lang duurt, mijn huisarts belde mij laatst welk ziektekostennummer ik heb, ik weet het niet.

Alysa

278 3 Rapporteer

willemo_1
door willemo_1 - Apr 19, 2006 om 16:51
167 Antwoorden / 0 Vragen

alysa,

Geachte kassa,

Je hebt dus al een brief van Achmea op 7 maart ontvangen dat jij over 2 tot 3 weken de polis zult ontvangen. Je bent dus duidelijke bekend bij Achmea en ook dus verzekerd. Dat de polis later komt geeft weliswaar wat ergernis maar je hoeft je daar dus niet druk om te maken. De polis zal ongetwijfeld komen. Er moet wel vanaf 1 januari 2006 de premie aan Achmea worden betaald. Innen zij de premie ook nog niet, reserveer dan de benodigde gelden.

Als u uw huisarts ter wille wilt zijn kunt u voorstellen dat u de rekening zelf aan hem voldoet en moet u zelf proberen de kosten bij Achmea terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Willem

freya
door freya - Apr 19, 2006 om 18:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Alysa,

Maak je nu maar geen zorgen, het komt allemaal best in orde. Ben zelf ook naar Zilveren Kruis overgestapt en kreeg óók eerst een brief dat ik 'in de molen' zat. Zoals ook in die brief staat kun je die brief gebruiken om aan te tonen dat je bij ZK verzekerd bent. Dus moet je naar het ziekenhuis, de huisarts, tandarts of apotheek, zorg dan dat je die brief bij je hebt. Heus die instantie's doen daar niet moeilijk over, je bent niet de enige die met dit probleem zit. Zelf heb ik twee personen aangemeld en kreeg eerst één polisblad en anderhalve week later het andere polisblad voor de tweede persoon.

Het geld moet je gewoon vast reserveren. Heb de polisbladen nu twee weken binnen en heb nog steeds geen rekening ontvangen. Ik wacht het wel af.

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 20, 2006 om 09:15
16887 Antwoorden / 202 Vragen

In uw geval is de beste oplossing contact zoeken met de KBO, Ik kan mijn Nestor even niet vinden maar u heeft vast zelf ook wel het adres, of van uw plaatselijke voorzitter. KBO is het collectieve contract aangegaan en zal als organisatie waar u lid van bent wel de nodige actie nemen. Uw KBO afdeling is vast en zeker ook per e-mail bereikbaar en anders het Hoofdbestuur wel.

Een plaatselijke KBO voorzitter.