Le
door Leonenfoske Nov 3, 2023 om 15:51
Winkels & webshops
Is dit speelgoed pistool legaal voor in huis

Ik kwam laats deze advertentie tegen op AliExpress. Wij wouden graag bekertjes schieten met dit speelgoed pistool. Maar ik weet niet zeker als dit volgens de wet mag. Weet iemand of dit legaal is om te bestellen voor in huis. Alvast bedankt.

3175 16 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Nov 3, 2023 om 16:01
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Vraag het de politie

Topantwoord

hutch
door hutch - Nov 3, 2023 om 16:02
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nee, dit is een op een vuurwapen gelijkend voorwerp (ondanks die kleur) en valt derhalve onder de Wet Wapens en Munitie.

Waarschijnlijk ontvangt u het niet eens, daar het door de douane wel onderschept zal worden.
Dus, begin er maar niet aan. Scheelt u geld en ergernis.

Topantwoord

ju
door juliomariner - Nov 3, 2023 om 16:02
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Aangezien het ding behoorlijk echt lijkt vermoed ik dat de douane het tegen houd. Er is dan ook kans dat u een boeye krijgt voor het importeren van illegale goederen
Zie net dat Hutch mij voor was

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Nov 3, 2023 om 16:04
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Voor zover mij bekend: Als een namaak wapen dusdanig veel gelijkenis vertoont èn daardoor in geval van zichtbaar vanaf buiten of buiten kan dat betekenen dat de politie het voor een echt wapen aanziet en dus gericht zou kunnen schieten.

Ik zelf zou dit NIET in huis halen, kinderen kunnen er altijd (al of niet per ongeluk) buiten mee spelen .........

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - Nov 3, 2023 om 16:56
519 Antwoorden / Vragen

Staat er een CE marketing op?
Dit zegt de politie erover.

@H
door @HENK@ Nov 3, 2023 om 17:23
159 Antwoorden / 1 Vragen

een Chinese CE markering heeft geen enkele waarde, ze zetten het op bijna alles en bij navraag heet het dan China Export .......

Mabelle
door Mabelle Nov 4, 2023 om 02:25
427 Antwoorden / 1 Vragen

China Export, dat dus inderdaad.

Franske1958
door Franske1958 - Nov 3, 2023 om 17:17
428 Antwoorden / 2 Vragen

"Staat er een CE marketing op?"
Op spullen uit China staat vrijwel altijd "CE" op
Maar bij spullen uit China wil dat zegen Chinese Export.
Kijk  HIER   voor alle info.

@H
door @HENK@ - Nov 3, 2023 om 17:25
159 Antwoorden / 1 Vragen

mij lijkt dat wanneer je zelf al zo erg twijfelt je het gewoon beter niet kan doen, er zijn genoeg spellen om kinderen te vermaken zonder gelijk in wapentuig te moeten denken!

ro
door ronny530 - Nov 4, 2023 om 09:40
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Binnenshuis mag een nepwapen want dat is het wel gebruikt worden omdat een nepwapen onder speelgoed valt en vrij te koop is.
Het is aan u om te bepalen om zoiets aan te schaffen maar ook ik raad het af want het gaat al snel te ver door het nepwapen in de tuin te gebruiken en dat mag dan weer niet omdat buren er van kunnen schrikken en de politie inschakelen.

ju
door juliomariner Nov 4, 2023 om 16:53
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Op echte wspens lijkende nepwapens invoeren is ook verboden.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 4, 2023 om 13:51
541 Antwoorden / Vragen

Het feit dat een nepwapen ergens op de wereld (China, Duitsland of Rusland bijv.) als speelgoed te koop is zorgt natuurlijk niet voor een vrijbrief voor Nederland.

pr
door prikker Nov 6, 2023 om 12:51
15 Antwoorden / 1 Vragen

Precies we leven tenslotte niet in een vrije samenleving hier in Nederland.

Ozymandias
door Ozymandias Nov 6, 2023 om 14:31
167 Antwoorden / Vragen

Belachelijke reactie waarmee je alleen maar aantoont geen greintje besef te hebben hoeveel vrijheid je hier hebt.

Waaronder de vrijheid om je veilig te voelen.

mi
door miennaamishaaz - Nov 4, 2023 om 17:58
725 Antwoorden / 1 Vragen

In principe zou je dit exacte model niet mogen bezitten.

veel spelgoedgeweren moeten namelijk die KNALORANJE nozzle hebben, omdat het er anders als een echt wapen uit ziet/kan zien.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 6, 2023 om 11:25
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Leonenfoske,

Het antwoord op uw vraag is simpel: nee

Het lijkt te veel op een echt wapen ondanks de kleur.

marita5
door marita5 - Nov 6, 2023 om 11:38
11519 Antwoorden / 15 Vragen
mo
door mof - Nov 6, 2023 om 12:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vermoed van niet. Dit lijkt te veel op een echt pistool. Beetje zwarte verf dan zou ik het als leek niet zo kunnen onderscheiden. U mag het wel bestelklen maar ws niet in bezit hebben.

pr
door prikker - Nov 6, 2023 om 12:50
15 Antwoorden / 1 Vragen

Nederland is krankzinnig geworden als we ons dit soort dingen afvragen....

Het is SPEELGOED !!!

mahadma
door mahadma Nov 6, 2023 om 13:10
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Als dat SPEELGOED erg lijkt op een echte zal de politie ook met ECHTE kogels schieten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 6, 2023 om 13:28
1767 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Prikker,

Met zo'n speelgoedwapen kun je een overval plegen.

Bij twijfel mag een agent op je schieten.

Zie de link van Marita hierboven.

Ozymandias
door Ozymandias Nov 6, 2023 om 14:32
167 Antwoorden / Vragen

Wij zijn niet krankzinnig. Jij bent gewoon heel erg naief en hebt er helemaal niet goed over nagedacht.

1paul
door 1paul - Nov 6, 2023 om 14:39
3155 Antwoorden / 0 Vragen

als een wapen echt lijkt is het verboden, ook als het speelgoed is.

RonnyVlastuin
door RonnyVlastuin - Nov 7, 2023 om 15:48
5 Antwoorden / Vragen

In Nederland mag je geen speelgoedpistolen bezitten die op echte vuurwapens lijken.
Ze moeten voorzien zijn van een oranje dop of een andere duidelijke markering waaruit blijkt dat het een speelgoedwapen is.

Uitgesloten zijn airsoftwapens, maar om die te bezitten moet je lid zijn van de airsoft vereniging.