jj
door jjhensens Feb 2, 2024 om 13:41
Winkels & webshops

Opgelicht

Wie is ook opgelicht door Famoda, een webshop? Ondanks vele mail over en weer krijg ik geen zinnig contact met deze malafide shop.
Geen bestelling ontvangen, ondanks herhaaldelijke belofte geld terug te storten NIETS

1224 8 Rapporteer

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Feb 2, 2024 om 13:43
856 Antwoorden / 3 Vragen

Dropshipper... foetsie je geld.

sira
door sira - Feb 2, 2024 om 13:49
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik denk niet dat u bent opgelicht, maar ik weet wel zeker dat u alle waarschuwingen de afgelopen 7 à 8 jaren heeft gemist.

Ik verwacht dat u Famoda op Facebook heeft gevonden. Dat komt ook dagelijks voorbij, koop niets!!! bij adverteerders op Facebook.

U heeft gewoon bij een dropshipper besteld, ook wel zolderkamerhobbyist genoemd. De prijs die u heeft betaald is veel te hoog, want de spullen komen bij AliExpress vandaan. Volgende keer gewoon op de site van AliExpress bestellen.

U geeft niet aan wanneer u heeft besteld, maar aangezien de goederen uit China moeten komen, kan het 4 tot 6 weken duren. Dus nog even geduld.

Iets meer het echte nieuws volgen en iets minder Facebook.

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2024 om 13:50
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker verzuimd eerst naar klachten Famoda te zoeken. U had net zo goed uw raam open kunnen doen en het geld naar buiten gooien, was het ook weggegooid. (En misschien terecht gekomen die het nodig had).

ju
door juliomariner - Feb 2, 2024 om 13:51
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon even nieuwsgierig, wat heeft u doen besluiten hier te kopen?
omdat alles met korting verkocht wordt?
Omdat de ondernemer in Hong Kong zit?
Omdat u alleen contact met hun kunt opnemen via een contactformulier of e-mail?
Omdat er geen kvk nummer op de site staat?
Omdat de levertijd na verwerking van de opdracht 7 tot 15 dagen is.

Bovenstaand zijn allemaal rode vlaggen die u niet hebt opgemerkt.

U hebt dus gewoon bij een chinese webshop of dropshipper gekocht. Ze zitten dus ook niet in Amsterdam wat hun site naam wel suggereerd.
Hun Duitse site heet Famoda Berlin.

Google maar eens op dropshipper of malfide chinese webshop dan gaat er een wereld voor u open.
Terugbetaling kunt u rustig vergeten. Zie het als leergeld en check een websop voor u er een bestelling plaatst.
En vertrouw een webshop op Facebook nooit. 99,9% zijn dropshippers of chinese sites.

sira
door sira Feb 2, 2024 om 13:53
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Laat me raden:
omdat alles met korting verkocht wordt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2024 om 15:11
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas zijn als hiervoor al gezegd alle al eerdere waarschuwingen en kan ik Ik  hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.etc.die u klaarblijkelijk heeft gemist:

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/politie-waarschuwt-voor-reeks-malafide-webshops?utm_source=20220422_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa

https://www.jpr.nl/actueel/kopen-bij-een-buitenlandse-webshop

Zie ook dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_m

Zie verder ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl  waar u ook melding kunt doen

Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

marita5
door marita5 - Feb 3, 2024 om 09:42
11519 Antwoorden / 15 Vragen
sira
door sira Feb 3, 2024 om 12:02
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Spijtig dat u bij uw vorige vraag de antwoorden niet heeft gelezen
Dan vrees ik dat ze ook nu niet gelezen worden en is het wachten op de volgende vraag.

Maar we kunnen wel concluderen dat de vraagsteller geen ezel is ;-))

hutch
door hutch - Feb 3, 2024 om 11:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Tja heer Jakob, u heeft een jaar geleden ook al lesgeld betaald m.b.t. een malafide verkoopsite.

Hoe vaak trapt u er nog in, voordat u door hebt, dat dergelijke websites absoluut onbetrouwbaar zijn.
Bestelt u dan nog steeds bij dergelijk sites, is het uw eigen schuld en..... houdt (ook) u dergelijke sites in de lucht.
Zij danken namelijk hun bestaansrecht aan 'kopers' die niet goed opletten.

Voor de rest: lees (wéér) eens alle antwoorden goed en klik op de daar vermelde linkjes.

Hopelijk niet tot volgend jaar met een soortgelijke vraag..........