ja
door janver Mar 21, 2024 om 09:02
Winkels & webshops

Wie er verantwoordelijk als een pakket niet bezorgd word?

Ik heb een bestelling geplaatst maar DPD levert de bestelling niet doordat er iets fout is gegaan met het adres. Inmiddels is dit via de leverancier gewijzigd. Pakket zou bij DPD staan maar na ruim een week hebben wij het nog steeds niet. Wie is hier verantwoordelijk, mijn inziens de leverancier maar die wijst naar de bezorgfirma. Overigens is DPD een hele slechte bezorgfirma, al meerdere malen problemen mee gehad. 


Kan ik mijn geld terug eisen bij de leverancier?  



vriendelijk groet
Jan Verkerke

2356 8 Rapporteer
sira
door sira - Mar 21, 2024 om 09:04
2348 Antwoorden / 24 Vragen
3

De verzender is verantwoordelijk. Die moet in conclaaf met DPD.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2024 om 09:05
16861 Antwoorden / 202 Vragen
3

de verzender is verantwoordelijk voor juiste verzending en bezorging en indien dat niet goed gebeurt is het de verzender die de dienst die door hen is ingeschakeld aanspreken en verantwoordelijk stellen. Zo u al wel betaald ziou hebben heeft u uiteraard reecht op uw geld terug indien bezorging toch achterwege blijft. In dat geval kunt u de leverancier in gebreke stellen en zie dan: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en geef in uw brief aan dat u levering vordert binnen (stel) 14 dagen en indien dat niet het geval is u al uw rechten voorbehoudt inzake het retourontvangen van het betaalde.Is de leverancier aangesloten bij bij bij. thuiswinkel.org, da is dit ook nog een optie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel/

ju
door juliomariner - Mar 21, 2024 om 09:07
1329 Antwoorden / 2 Vragen
0

De verzender is altijd verantwoordelijk. U hebt dus recht op uw geld terug of verzender moet nogmaals versturen.
U hebt niets met DPD te maken.
Ik heb ervaring met meerdere bezorgfirma's en DPD staat bij mij met grote voorsprong op nr.1 qua slechtste pakketbezorgers. Wat een drama firma is dat.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 21, 2024 om 09:08
857 Antwoorden / 3 Vragen
1

Je hebt het correct. De leverancier is verantwoordelijk voor het verzenden van het pakket. Hij heeft een overeenkomst met DPD en jij alleen met de leverancier. Hij moet dus DPD manen om het pakket bij je af te geven. Jij kunt je geld bij de leverancier terugeisen. 

Doe dit door het sturen van een e-mail, liefst ook nog een brief per reguliere post en aangetekend met handtekening voor ontvangst waarin je hem maant dat hij 10 dagen de tijd heeft o het pakket bij jou te laten bezorgen en als dat niet gebeurt binnen die termijn jij tot ontbinding van de overeenkomst met hem over gaat en je je geld terug wilt.

Je opmerking over DPD snijdt geen hout en is dus onnodig.

bo
door boze_klant - Mar 21, 2024 om 13:52
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Je kunt alleen maar verhaal doen bij de Afzender! Die zullen een onderzoek moeten verrichten waar de (uw) bestelling is gebleven. Dat zullen ze doen door DPD verantwoordelijk te stellen, heb net een soortgelijk iets meegemaakt met een dure zending die (niet) door UPS geleverd zou zijn!

el
door elsvanheusden - Mar 22, 2024 om 12:37
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik woon in een seniorenflat. Ik heb ook vaak problemen met bezorgen van pakketjes. Ze kunnen ons nummer nooit vinden. Er wordt zomaar ergens gebeld en het pakketje wordt de hal ingesmeten. 
Verschillende klachten ingediend. Er is geen verbetering. Ik ben al bang als ik iets bestel. Het bedrijf waar ik bestel doet er niks aan, moet bij de bezorgdienst zijn.

rj
door rjw Mar 22, 2024 om 14:57
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Dat bedrijf, zoals hierboven overal aangegeven, heeft geen gelijk. Zij zijn verantwoordelijk.

mo
door mof - Mar 23, 2024 om 10:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Leverancier, tenzij u zelf voor DPD heeft gekozen waar de leverancier een andere optie aanbood. Of wanneer het normaalgesproken alleen kan worden afgehaald en voor u een uitzondering wordt gemaakt.

1paul
door 1paul - Mar 24, 2024 om 08:37
3156 Antwoorden / 0 Vragen
0

degene die het adres verkeerd doorgegeven heeft is verantwoordelijk, dus als u verkeerde adres doorgaf bij bestellen bent u dat zette de firma verkeerd adres neer op pakket is het die firma!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

kl
kl.beens - May 2, 2024 om 11:57
Winkels & webshops

Hoe kan ik On that ass bereiken?

Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer