Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

weissman
weissman - 06-06-2014 12:46:33
Geldzaken & Recht

Wat te doen bij een onterechte bekeuring

In groningen hebben ze het licht ook nog niet gezien. heb daar op 29 april om 15.35 mijn auto geparkeerd en betaald via een android app (parkmobile). enkele minuten later heeft zo'n boa een bon onder mijn ruitenwisser gestoken. belastbaar feit "ticket niet (juist) aangebracht". telefonisch en schriftelijk herhaaldelijk geklaagd. ook bewijs meegestuurd dat ik mij keurig via de app heb aangemeld en afgemeld.
het lijkt wel of de boa om de hoek heeft staan wachten en toen hij mij niet naar de automaat zag lopen, meteen maar een bon heeft gegenereerd.
gemeente groningen weigert verder hierop in te gaan, stuurt alleen een ontvangstbevestiging met de melding dat ze hopen hier voor het eind van het jaar op terug te komen terwijl voor dit soort klachten een wettelijke termijn van 6 weken of 12 weken geld, en alleen uitstel mogelijk is op grond van bijzondere omstandigheden (opvragen van gegevens).
met vervolgens een acceptgiro die "direct na ontvangst" moet worden voldaan. er is echter al op de 29e april aan de betalingsverplichting voldaan.