Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
peterkeller - 02-01-2015 17:36:52
Garantie & Verzekeringen

Waarom meer betalen dan eigen risico?

@lekkerisdat
een kort vraagje van uw kant, mijn antwoord heb ik toch geprobeerd kort te houden!

@roosje65 een kolfje naar mijn hand, mijn antwoord had ik écht al opgesteld voordat uw antwoord verscheen. dat bedoel ik nou met wat ik bedoel!

laat ik het voorzichtig zeggen. miljoenen landgenoten bellen dus wél. en vaak dus 800 of 900 nummers en de kostenteller telt rustig door.

maar wat is nou regelmatig het nuttig netto rendement als je belt? zoals nu moet je een half of heel uur wachten tot je er doorheen komt. zonde van je tijd en je zit jezelf op te vreten, dat je er maar niet doorheen komt. en maar verveeld met je pen tikken op je bureau.

vervolgens krijg je iemand aan de lijn die er écht helemaal niets van snapt, met ook nog eens in zijn gedachten dat er (nu) nog 1500 wachtenden na u zijn. en dat praat nou niet lekker. ik kan mij overigens niet meer herinneren ooit iemand van een bedrijf aan de lijn te hebben gehad, over welk onderwerp dan ook, die snel een antwoord gaf op mijn vraag. dan zeggen ze dus ook, dat ze het uitzoeken en vervolgens hoor je nooit meer wat.

buiten dat, vaak is de vraag toch even wat ingewikkeld, waar je redelijkerwijs niet zo maar een antwoord op kunt verwachten. moet dan even uitgezocht worden.

dan is het (in mijn optiek) veel makkelijker, goedkoper en zekerder om je vraag even te mailen. je kunt je vraag ook veel duidelijker en rustiger verwoorden, wat je nou precies wilt weten. na een paar dagen krijg je vanzelf het (juiste?) antwoord op je vraag. en dan ligt alles ook nog eens gelijk vast in je postbus.

en op internet kan je meestentijds ook veel beter je vraag al beantwoord krijgen. de “mens” voegt in die gevallen vaak weinig waarde toe.

“die mensch” kan nou eenmaal geen 138 ordners met brochures in zijn hoofd opslaan om die vervolgens luid en duidelijk via de telefoon aan u uit te leggen, op een zodanige manier, dat u die 138 brochures ook nog na 3 minuten kunt begrijpen. voor deze 138 brochures hebben we natuurlijk internet om die te besnuffelen, wanneer het u zélf uitkomt, en zonder een uur in de wacht te staan.

even chargeren natuurlijk, maar het werkt (althans voor mij) wel zo in de praktijk en je hebt er zelf veel meer aan. maar natuurlijk bel ik best wel eens als ik het op internet niet kan vinden en de vraag redelijk simpel is voor “die mensch”.

nog een tipje waar veel mensen niet aan denken. kijk eens met enige regelmaat bij je instellingen of nog steeds alleen de beste zoekmachine van google paraat staat. soms heeft “brandhout” zich er zelf bijgevoegd, waardoor effectief zoeken tamelijk danig verstoord kan worden. die kan je dan beter verwijderen, zodat je alles met google kunt vinden wat er ook moet zijn.

om in dit kader in termen van johan cruijff te spreken over zoeken op internet, maar wat ik wél zelf bedacht heb (en ik bedenk anders nooit wat!):

wat er is, en bestaat op internet, kun je altijd vinden. wat er niet is, en ook niet bestaat, kan je nooit op internet vinden.