Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita567
marita567 - 24-01-2016 08:43:19
Winkels & Webshops

Mag webwinkel kosten rekenen voor betaling met ideal

Hier nog meer informatie ,


ja, een ondernemer mag kosten voor het gebruik van een betaalmiddel in rekening brengen bij de consument. hetzelfde geldt voor de kosten die hij maakt voor telefonisch contact met de klantenservice. hiervoor gelden de volgende regels:


kosten voor het gebruik van een betaalmiddel

betalen kan op verschillende manieren. de kosten daarvan kunnen verschillen. de ondernemer mag een vergoeding vragen voor het gebruik van bepaalde betaalmiddelen. bijvoorbeeld bij betaling via ideal, paypal, creditcard of overschrijving per bank. de ondernemer mag alleen de daadwerkelijke kosten doorberekenen aan de consument. de daadwerkelijke kosten zijn de kosten die de ondernemer zelf betaalt aan de betaaldienstverlener. bijvoorbeeld aan de bank.


algemene bedrijfskosten, zoals kosten voor fraudebestrijding en kosten voor de installatie en onderhoud van betaalapparatuur vallen niet onder daadwerkelijke kosten. dat geldt ook voor vergoedingen die soms in rekening worden gebracht, zoals administratiekosten of boekingskosten. deze kosten mogen dus niet berekend worden onder de noemer ‘kosten voor het gebruik van een betaalmiddel of ‘kosten voor gebruik van de klantenservice’

bron :www.acm.nl