Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Maarten4791 - 10-02-2016 23:22:07
Geldzaken & Recht

Geschil factuur aannemer

Dag allen,

bedankt voor de reacties. het is me inmiddels duidelijk dat het niet duidelijk op laten tekenen van werkzaamheden en het niet komen tot duidelijke, getekende overeenkomsten een slechte manier van zaken doen is. ik heb de aannemer inmiddels een mail gestuurd met uitleg waarom ik de extra gefactureerde kosten niet zal betalen. verder heb ik advies ingewonnen over de schade aan de lichtkoepel bij de leverancier. de kosten voor een nieuwe 'schil' (advies betrof het vervangen van de gehele schil) heb ik eveneens afgetrokken van het bedrag dat ik inmiddels heb overgemaakt. de aannemer heeft gereageerd met de boodschap dat hij een incassobureau zal inschakelen en dat de kosten die daarmee gepaard gaan voor mijn rekening zijn. ook geeft hij aan een nieuwe rekening te zullen sturen m.b.t. extra werkzaamheden die hij zou hebben uitgevoerd maar nog niet eerder in rekening heeft gebracht. naar aanleiding van het antwoord van mw. doomernik maak ik me inmiddels wel wat zorgen. het bedrag voor de extra kosten die de aannemer in rekening brengt is nooit eerder op papier gezet en nooit eerder door hem genoemd. ik had het bedrag dat hij rekent nooit gezien of gehoord, en heb er dus ook nooit mee kunnen instemmen. dat geeft toch geen bestaansrecht aan het in rekening brengen van deze kosten? ik zou het erg wrang vinden wanneer ik dan toch deze kosten verschuldigd zou zijn. ik weet dat ik de situatie zelf heb gecreerd en dit zal me ook nooit meer overkomen, maar toch... een aannemer zou zo wel erg gemakkelijk iets kunnen bieden (meer werk voor een zelfde offertebedrag beloven) en dan toch aan het langste end trekken als hij het alsnog factureert.. erg frustrerend, vooral omdat alles tot deze rekening in goed overleg is gegaan. moet ik dan ook elke stroopwafel en kop koffie bij hem gaan terug vorderen?