Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hakkelaar - 14-02-2016 14:30:34
Geldzaken & Recht

Kado bij tijdschrift

Jurist hier. u kunt inderdaad nakoming vorderen van het contract mét het specifieke cadeau (art. 3:296 bw). domweg iets niet meer op voorraad hebben ontslaat niet van de verplichting datgene te leveren. dat zou wel heel makkelijk worden. men kan er immers simpelweg voor kan kíezen iets niet meer te bestellen bij de leverancier. indien u het cadeau elders kunt vinden, kunt u hen daarop wijzen. in beginsel zijn zij dan verplicht dat cadeau daar aan te schaffen en aan u te leveren, óók als dat voor hen enigszins onvoordelig uitpakt.

dat het cadeau overigens door hun wordt bestempeld als 'gratis' doet aan het bovenstaande niks af. de consumenten wordt geacht eventuele 'cadeaus' in zijn aankoopbeslissing te betrekken.

ik zie overigens dat iemand hier het 'netjes' vindt dat ze u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen. in de door u beschreven situatie is ontbinding echter domweg uw goed recht! steeds vaker zie ik dat bedrijven die zich normaal gedragen of simpelweg aan het (consumenten)recht houden onterecht direct een veer in hun * krijgen. 'netjes' zou zijn als ze zelf actief op zoek gaan naar het specifieke cadeau. ook de opmerking dat ze het al verzonden hebben nadat u ging bellen acht ik zeer twijfelachtig. uit de statistieken van postnl blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt.