Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ms
Ms Leonie - 18-05-2016 17:41:00
Garantie & Verzekeringen

Reigerdael

Brief van reigerdael mbt beheer polissen


1 dag geleden

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2" target="_blank">verzekeringen
https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html#comments" target="_blank">21 reacties
483 weergaven











https://forum.reaal.nl/members/pieterposthumus-1982" target="_blank">pieterposthumus

(on)bekende
2 reacties


ik heb een brief gekregen van reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. waar slaat dit op ? ik heb hier niet om gevraagd.
gaarne zsm uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
mvgr.
p.a.posthumus
icon

beste antwoord van brendan 17 mei 2016, 13:33


hoi leonie en pieter,

we begrijpen dat de brief van reigerdael voor gefronste wenkbrauwen zorgt. we zullen hieronder proberen uit te leggen waarvoor de brief bedoelt is.

brief
in de brief die reigerdael jullie gestuurd heeft staat waarom reigerdael deze kosten rekent en wat jij van reigerdael mag verwachten. het aanbieden van een dergelijk nazorg of service-abonnement is toegestaan. dit betekent overigens niet dat jullie deze kosten ook daadwerkelijk hoeven te betalen.

betalen nota?
je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van reigerdael. in het laatste geval blijf je wel op agentschap van reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.

meer informatie
voor meer informatie over de brief willen we je vragen https://www.reigerdaelverzekeringen.nl/pagina/contact-en-informatie-reigerdael/17/" target="_blank">contact op te nemen met reigerdael. ook als je hier bezwaar tegen wilt maken. kom je er niet uit met reigerdael, dan helpen wij je graag verder.

hopelijk zijn jullie vragen en zorgen zo weggenomen. zo niet, dan horen wij dat uiteraard graag.

fijne dag nog.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873?postid=3238" target="_blank">bekijk origineel



https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="ik heb een brief gekregen van reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. waar slaat dit op ? ik heb hier niet om gevraagd.
gaarne zsm uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
mvgr.
p.a.posthumus" data-rel="pieterposthumus">plaats reactie

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank"> delen





21 reacties



oudste eerst












https://forum.reaal.nl/members/leonie-1983" target="_blank">leonie

bezoeker
8 reacties

1 dag geleden




pieterposthumus schreef:

ik heb een brief gekregen van reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. waar slaat dit op ? ik heb hier niet om gevraagd.
gaarne zsm uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
mvgr.
p.a.posthumus




ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
inderdaad: waar slaat dat op??
mijn polissen zijn premievrij en daarin zitten de kosten verwerkt welke reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.

als reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van reaal krijgen, zou reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.

ook bij omroep max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="
pieterposthumus
ik heb een brief gekregen van reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. waar slaat dit op ? ik heb hier niet om gevraagd.
gaarne zsm uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
mvgr.
p.a.posthumus

ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
inderdaad: waar slaat dat op??
mijn polissen zijn premievrij en daarin zitten de kosten verwerkt welke reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.

als reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van reaal krijgen, zou reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.

ook bij omroep max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.:(" data-rel="leonie">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/pieterposthumus-1982" target="_blank">pieterposthumus

auteur
(on)bekende
2 reacties

1 dag geleden



op deze manier wordt je voor kosten geplaatst waar je zelf geen enkele invloed hebt.
kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal.



https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="op deze manier wordt je voor kosten geplaatst waar je zelf geen enkele invloed hebt.
kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal.
:@" data-rel="pieterposthumus">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/pieterposthumus-1982" target="_blank">pieterposthumus

auteur
(on)bekende
2 reacties

1 dag geleden




leonie schreef:
pieterposthumus schreef:

ik heb een brief gekregen van reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. waar slaat dit op ? ik heb hier niet om gevraagd.
gaarne zsm uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
mvgr.
p.a.posthumus




ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
inderdaad: waar slaat dat op??
mijn polissen zijn premievrij en daarin zitten de kosten verwerkt welke reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.

als reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van reaal krijgen, zou reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.

ook bij omroep max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.


op deze manier wordt je voor kosten geplaatst waar je zelf geen enkele invloed hebt.
kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="
leonie
[quote=pieterposthumus]ik heb een brief gekregen van reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. waar slaat dit op ? ik heb hier niet om gevraagd.
gaarne zsm uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
mvgr.
p.a.posthumus

ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
inderdaad: waar slaat dat op??
mijn polissen zijn premievrij en daarin zitten de kosten verwerkt welke reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.

als reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van reaal krijgen, zou reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.

ook bij omroep max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.:([/quote]

op deze manier wordt je voor kosten geplaatst waar je zelf geen enkele invloed hebt.
kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal." data-rel="pieterposthumus">plaats reactie













https://forum.reaal.nl/members/brendan-1081" target="_blank">brendan

moderator
85 reacties

1 dag geleden



hoi leonie en pieter,

we begrijpen dat de brief van reigerdael voor gefronste wenkbrauwen zorgt. we zullen hieronder proberen uit te leggen waarvoor de brief bedoelt is.

brief
in de brief die reigerdael jullie gestuurd heeft staat waarom reigerdael deze kosten rekent en wat jij van reigerdael mag verwachten. het aanbieden van een dergelijk nazorg of service-abonnement is toegestaan. dit betekent overigens niet dat jullie deze kosten ook daadwerkelijk hoeven te betalen.

betalen nota?
je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van reigerdael. in het laatste geval blijf je wel op agentschap van reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.

meer informatie
voor meer informatie over de brief willen we je vragen https://www.reigerdaelverzekeringen.nl/pagina/contact-en-informatie-reigerdael/17/" target="_blank">contact op te nemen met reigerdael. ook als je hier bezwaar tegen wilt maken. kom je er niet uit met reigerdael, dan helpen wij je graag verder.

hopelijk zijn jullie vragen en zorgen zo weggenomen. zo niet, dan horen wij dat uiteraard graag.

fijne dag nog.

team wecare

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="hoi leonie en pieter,

we begrijpen dat de brief van reigerdael voor gefronste wenkbrauwen zorgt. we zullen hieronder proberen uit te leggen waarvoor de brief bedoelt is.

brief
in de brief die reigerdael jullie gestuurd heeft staat waarom reigerdael deze kosten rekent en wat jij van reigerdael mag verwachten. het aanbieden van een dergelijk nazorg of service-abonnement is toegestaan. dit betekent overigens niet dat jullie deze kosten ook daadwerkelijk hoeven te betalen.

betalen nota?
je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van reigerdael. in het laatste geval blijf je wel op agentschap van reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.

meer informatie
voor meer informatie over de brief willen we je vragen https://www.reigerdaelverzekeringen.nl/pagina/contact-en-informatie-reigerdael/17/ contact op te nemen met reigerdael. ook als je hier bezwaar tegen wilt maken. kom je er niet uit met reigerdael, dan helpen wij je graag verder.

hopelijk zijn jullie vragen en zorgen zo weggenomen. zo niet, dan horen wij dat uiteraard graag.

fijne dag nog." data-rel="brendan">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/leonie-1983" target="_blank">leonie

bezoeker
8 reacties

1 dag geleden



"betalen nota?
je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van reigerdael. in het laatste geval blijf je wel op agentschap van reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.".
1. ik zie geen reden om te betalen aan reigerdael.
2. die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
3. waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
4. als ik een vraag heb aan reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
5. als ik aangeef niets met reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
6. wie heeft nu mijn polissen (fysiek). ikzelf toch!? dan beheer ik die toch ook zelf.

het geeft mij een heel naar gevoel om op deze manier benaderd te worden over twee polisjes die samen amper € 1000 waard zijn.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta=""betalen nota?
je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van reigerdael. in het laatste geval blijf je wel op agentschap van reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.".
1. ik zie geen reden om te betalen aan reigerdael.
2. die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
3. waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
4. als ik een vraag heb aan reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
5. als ik aangeef niets met reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
6. wie heeft nu mijn polissen (fysiek). ikzelf toch!? dan beheer ik die toch ook zelf.

het geeft mij een heel naar gevoel om op deze manier benaderd te worden over twee polisjes die samen amper € 1000 waard zijn." data-rel="leonie">plaats reactie













https://forum.reaal.nl/members/brendan-1081" target="_blank">brendan

moderator
85 reacties

1 dag geleden



hi leonie,

het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. onze excuses daarvoor! en we snappen je ook zeker. we zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.

1. ik zie geen reden om te betalen aan reigerdael.
dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
daar kunnen verschillende redenen voor zijn. maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. als ik een vraag heb aan reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. als ik aangeef niets met reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. wie heeft nu mijn polissen (fysiek). ikzelf toch!? dan beheer ik die toch ook zelf.
hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.

is het zo duidelijker voor je? zo niet horen we dat graag.

team wecare

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="hi leonie,

het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. onze excuses daarvoor! en we snappen je ook zeker. we zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.

1. ik zie geen reden om te betalen aan reigerdael.
dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
daar kunnen verschillende redenen voor zijn. maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. als ik een vraag heb aan reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. als ik aangeef niets met reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. wie heeft nu mijn polissen (fysiek). ikzelf toch!? dan beheer ik die toch ook zelf.
hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.

is het zo duidelijker voor je? zo niet horen we dat graag." data-rel="brendan">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/leonie-1983" target="_blank">leonie

bezoeker
8 reacties

1 dag geleden




brendan schreef:

hi leonie,

het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. onze excuses daarvoor! en we snappen je ook zeker. we zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.

1. ik zie geen reden om te betalen aan reigerdael.
dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
daar kunnen verschillende redenen voor zijn. maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. als ik een vraag heb aan reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. als ik aangeef niets met reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. wie heeft nu mijn polissen (fysiek). ikzelf toch!? dan beheer ik die toch ook zelf.
hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.

is het zo duidelijker voor je? zo niet horen we dat graag.




==============================

nog een vraag:
begrijp ik het goed, als ik stel dat bij het niet aangaan van dat zogenaamde service-abonnement, bij verzoek om uitbetaling wegens overlijden (onbekende!!!) kosten in rekening gebracht zullen worden ??? want dat is dan een verleende service! zo ja, hoe gaat die dan berekend worden ?


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="
brendan
hi leonie,

het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. onze excuses daarvoor! en we snappen je ook zeker. we zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.

1. ik zie geen reden om te betalen aan reigerdael.
dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
daar kunnen verschillende redenen voor zijn. maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. als ik een vraag heb aan reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. als ik aangeef niets met reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. wie heeft nu mijn polissen (fysiek). ikzelf toch!? dan beheer ik die toch ook zelf.
hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.

is het zo duidelijker voor je? zo niet horen we dat graag.

==============================

nog een vraag:
begrijp ik het goed, als ik stel dat bij het niet aangaan van dat zogenaamde service-abonnement, bij verzoek om uitbetaling wegens overlijden (onbekende!!!) kosten in rekening gebracht zullen worden ??? want dat is dan een verleende service! zo ja, hoe gaat die dan berekend worden ?" data-rel="leonie">plaats reactie













https://forum.reaal.nl/members/brendan-1081" target="_blank">brendan

moderator
85 reacties

1 dag geleden



hi leonie,

als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.

weet je zo voldoende?

team wecare

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="hi leonie,

als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.

weet je zo voldoende?" data-rel="brendan">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/leonie-1983" target="_blank">leonie

bezoeker
8 reacties

1 dag geleden




brendan schreef:

hi leonie,

als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.

weet je zo voldoende?





hartelijk dank!
dan zal ik dat gegeven nadrukkelijk vermelden in mijn uitvaartinfo checklist.
voor nu weet ik voldoende.

hopelijk hebben anderen iets opgestoken hiermee en weten ook zij nu dat zij niet verplicht zijn om in te gaan op het aanbod van reigerdael. hoewel hun schrijven erg dwingend overkomt en als een niet te vermijden kostenpost, niet nu, dan toch later.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="
brendan
hi leonie,

als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.

weet je zo voldoende?


hartelijk dank!
dan zal ik dat gegeven nadrukkelijk vermelden in mijn uitvaartinfo checklist.
voor nu weet ik voldoende.

hopelijk hebben anderen iets opgestoken hiermee en weten ook zij nu dat zij niet verplicht zijn om in te gaan op het aanbod van reigerdael. hoewel hun schrijven erg dwingend overkomt en als een niet te vermijden kostenpost, niet nu, dan toch later." data-rel="leonie">plaats reactie













https://forum.reaal.nl/members/brendan-1081" target="_blank">brendan

moderator
85 reacties

23 uur geleden



hi leonie,

geen dank hoor. en dat is inderdaad het handige van dit forum, andere klanten kunnen hier ook meelezen en krijgen zo misschien al direct antwoord op dezelfde vragen die jij had.

de brief is overigens goed bedoeld, helaas is dat bij jou niet zo overgekomen. dat is een puntje die we zeker zullen doorspelen.

we wensen je nog een fijne avond!

team wecare

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="hi leonie,

geen dank hoor. en dat is inderdaad het handige van dit forum, andere klanten kunnen hier ook meelezen en krijgen zo misschien al direct antwoord op dezelfde vragen die jij had.

de brief is overigens goed bedoeld, helaas is dat bij jou niet zo overgekomen. dat is een puntje die we zeker zullen doorspelen.

we wensen je nog een fijne avond!" data-rel="brendan">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/satje-1984" target="_blank">satje

(on)bekende
2 reacties

23 uur geleden



al het voorstaande gelezen te hebben, mijn hartelijke dank aan leonie en team wecare. heeft me verder geholpen. zou graag het telefoonnummer willen weten, indien nodig, waarmee we contact op kunnen nemen i.v.m. de uitkering bij een overlijden.
alvast bedankt


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="al het voorstaande gelezen te hebben, mijn hartelijke dank aan leonie en team wecare. heeft me verder geholpen. zou graag het telefoonnummer willen weten, indien nodig, waarmee we contact op kunnen nemen i.v.m. de uitkering bij een overlijden.
alvast bedankt" data-rel="satje">plaats reactie













https://forum.reaal.nl/members/tessas-309" target="_blank">tessas

moderator
393 reacties

21 uur geleden



leuk te horen dat leonie haar vraag en onze reactie jou verder hebben kunnen helpen, satje. op het moment dat de verzekerde overlijdt, kan contact worden opgenomen met onze klantenservice. onze collega's zijn te bereiken op 072 - 519 4000. het overlijden kan ook online gemeld worden https://www.reaal.nl/klantenservice/wijziging-doorgeven/melding-overlijden" target="_blank">via onze website.

team wecare

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="leuk te horen dat leonie haar vraag en onze reactie jou verder hebben kunnen helpen, satje. op het moment dat de verzekerde overlijdt, kan contact worden opgenomen met onze klantenservice. onze collega's zijn te bereiken op 072 - 519 4000. het overlijden kan ook online gemeld worden https://www.reaal.nl/klantenservice/wijziging-doorgeven/melding-overlijden via onze website." data-rel="tessas">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/satje-1984" target="_blank">satje

(on)bekende
2 reacties

21 uur geleden



dank je wel voor de snelle reactie!


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="dank je wel voor de snelle reactie!" data-rel="satje">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/birdie-1990" target="_blank">birdie

(on)bekende
4 reacties

16 uur geleden



ondanks alle geruststellende pogingen van wecare om een goede verklaring te geven op de brief, blijf ik met een vieze smaak in mijn mond zitten.
er wordt, zonder ook maar enige verklaring vooraf, met terugwerkende kracht tot 1 april 2016, gevraagd om jaarlijks maar 12,50 te dokken voor zgn. "belangrijke voordelen". wat dat ook moge zijn..
nu lees ik hier op het forum dat het zou gaan om "adviserende vragen" binnen een "service abonnement". wie bepaalt of een vraag adviserend of informatief is en wie stelt het bedrag vast dat moet worden betaald?
zou u er zelf niet van staan te kijken als u bij de bakker of in welke winkel dan ook voor een vraag zou moeten betalen als u niet eerst een abonnement heeft afgesloten?
ik vind het pure oplichterij dat je moet betalen voor een vraag aan een deskundige van de verzekering, die in mijn geval al heel lang premievrij is en waarbij het om een zeer laag bedrag gaat.
zelf heb ik al een klacht ingediend en ook de kwestie bij "kassa" onder de aandacht gebracht.
moeten we nu op onze knieën gaan liggen van dankbaarheid, omdat een overlijden "gratis" te melden is?


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="ondanks alle geruststellende pogingen van wecare om een goede verklaring te geven op de brief, blijf ik met een vieze smaak in mijn mond zitten.
er wordt, zonder ook maar enige verklaring vooraf, met terugwerkende kracht tot 1 april 2016, gevraagd om jaarlijks maar 12,50 te dokken voor zgn. "belangrijke voordelen". wat dat ook moge zijn..
nu lees ik hier op het forum dat het zou gaan om "adviserende vragen" binnen een "service abonnement". wie bepaalt of een vraag adviserend of informatief is en wie stelt het bedrag vast dat moet worden betaald?
zou u er zelf niet van staan te kijken als u bij de bakker of in welke winkel dan ook voor een vraag zou moeten betalen als u niet eerst een abonnement heeft afgesloten?
ik vind het pure oplichterij dat je moet betalen voor een vraag aan een deskundige van de verzekering, die in mijn geval al heel lang premievrij is en waarbij het om een zeer laag bedrag gaat.
zelf heb ik al een klacht ingediend en ook de kwestie bij "kassa" onder de aandacht gebracht.
moeten we nu op onze knieën gaan liggen van dankbaarheid, omdat een overlijden "gratis" te melden is?" data-rel="birdie">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/leonie-1983" target="_blank">leonie

bezoeker
8 reacties

9 uur geleden



helemaal eens met birdie!!

het team wecare heeft snel gehandeld maar er is veel kwaad bloed gezet.
deze brief zal nog heel wat stof doen opwaaien.

hoop alleen dat, vooral ouderen met een premievrije polis zoals ik en die helemaal niet om een advies verlegen zitten, er niet ingetrapt zijn en al betaald hebben!

de brief is misleidend, een kwalijke zaak vind ik.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="helemaal eens met birdie!!

het team wecare heeft snel gehandeld maar er is veel kwaad bloed gezet.
deze brief zal nog heel wat stof doen opwaaien.

hoop alleen dat, vooral ouderen met een premievrije polis zoals ik en die helemaal niet om een advies verlegen zitten, er niet ingetrapt zijn en al betaald hebben!

de brief is misleidend, een kwalijke zaak vind ik." data-rel="leonie">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/leonie-1983" target="_blank">leonie

bezoeker
8 reacties

8 uur geleden



nog even dit.
mijn gratis advies aan reaal en reigerdael:

jullie hadden die sollicitant van klaverblad nooit moeten aannemen!!!


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="nog even dit.
mijn gratis advies aan reaal en reigerdael:

jullie hadden die sollicitant van klaverblad nooit moeten aannemen!!!" data-rel="leonie">plaats reactie













https://forum.reaal.nl/members/monique-112" target="_blank">monique

moderator
60 reacties

4 uur geleden



beste birdie,

we begrijpen dat je de indruk hebt dat je verplicht bent te betalen. logisch dat je zo boos reageert. gelukkig kunnen we je melden dat het geen verplichting is.
om jouw en de onduidelijkheid bij anderen weg te nemen hebben we een topic geschreven, waarin we antwoord geven op de meest gestelde vragen.
https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/uitvaartbrief-reigerdael-876" target="_blank">https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/uitvaartbrief-reigerdael-876

brengt dit meer verheldering bij jou? als je nog vragen hebt: we horen het graag!
vragen over de service van reigerdael, daarvan moeten we je wel vragen contact met hen op te nemen.

en @leonie, bedankt voor je advies! we nemen het mee.

team wecare

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="beste birdie,

we begrijpen dat je de indruk hebt dat je verplicht bent te betalen. logisch dat je zo boos reageert. gelukkig kunnen we je melden dat het geen verplichting is.
om jouw en de onduidelijkheid bij anderen weg te nemen hebben we een topic geschreven, waarin we antwoord geven op de meest gestelde vragen.
https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/uitvaartbrief-reigerdael-876

brengt dit meer verheldering bij jou? als je nog vragen hebt: we horen het graag!
vragen over de service van reigerdael, daarvan moeten we je wel vragen contact met hen op te nemen.

en @leonie, bedankt voor je advies! we nemen het mee." data-rel="monique">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/birdie-1990" target="_blank">birdie

(on)bekende
4 reacties

2 uur geleden



het is en blijft uitermate treurig dat verzekerden voor advies moeten betalen bij reigerdael. lijkt me trouwens ook voor de maatschappij niet de juiste methode om nieuwe klanten te werven.
daarbij blijft het feit dat de brief van reigerdael erg dwingend is en er zeker niet over een "service-abonnement" wordt gesproken, maar over een abonnementsvorm. begrijpt u dan niet dat wanneer u in een winkel staat en advies vraagt aan een verkoper dit geheel gratis is en dat we er gek van op zullen kijken als we er een abonnement voor af moeten sluiten om er achter te komen weke stukje vlees of wat dan ook het beste in ons menu past?
overigens begrijp ik nog steeds niet waarom dit zgn. abonnement met terugwerkende kracht tot 1 april in moet gaan. m.i. betekent dit een maandje extra winst voor de maatschappij en voor de verzekerden brute pech, omdat ze dan niet meer kosteloos tijdig de verzekering kunnen opzeggen.
over het verschil tussen "adviserende" en "informatieve" vragen is niets te vinden op de site; hetzelfde geldt voor de tarieven, die angstig en stilzwijgend worden verzwegen. ik hou mijn hart vast wat een simpele adreswijziging niet gaat kosten.
nee, het moge duidelijk zijn, dat reigerdael aan deze schandalige eenzijdige actie zoveel mogelijk geld wil verdienen en het belang van de verzekerden niet langer meer telt.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="het is en blijft uitermate treurig dat verzekerden voor advies moeten betalen bij reigerdael. lijkt me trouwens ook voor de maatschappij niet de juiste methode om nieuwe klanten te werven.
daarbij blijft het feit dat de brief van reigerdael erg dwingend is en er zeker niet over een "service-abonnement" wordt gesproken, maar over een abonnementsvorm. begrijpt u dan niet dat wanneer u in een winkel staat en advies vraagt aan een verkoper dit geheel gratis is en dat we er gek van op zullen kijken als we er een abonnement voor af moeten sluiten om er achter te komen weke stukje vlees of wat dan ook het beste in ons menu past?
overigens begrijp ik nog steeds niet waarom dit zgn. abonnement met terugwerkende kracht tot 1 april in moet gaan. m.i. betekent dit een maandje extra winst voor de maatschappij en voor de verzekerden brute pech, omdat ze dan niet meer kosteloos tijdig de verzekering kunnen opzeggen.
over het verschil tussen "adviserende" en "informatieve" vragen is niets te vinden op de site; hetzelfde geldt voor de tarieven, die angstig en stilzwijgend worden verzwegen. ik hou mijn hart vast wat een simpele adreswijziging niet gaat kosten.
nee, het moge duidelijk zijn, dat reigerdael aan deze schandalige eenzijdige actie zoveel mogelijk geld wil verdienen en het belang van de verzekerden niet langer meer telt." data-rel="birdie">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/birdie-1990" target="_blank">birdie

(on)bekende
4 reacties

2 uur geleden



ja... het is heel triest leonie. zelf behoor ik ook tot de ouderen, de kleine polis is door mij al heel lang geleden afbetaald en helaas ben ik niet in het bezit van de originele polis.
uiteraard wil ik die nu anti-gedateerd (vóór 1 april 2016) opvragen, zodat ik net als reigerdael met terugwerkende kracht werk.
"kassa" heb ik reeds ingeschakeld, zo ook het door reigerdael genoemde klachtenbureau.
het zaakje "stinkt" aan alle kanten en het teamwecare probeert op allerlei manieren de relevante vragen te omzeilen.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="ja... het is heel triest leonie. zelf behoor ik ook tot de ouderen, de kleine polis is door mij al heel lang geleden afbetaald en helaas ben ik niet in het bezit van de originele polis.
uiteraard wil ik die nu anti-gedateerd (vóór 1 april 2016) opvragen, zodat ik net als reigerdael met terugwerkende kracht werk.
"kassa" heb ik reeds ingeschakeld, zo ook het door reigerdael genoemde klachtenbureau.
het zaakje "stinkt" aan alle kanten en het teamwecare probeert op allerlei manieren de relevante vragen te omzeilen." data-rel="birdie">plaats reactie













https://forum.reaal.nl/members/tessas-309" target="_blank">tessas

moderator
393 reacties

1 uur geleden



als wij teruglezen hebben we het idee dat alle vragen zijn beantwoord. jammer dat jij dit anders ervaart.

dat de brief onduidelijk en misschien wel misleidend is opgesteld, daar zijn we het mee eens. wij gaan hierover dan ook zo snel mogelijk in gesprek met reigerdael. wij staan los van deze brief. vragen, opmerkingen of klachten hier over, daarvan willen we je dan ook vragen deze bij reigerdael neer te leggen.

informatieve vragen over de verzekering (zoals bijv. ook een adreswijziging), daarvoor kun je gewoon bij reaal terecht.

team wecare

https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="als wij teruglezen hebben we het idee dat alle vragen zijn beantwoord. jammer dat jij dit anders ervaart.

dat de brief onduidelijk en misschien wel misleidend is opgesteld, daar zijn we het mee eens. wij gaan hierover dan ook zo snel mogelijk in gesprek met reigerdael. wij staan los van deze brief. vragen, opmerkingen of klachten hier over, daarvan willen we je dan ook vragen deze bij reigerdael neer te leggen.

informatieve vragen over de verzekering (zoals bijv. ook een adreswijziging), daarvoor kun je gewoon bij reaal terecht." data-rel="tessas">plaats reactie












https://forum.reaal.nl/members/birdie-1990" target="_blank">birdie

(on)bekende
4 reacties

23 minuten geleden



misschien zinnig voor team wecare om mijn vragen te omzeilen. maar helaas heb ik geen antwoord gekregen op de vraag wat het verschil is tussen een informatieve en een adviserende vraag. verder wordt er niet ingegaan op de vraag welke tarieven worden gehanteerd bij bijv. een adreswijziging..
als 3e blijft de vraag, waarom de verzekerden niet eerder zijn geïnformeerd en hoe het mogelijk is dat reigerdael eenzijdig kan besluiten om de actie met terugwerkende kracht tot 1 april 2016 in te laten gaan.
reden temeer dat ik me begin af te vragen wat of het nut is van dit forum, omdat je stelt dat vragen, opmerkingen en klachten bij reigerdael neergelegd kunnen worden. is dit een "luxe" vorm van adviserende vragen, waarvoor een rekening dreigt aan te komen?
ik heb inmiddels 2 mailtjes naar reigerdael gestuurd en tot nu toe geen reactie ontvangen. wellicht moet er nog een "tarief" vastgesteld worden om mijn mailtjes te beantwoorden. telefoneren gaat me slecht af, waarbij komt dat ik graag alles op "papier" wil hebben.
tot slot vindt men het kennelijk "normaal" dat men bij winkeliers ook een service-abonnement afsluit voor het stellen van adviserende vragen.


https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/brief-reigerdael-mbt-beheer-polissen-873/index1.html" target="_blank" data-helper="quote" data-bbcode="quote" data-meta="misschien zinnig voor team wecare om mijn vragen te omzeilen. maar helaas heb ik geen antwoord gekregen op de vraag wat het verschil is tussen een informatieve en een adviserende vraag. verder wordt er niet ingegaan op de vraag welke tarieven worden gehanteerd bij bijv. een adreswijziging..
als 3e blijft de vraag, waarom de verzekerden niet eerder zijn geïnformeerd en hoe het mogelijk is dat reigerdael eenzijdig kan besluiten om de actie met terugwerkende kracht tot 1 april 2016 in te laten gaan.
reden temeer dat ik me begin af te vragen wat of het nut is van dit forum, omdat je stelt dat vragen, opmerkingen en klachten bij reigerdael neergelegd kunnen worden. is dit een "luxe" vorm van adviserende vragen, waarvoor een rekening dreigt aan te komen?
ik heb inmiddels 2 mailtjes naar reigerdael gestuurd en tot nu toe geen reactie ontvangen. wellicht moet er nog een "tarief" vastgesteld worden om mijn mailtjes te beantwoorden. telefoneren gaat me slecht af, waarbij komt dat ik graag alles op "papier" wil hebben.
tot slot vindt men het kennelijk "normaal" dat men bij winkeliers ook een service-abonnement afsluit voor het stellen van adviserende vragen." data-rel="birdie">plaats reactie