Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mo
mof - 18-07-2016 13:30:13
Garantie & Verzekeringen

Verzekeringsmaatschappij opzettelijk erg traag?

Heeft de verzekering dan wel van zich laten horen en geschreven de schade op zich te nemen?

uiteindelijk heb je niet met de verzekering te maken maar met de persoon die schade heeft toegebracht. die is aansprakelijk voor de schade en heeft
dit geaccepteerd door "er mee eens te zijn". (als de verzekering dat hoort gaat die wellicht weigeren want je mag nooit aansprakelijkheid erkennen voordat
de verzekering dit heeft gedaan)

afijn, die persoon heeft blijkbaar een wa verzekering die vervolgens gaat controleren of die persoon daadwerkelijk aansprakelijk is. en aansprakelijkheid is nog wat anders dan "het gedaan hebben". als u een bril op de stoel heeft laten liggen en hij is daarop gaan zitten dan is hij niet aansprakelijk. een stoel is
geen plek om een bril op te leggen bijvoorbeeld. als u de bril op de tafel legt en hij is op de bril gaan zitten is hij wel aansprakelijk, want op een tafel leg je wel een bril neer en de tafel is niet bedoeld om op te zitten.

een verzekeringsmaatschappij kan dus ook de aansprakelijkheid niet erkennen als de persoon in kwestie dat wel doet. en dan kunt u lang wachten op de uitkering van de verzekeringsmaatschappij