Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 25-07-2016 10:42:20
Winkels & Webshops

Verzendkosten

Als ik uw vraag goed begrijp heeft u zelf de retourkosten betaald (6,95) en wil het bedrijf nu de verzendkosten niet terug betalen (de kosten van het naar u toezenden), omdat ze erop hadden gerekend dat u gebruik zou maken van het antwoordnummer en u heeft het pakje afgeleverd en betaald bij de post.nl.

het is wettelijk verplicht dat u de verzendkosten terugkrijgt. hier mag niet ten nadele van de consument van worden afgeweken. voor de retourkosten geldt wat anders, die komen wel voor uw rekening. ik zie ook in hun voorwaarden staan dat u alleen de retourkosten hoeft te betalen. dat kan ook niet anders want ze mogen niet meer vragen. ook in de algemene voorwaarden lees ik niets over een antwoordnummer overigens. en het modelretourformulier heeft ook geen antwoordnummer. het had u wel 2 euro gescheeld als u van het antwoordnummer gebruik had gemaakt, maar dat doet verder niet ter zake.  dit klopt gewoonweg niet.

wat ik u aanraad is nogmaals een mail te sturen met daarbij de eis dat u uw verzendkosten vergoed krijgt en als dat niet gebeurt, dat u dan een klacht in gaat dienen bij de acm. dat kan via consuwijzer (de webwinkel mag ook hier even de discussie aangaan, wat mij betreft). klik https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer" target="_blank">hier

als het anders zit dan ik hierboven veronderstel, dan moet u het maar aangeven.