Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Jo
John Brel - 26-07-2016 17:41:38
Winkels & Webshops

Telefoniese verkoop kortingen bij webshops hoe af te melden?

Sommige van de reacties zijn nogal onvriendelijk. natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar dit soort praktijken werkt alleen omdat een bepaald percentage van de mensheid erin trapt en gewiekste zakenlieden of criminelen daar gebruik van maken.

het is niet geheel duidelijk met wie u in zee bent gegaan. duidelijk is dat u geen handtekening hebt gezet. indien u een dienst heeft aangekocht, hebt u recht op een afkoelperiode. daarbij is het de verplichting van de verkoper om u te laten weten hoe u de koop ongedaan kunt maken. omdat de verkoper dit heeft nagelaten kunt u zonder meer onder de aankoop uit. heeft u gegevens van uw bankrekening verstrekt? zorg dan dat u bedragen onmiddellijk storneert. als er bedragen afgeschreven worden, kunt u ook zien waar het bedrijf is gevestigd.

geen paniek. als u de overeenkomst niet kunt annuleren is dat niet uw verantwoordelijkheid. dat betekent niet dat u niet moet opletten of men probeert u toch ergens aan te houden. ik adviseer om, zodra het bedrijf met u contact opneemt, een assertieve houding aan te nemen en te laten weten dat u op de hoogte bent van de wet koop op afstand. en ga een volgende keer niet meer in op dit soort 'aanbiedingen'.