Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
bankje - 29-10-2005 16:05:04
Garantie & Verzekeringen

Verhoging premie levensverzekering

ik neem aan dat de mogelijkheid om op deze verhoging door te voeren geregeld is in de algemene voorwaarden. dus helaas voor u is er geen ontsnappen aan.


anders ligt het wanneer uw adviseur onvoldoende deskundig of met onvoldoende zorg met uw aanvraag is omgegaan. dan kunt u uw adviseur (indien het een tussenpersoon is geweest - hypotheekwinkel, makelaar o.d.) hierop aanspreken. gaat het om een medewerker van de postbank dan kunt u de postbank hierop aanspreken.


mijn advies is: schrijf een brief naar de directie van de tussenpersoon of de directie van de postbank waarin u stelt dat uw aanvraag met onvoldoende kennis van zaken en onvoldoende zorg is uitgevoerd. u heeft als consument recht op een correct overzicht van de kosten. dit is niet gegeven. (in uw eigen woorden formuleren). immers een dergelijke verhoging van de premie was voor een deskundige te voorzien, zeker voor een levensverzekering voor een hypotheek die twee maanden na het sluiten van de hypotheek reeds ingaat. u vraagt zich dan ook af of de adviseur wel geregistreerd staat als erkend hypotheekadviseur.


vervolgens vraagt u of de directie uw zienswijze deelt en bereid is de premie van de verzekering conform de oorspronkelijke offerte aan u door te berekenen. mocht u negatief besluiten wilt u ons dan schriftelijk uw motivatie meedelen. u begrijpt dat wij daarbij ook informatie wensen over de adviseur. was deze wel of niet gecertificeerd als erkend hypotheekadviseur.


slotzin: onze ervaringen met uw bedrijf zijn altijd positief geweest. wij hopen dan ook dat u ons ongenoegen op een voor ons bevredigende wijze kunt en wilt wegnemen en hiermee een voor beide partijen vervelende gang naar de geschillencommisie voorkomt.


rest mij u veel succes te wensen.


groet,


bankje