Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster1
zoekster1 - 17-08-2016 22:30:50
Garantie & Verzekeringen

Vlek in nieuw dekbedovertrek en mag niet ruilen bij leen bakker?!

Als die vlek een fabrieksfout is, dan heeft u recht op eenzelfde dekbedovertrek zonder vlek. het maakt niet uit dat hij al is gewassen. u heeft als consument nl geen inspectieplicht na de koop. dat houdt in dat u ook later, dan meteen na koop het gebrek mag melden. u moet het wel binnen 2 maanden na ontdekking doen. dat lijkt me hier het geval. dat de overtrek niet meer verkoopbaar is lijkt me logisch, maar heeft niets met uw recht op een goed product te maken. als u de overtrek had teruggebracht met vlek voor het wassen, hadden ze hem dan wel willen doorverkopen?

is het duidelijk dat de vlek een fabrieksfout is? ik neem aan dat de print op de een of andere manier niet klopt...

probeer het met een mail of brief richting leen bakker. zo'n telefonische klantenservice heeft vaak beperkte juridische kennis.